Hvordan er hygiejnen med flasker?
Fra : dktekno

Dato : 17-04-07 15:55

Jeg har købt en kasse Harboe Cola, og en af flaskerne er en coca-cola
flaske.

Så kommer jeg jo til at tænke på, at den eneste måde, som en coca-cola
flaske kan havne i et harboe-bryggeri er jo fordi colaflaskerne er blevet
genbrugt. Dvs. der er andre der har drukket af de samme cola-flasker som jeg
drikker af.

Hvordan er hygiejnen med hensyn til genbrug af sodavandsflasker?

Hvad sker der med dem?

Hvis en person med roskildesyge har drukket af den flaske cola jeg drikker
af, får jeg så roskildesyge?

Fra : Hansen

Dato : 17-04-07 15:59

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad sker der med dem?
>
> Hvis en person med roskildesyge har drukket af den flaske cola jeg drikker

Flasker sendes tilbage til bryggerierne hvorefter de rengøres, fyldes og
sælges igen.

Fra : Holst

Dato : 17-04-07 15:59

dktekno wrote:

> [...]
>
> Så kommer jeg jo til at tænke på, at den eneste måde, som en coca-cola
> flaske kan havne i et harboe-bryggeri er jo fordi colaflaskerne er blevet

Ja, sodavandsflasker på ½ og 1½ liter genbruges. Det er derfor, at nogle
af dem er meget ridsede og skrammede.

> Dvs. der er andre der har drukket af de samme cola-flasker som jeg
> drikker af.

Ja, det er der helt sikkert. Du kan sågar risikere, at der er nogle, der
har haft pisset i flasken tidliger.

> Hvordan er hygiejnen med hensyn til genbrug af sodavandsflasker?

Givetvis god - ligesom med glasflasker.

> Hvad sker der med dem?

De bliver rengjort.

> Hvis en person med roskildesyge har drukket af den flaske cola jeg drikker
> af, får jeg så roskildesyge?

Nej.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-07 15:24

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Ja, sodavandsflasker på ½ og 1½ liter genbruges. Det er derfor, at nogle
> af dem er meget ridsede og skrammede.

De bliver ikke kun ridsede og skrammede... Men de for også strækmærker i
bunden af flasken fordi de bliver brugt så mange gange..
Tror jeg har sendt flasker til Faxe bryggerierne 3 gange, hvor de kom frem
til at det var strækmærker i bunden af flaskerne der gør at, sodavanden
mister brusen.. Så har efterhånden lært at kigge i bunden af flasken eller
strækmærker.

Fra : Holst

Dato : 18-04-07 15:50

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> mister brusen.. Så har efterhånden lært at kigge i bunden af flasken eller

Nu har jeg aldrig studeret bunden af mine Coca-Cola-flasker, så jeg ved
ikke lige, om sådanne også er til stede på Coca-Cola. Dog oplever jeg
ikke Coca-Cola'er uden brus, og jeg har - desværre - et ganske stort
grundlag at vurdere dette på.

Så mon ikke bare det er Faxe, der leverer et inferiørt produkt?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-04-07 19:25

> [...]
> at vurdere dette på.
>
> Så mon ikke bare det er Faxe, der leverer et inferiørt produkt?

Jeg har samme gode erfaring - formentlig af samme grund som dig

Mvh Maria

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-04-07 21:44

On Wed, 18 Apr 2007 16:50:00 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>ikke lige, om sådanne også er til stede på Coca-Cola. Dog oplever jeg
>ikke Coca-Cola'er uden brus, og jeg har - desværre - et ganske stort

Det kan nu også ske for Coca. Har en stående som bevis. Det er vel
sket 2 gange ud af 300 flasker. (1½ liter).

Men kan vi huske hvor vi købte den? Nej.

Gider vi bruge tid og energi på at klage til Dadeko? Nej.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-07 22:32

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> wrote in message

> Gider vi bruge tid og energi på at klage til Dadeko? Nej.

Tjaa, det taenker de fleste da vel.Derfor er da da vel ogsaa glade hvis
nogen henvender sig

tror anden gang jeg ringede til faxe kunne jeg hente 4 kasser gratis
sodavand hos dem.. ellers er normalt vist at man for en pakke med 5forskelle
vand fra dem.. det sjove er saa at der ogsaa var fejl paa nogle af de
flasker.

men de er blevet vaeselig bedre... ellers kigger jeg bare i bunden altid..
og der er naesten altid nogen jeg skrotter og stiller til side.