Pickles - hvordan?
Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 19:20

Jeg eeeeeelsker remoulade, og har indtil nu sprunget over, hvor gærdet var
lavest. Dvs. købt min pickles, hakket den og rørt den med min hjemmelavede
mayonaise og honning-dijon (og nu også med finthakkede løg efter anbefaling
fra denne gruppe). Størst succes med købe-pickles har jeg haft med Irmas
udgave, der indeholder Brøndum-snaps (ja, det var en anbefaling). Men nu går
den ikke længere. Jeg vil lave min egen pickles. Spørgsmålet er bare,
hvordan? Det er så her, I kommer ind.

Hvem har en rigtig god opskrift på pickles?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : akr37@helsingor.dk

Dato : 23-04-07 08:46

On 22 Apr., 20:19, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> hvordan? Det er så her, I kommer ind.
>
> Hvem har en rigtig god opskrift på pickles?

Her kommer en sikker vinder
Tomat- og agurkeremoulade

Ingredienser:

1 kg grønne tomater
1½ kg rå agurker
1 dyb tallerken pillede løg
1 håndfuld salt
½ l vand
1 kop eddike
3/4 l eddike
3/4 kg melis
½ kop sennepspulver
3 tsk karry
2 tsk gurkemeje
1 kop mel
1 tsk flydende konserveringsmiddel + lidt til skylning af glas

Fremgangsmåde:
Grønne tomater, rå agurk, løg og salt køres gennem kødmaskinen og
stilles til side til det væsker. Væden sies fra. Mosen koges i ca. 20
min. med vand og 1 kop eddike og sies igen. Blandes med 3/4 l eddike,
melis, krydderier og mel. Massen bringes i kog under omrøring og koges
i 20 min. under fortsat omrøring. Til sidst tilsættes flydende
konserveringsmiddel og remouladen hældes på rene, konserveringsmiddel-
skyllede glas.

Fra : Kirsten Marker

Dato : 23-04-07 10:39

Ja, dette er alletiders opskrift på pickles, helt i top!.

Opskriften fandt vi i sin tid i "Haven" Det Danske Haveselskab i nr. 9
1985 og har fulgt os siden, opskriften har rigtig været efterspurgt af
familie og venner efter endt spisning hos os. .
Remouladen smager godt som den er, men ønskes den mildere, kan der røres
mayo, creme fraiche, youghurt, kvark ogv. i .

mvh/kirsten
..xxxxxx stjerne opskrift.