Aspergere er IKKE kannibaler
Fra : dktekno

Dato : 16-04-07 10:37

http://www.cryocore.dk/aspie/viewtopic.php?t=619

En psykiater har sagt, at kannibaler kan være folk med Aspergers Syndrom
(som han fejlagtigt istedet kaldte "aspergers SYGDOM").

Det mener jeg er meget, meget groft! Godt nok kan jeg lide en god bøf, men
jeg har altså ingen lyst til at spise mennesker (føj).

Derudover er vi blevet sat i bås med psykopater!

En psykopat er en person, der der udnytter svage mennesker, fordi de synes
det er sjovt. Psykopater har empati, dvs. de kan regne ud hvad en anden vil
tænke, men modsat normale mennesker, bruger psykopater deres emptati til
noget negativt, hvor normale vil bruge det til noget positivt (at hjælpe
andre).

En psykopat kan derfor på ingen måde sidestilles med en asperger. Jeg vil
ikke sættes i bås med en psykopat.

Jeg synes det er for groft det her!

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-04-07 14:52

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.cryocore.dk/aspie/viewtopic.php?t=619
>
> En psykiater har sagt, at kannibaler kan være folk med Aspergers Syndrom
> (som han fejlagtigt istedet kaldte "aspergers SYGDOM").

Syndrom og sygdom kan sagtens bruges i flæng. Et ord kan have flere
betydninger, eller dække flere områder.

> Det mener jeg er meget, meget groft! Godt nok kan jeg lide en god bøf, men
> jeg har altså ingen lyst til at spise mennesker (føj).

Arh hold da nu op. Hvad med et godt kvindebryst i skysovs? *ggg*
Du overdramatiserer tingene. Du glemmer også at han siger kan. Det vil sige,
at en, med dette sndrom kan være en kanibal, mens en anden kan være noget
andet.

> Derudover er vi blevet sat i bås med psykopater!

Ja så. Hvem siger da, at psykopater har anlæg for kanibalisme?

> [...]
> tænke, men modsat normale mennesker, bruger psykopater deres emptati til
> noget negativt, hvor normale vil bruge det til noget positivt (at hjælpe
Hmm en noget forenklet beskrivelse af en psykopat synes jeg.

> En psykopat kan derfor på ingen måde sidestilles med en asperger. Jeg vil
> ikke sættes i bås med en psykopat.

Lol

> Jeg synes det er for groft det her!

Jeg synes du læser det han har sagt, som fanden læser bibelen.

Mvh. brian

Fra : Hansen

Dato : 16-04-07 16:08

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Syndrom og sygdom kan sagtens bruges i flæng. Et ord kan have flere
> betydninger, eller dække flere områder.

Et syndrom er ikke en sygdom. Mennesker med forskellige syndromer er ikke
syge. Du har ret i at det tit blandes sammen men jeg synes at det er
problematisk af fagfolk ikke kender forskel og enddog vælger forkert udtryk.

> [...]
> Du overdramatiserer tingene. Du glemmer også at han siger kan. Det vil
> sige, at en, med dette sndrom kan være en kanibal, mens en anden kan være

Jeg blev faktisk også stødt af udtalelsen. Igen især fordi den blev fremsat
af en fagmand. Når man kender hr. og fru jensen derude i landet og ved
hvordan de opfatter autoritetens udtalelse i TV ja så er der ikke langt til
"nååå Aspergere.. det er dem der er lidt psykopater og kan være kannibaler"

> Ja så. Hvem siger da, at psykopater har anlæg for kanibalisme?

Det siger DkTekno jo heller ikke. Aspergere er ikke psykopater.

> Hmm en noget forenklet beskrivelse af en psykopat synes jeg.

Det kan vel heller ikke været andet i en debatgruppe . Jeg tror bare at
Dktekno forsøger at forklsre LIDT af forskellen på en psykopat og en
Asperger

> Lol

Hvor er det morsomt at man ikke vil sættes i bås med en psykopat ?

> Jeg synes du læser det han har sagt, som fanden læser bibelen.

Det synes jeg derimod ikke. Jeg så også udsendelsen hvor udtalelsen brev
fremsat og blev faktisk ret stødt og jeg har ikke Asperger men kender en del
til det.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-04-07 20:40

> Hvor er det morsomt at man ikke vil sættes i bås med en psykopat ?

I overfortolker altså temmelig voldsomt.
Prøv at forestille jer at være blondine, se godt ud og have et IQ på 130 -
og så skulle forklare andre at det godt kan lade sig gøre.

> Det synes jeg derimod ikke. Jeg så også udsendelsen hvor udtalelsen brev
> fremsat og blev faktisk ret stødt og jeg har ikke Asperger men kender en
> del til det.

Man kan blive stødt over ret meget, hvis man er part i det.

Mvh Maria

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-04-07 21:27

"Hansen" <nejtak@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> syge. Du har ret i at det tit blandes sammen men jeg synes at det er
> problematisk af fagfolk ikke kender forskel og enddog vælger forkert

Syndrom betyder sygdomsbillede? Altså det samlede sygdomsbillede, right?

> [...]
> ved hvordan de opfatter autoritetens udtalelse i TV ja så er der ikke
> langt til "nååå Aspergere.. det er dem der er lidt psykopater og kan være

Ok ja sådan havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt. Det er rigtigt, at folk
er hurtige til at koble ting, så det er selvfølgelig problematisk.

> Det siger DkTekno jo heller ikke. Aspergere er ikke psykopater.

Arh jeg læste det nu mere i retningen af, at han mener psykopater er... nå
hvad fanden.

> Det kan vel heller ikke været andet i en debatgruppe . Jeg tror bare at
> Dktekno forsøger at forklsre LIDT af forskellen på en psykopat og en
> Asperger

Ja ok. der er da heldigvis en del forskelle.

> Hvor er det morsomt at man ikke vil sættes i bås med en psykopat ?

Jeg synes man måske er lige lovlig nærtagen.
Men nu er jeg jo hverken det ene eller det andet, så skal ikke kunne sige,
hvordan det føles.

> Det synes jeg derimod ikke. Jeg så også udsendelsen hvor udtalelsen brev
> fremsat og blev faktisk ret stødt og jeg har ikke Asperger men kender en
> del til det.

Ok. Men kan I da garantere, at folk med asberger ikke kunne finde på at
blive kanibaler?

Mvh. brian

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 17:28

> [...]
> andre).
>
> En psykopat kan derfor på ingen måde sidestilles med en asperger. Jeg vil

Altså nu blev syndromet jo oprindelig kaldt Autistisk psykopati, så helt
ved siden af er det jo næppe.

"Asperger published the first definition of Asperger syndrome in 1944.
In four boys, he identified a pattern of behavior and abilities that he
called "autistic psychopathy", meaning autism (self) and psychopathy
(personality disease)"

http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Asperger

Og hvorfor tror I nødvendigvis ikke at kannibaler kan have Asperger
syndrom?
Det er jo ikke det samme som at sige, at alle med Asperger syndrom er
kannibaler. Nu så jeg ikke selv den omtalte udsendelse, men han har vel
næppe skåret alle over én kam?

Mvh
Ragnar

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 16-04-07 18:53

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.cryocore.dk/aspie/viewtopic.php?t=619
> En psykiater har sagt, at kannibaler kan være folk med Aspergers Syndrom

Han siger jo kun at kanibaler kan være folk med Aspergers Syndrom, ikke at folk med
folk med Aspergers Syndrom er kanibaler. Der er da en væsenlig forskel. Han må jo
bygge det på et eller andet. Måske man fundet ud af at mange af de kendte kanibaler
havde syndromet.

Man behøver jo ikke føle sig trådt på fordi nogle med samme syndrom som en selv har
denne brist, og man behøver da bestemt ikke føle skyld på alles vegne.
Diskusioner en den samme som når muslimer fejlagtigt tror vi her i vesten påstår at
alle muslimer er terrorister, men det er imod beviseligt at 95% af terroristerne er
muslimer.

Jeg har læst lidt om symptonerne på Aspergers syndrom og efter at have læst det vil
jeg personligt ikke afvise at en person med kanibalistiske tendenser kan lide af
dette syndrom.
Der imod tror jeg ikke at psykopat vil udvikle den slags tendenser. Det er psykopaten
for intelligent til. Som du selv skriver er psykopater utrolig beregnende og samtidig
totalt følelsekolde.

Peter

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-04-07 10:36

"Peter Albrechtsen" <Peterallbrect@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> psykopaten for intelligent til. Som du selv skriver er psykopater utrolig
> beregnende og samtidig totalt følelsekolde.

Videnskaben mener at det skyldes en hjerneskade at mennesker lider af
Psykopati. Psykopater lider oftere af depressioner og alkoholisme end
gennemsnits danskeren. For Psykopater er det oftere regelen end undtagelsen
at de kommer galt afsted af indlysende årsager. Så drop al tale om
psykopater som overmennesker for det er de ikke.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-04-07 10:20

> [...]
>

> Derudover er vi blevet sat i bås med psykopater!
>
> En psykopat er en person, der der udnytter svage mennesker, fordi de synes

Jeg ser ingen steder i litteraturen at ofre for psykopater er svage, men de
er ofte i en position hvor de kan dominere deres ofre, dvs at de ofte er
chefer eller fysisk overlegne, men man ikke svag fordi man bliver offer for
en psykopat.

Fra : Peter

Dato : 21-04-07 11:29

> [...]
> andre).
>
> En psykopat kan derfor på ingen måde sidestilles med en asperger. Jeg vil

Jamen hvad så med en kannibal?? jeg ville da være meget mere ked af det hvis
jeg blev sat i bås med en kannibal, har du foriøvrigt nogensinde prøvet
spise du ved nok....

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-04-07 11:45

"Peter" <aom@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis
> jeg blev sat i bås med en kannibal, har du foriøvrigt nogensinde prøvet

Jeg kan desværre kun se det indlæg jeg svarer på - de andre indlæg i tråden
kan jeg ikke se, men for det første så er den omtalte psykiater en særdeles
kontroversiel person der ikke har nogen gennemslagskraft blandt fagfolk. For
det andet så har både Landsforeningen Autisme, Aspergerforeningen, og en
privat grupering der hedder ASFAM henvendt sig til TV2 for at få et dementi
at de syge udtalelser. Dette har TV2 ikke ville - hvilket siger noget om
deres troværdighed.

DEFOR er TV2 i den anledning blevet indklaget for pressenævnet - så mon ikke
de bliver tvunget til at komme med et dementi.

DER FINDES INGEN DOKUMENTATION FOR NOGENSOMHELST SAMMENHÆNG MELLEM
AUTISMESPEKTRUMFORSTYRRELSER - HERUNDER ASPERGERSYNDROM OG KANIBALISME ELLER
PSYKOPATI

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 11:53

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> DER FINDES INGEN DOKUMENTATION FOR NOGENSOMHELST SAMMENHÆNG MELLEM
> AUTISMESPEKTRUMFORSTYRRELSER - HERUNDER ASPERGERSYNDROM OG KANIBALISME
> ELLER PSYKOPATI

Føler du dig ramt siden du kæfter op på den måde?

Fra : Wilstrup

Dato : 22-04-07 17:58

"Neuman" <...> skrev i meddelelsen
> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Føler du dig ramt siden du kæfter op på den måde?
Det tror jeg han gør - og med god grund -han har en søn, der er autist - det
ville jeg også reagere på.

Fra : Neuman

Dato : 24-04-07 14:30

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Neuman" <...> skrev i meddelelsen
> Det tror jeg han gør - og med god grund -han har en søn, der er autist -
> det ville jeg også reagere på.

Nå ja det vidste jeg jo ikke. Jeg er enig i hans udtalelse, men fandt det
bare besynderligt at det stod skrevet på den måde.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-04-07 21:41

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Neuman" <...> skrev i meddelelsen

> Det tror jeg han gør - og med god grund -han har en søn, der er autist -
> det ville jeg også reagere på.

Bonussøn

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-04-07 21:40

"Neuman" <...> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Føler du dig ramt siden du kæfter op på den måde?

Ikke personligt, men hvis du kigger på nedenstående liste over de af mine
tillidshverv der er relevante i den her sammenhæng, så kan du måske forstå
at jeg reagerer kraftigt.

Jeg tror de fleste vil reagere kraftigt hvis en person hvis eneste formål
med livet er selvpromovering, fremfører direkte usande oplysninger der kan
skade en hel masse mennesker der i forvejen har det utroligt svært.

Håber du kan forstå det

Peter
Tillidshverv:

Medlem af Landsforeningen Autismes hovedbestyrelse

Medlem af bestyrelsen i Uddannelsescenter Hilltop i Skive (en 3 årig
ungdomsuddannelse for unge med autismespektrumforstyrrelser)

Medlem af Landsforeningen Autismes Ejendomsfond

Medlem af bestyrelsen for Voksenspecialskolen i Skive

Medlem af styregruppen til oprettelse af "det nationale uddannelsescenter
for unge med Autismespektrumfortstyrrelser"

Formand for Landsforeningen Autismes kredsforening Viborg (dækker Viborg,
Skive, Morsø og Thisted)

Medlem af forretningsudvalget i DSI Viborg

Medlem af regionsrådet for Landsforeningen Autisme i region Midt

Medlem af repræsentantskabet i Landsforeningen Autisme

Medlem af skolebestyrelsen på Krabbeshus Efterskole (en skole for autister)

Formand for Landsforeningen Autismes udvalg til belysning af retssikkerhed
og administration på det sociale område

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 12:50

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote in message

> DEFOR er TV2 i den anledning blevet indklaget for pressenævnet - så
> mon ikke de bliver tvunget til at komme med et dementi.

Hvorfor skal TV2 trække en anden mands udtalelse tilbage ? det kan da ved en
bevinget giraf aldrig blive deres opgave.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-04-07 21:42

> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote in message

> Hvorfor skal TV2 trække en anden mands udtalelse tilbage ? det kan da ved
> en bevinget giraf aldrig blive deres opgave.

ja der fik jeg mig vist udtrykt lidt upræcist.

De skal tillade det modsatte synspunkt at komme med deres version - det er
det man kalder god presseskik.

Det var dem der i en "dokumentar" viderebragte direkte forkerte oplysninger,
og derfor har de en pligt til at rette disse oplysninger

Peter

Fra : Patruljen

Dato : 25-04-07 22:40

On 22 Apr., 12:44, "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote:

> [...]
>
> DER FINDES INGEN DOKUMENTATION FOR NOGENSOMHELST SAMMENHÆNG MELLEM
> AUTISMESPEKTRUMFORSTYRRELSER - HERUNDER ASPERGERSYNDROM OG KANIBALISME ELLER

Nope -

Pågældende psykiater ved vist ikke helt, hvad han taler om

Mvh. Niels Bruun.