har du en for varm hd så kig her
Fra : cybermouse

Dato : 03-07-01 21:04

jeg havde nogle problemer med at min ibm hd 20 gb deskstar gxp 60 blev for
varm og jeg synes ikke jeg gad spendere penge/havde ikke tid til at vente på
en hd køler som var lavet til det derfor tænkte jeg, hvorfor ikke bare bruge
den 80 mm blæser du i forvejen har i fronten på dit kabinet, det virkede og
det varmer ikke resten af luften i kabinettet op da luften er for hurtigt
forbi hd til at nå at blive varmet op så det lige umilbart gør en forskel
kig på http://home19.inet.tele.dk/dsv/ for billeder da jeg ikke kan poste
billeder her i gruppen
p.s. vil meget gerne have kreativ kritik
p. p. s. ved ikke om andre har gjort det samme men jeg har ikke set det før

Fra : Kennet Bjerg

Dato : 03-07-01 21:54

On Tue, 3 Jul 2001 22:03:49 +0200, "cybermouse"
<morten_l5@hotmail.com> wrote:

>p.s. vil meget gerne have kreativ kritik
>p. p. s. ved ikke om andre har gjort det samme men jeg har ikke set det før

normalt skal en hd monteres lodret eller vandret, du kan komme ud for
at dine lejer i hd'en bliver slidt skævt, det kan være derfor der
bliver udviklet for meget varme.

Mvh. Kennet

Fra : Atcox

Dato : 03-07-01 21:59

En Hd på skrå...? Skal sådan en ting ikke helst sidde vandret?
Belastningen er jo ikke ens for læsehovedet, så jeg gætter på at det kan
forkorte
diskens levetid en del...

Pelle Frederiksen
--
Atcox' Diablo2 Speed up Tips & Tweaks
http://hjem.get2net.dk/atcox/d2

Fra : Kim L.T.

Dato : 03-07-01 22:39

> [...]
>forbi hd til at nå at blive varmet op så det lige umilbart gør en forskel

He he... Minder mig om den gang jeg havde en HD til at sidde bag på min Scumpaq
Presario 5240, bundet fast med ståltråd (fordi der kun var plad til én
indenfor)! Den hang helt vertikalt i omkring to år uden at brokke sig...
(maskinen er nu solgt, men harddisken lever endnu)!

/Kim T.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-07-01 23:33

Jeg bruger en DigiDoc 5 købt hos www.studiedata.dk Den har en blæser
monteret specielt til harddiske og så kan den håndtere 8 temp. sonder og
blæsere et virkeligt godt køb og kan varmt anbefales til alle med
kølingsproblemer eller dem som blot ønsker en computer hvor blæserner kun
kører (og larmer) når der er brug for det...

Fra : aof1512

Dato : 04-07-01 09:58

cybermouse <morten_l5@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b422596$0$290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> jeg havde nogle problemer med at min ibm hd 20 gb deskstar gxp 60 blev for
> varm

Hvad er "for varm", hvordan finder du ud af det, hvad sker der og hvilke
problemer er der tale om??

mvh. Per

Fra : Simon

Dato : 04-07-01 21:14

jeg tror det er meningen disken skal sidde lodret eller vandret.... den
faler død om en dag hvis du har den sådan der...
desuden virker det ligeså fint hvis den er vandret monteret samme sted - det
har jeg haft, brug monteringsrammer (HDD=>CD størrelse) til HDD så kan
disken ligge i bunden af dit kabinet.... de kan endda stables, jeg har 2...
jeg har godt nok måtte lime rammerne sammen med en limpistol, men det var
underholdningen værd :)

limpistol = 40kr i funtex... og en masse sjov i kabinettet... monter kølere
hvor du aldrig havde troet det muligt :)

hygge !

mvh.Simon

Fra : cybermouse

Dato : 04-07-01 21:31

ok
men jeg vil sku ikke have sådan lille hd i mit kabinet længere alligevel så
der ryger en western digital i i stedet
den udvikler næsten heller ingen varme og er dobbelt så stor og hurtigere så
over med ibm hd i min server

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-07-01 22:46

Hvis det ikke gør noget at den er knap 3 måneder gammel, så har jeg en 40 GB
WD til salg billigt. Du kan droppe en mail på sirjj@hotmail.com og JA jeg
ved godt at dette ikke er en handelsnewsgroup, men jeg skulle lige i kontakt
med ham!

Jeg tror heller ikke at e HD har godt af at sidde sådan, men jeg lavede
engang en løsning hvor HD'en sad i rammen som den plejer, men i rammen skar
jeg så et 70 mm rundt hul med en stiksav og limede så en 80 mm blæser i
vandret, som blæste varm luft op på harddisken og videre ud i kabinettet,
hvor andre blæsere siden fjernede den varme luft.

Jonny.