Slot 1 -> FC-PGA...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 03-07-01 19:56

Hej!
Findes en converter til subj.?
Man kan jo købe convertere til SLOT 1 -> Socket370 (kan den evt. bruges?)

På forhånd tak!

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : DaWizeGuy

Dato : 03-07-01 22:33

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> wrote in message
> Hej!
> Findes en converter til subj.?
> Man kan jo købe convertere til SLOT 1 -> Socket370 (kan den evt. bruges?)

Jeg mener ikke at det kan lade sig gøre

Fra : Peter Pan

Dato : 03-07-01 22:49

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Findes en converter til subj.?
> Man kan jo købe convertere til SLOT 1 -> Socket370 (kan den evt. bruges?)

Hvis du har et bundkort med Slot1, og gerne vil sætte en Socket370 (FC-PGA
eller PPGA) processor i det, kan du købe en konverter der kan det.

Men du kan ikke sætte en Slot1 cpu i et Socket 370 motherboard da der ikke
findes en converter den vej.

Mvh
Anders

Fra : Lars Kringelbach

Dato : 03-07-01 23:01

> Hvis du har et bundkort med Slot1, og gerne vil sætte en Socket370 (FC-PGA
> eller PPGA) processor i det, kan du købe en konverter der kan det.

Jeps, der findes konvertere. Men sørg for at få fat på den rigtige. Jeg har
en PIII 733, hvor en forhandler fik prakket mig en almindelig
Slot1->Socket370-konverter på, og det spiller altså ikke. Der var
overhovedet ikke liv i den. En anden solgte mig en korrekt, men ikke en
kvalitets-konverter, så den var heller ikke for god. Til sidst fik jeg en
Soltek fra Midt-data, og den spiller bare. Mit råd er at købe en fra Soltek
eller Asus.

Lars

Fra : DaWizeGuy

Dato : 03-07-01 23:06

"Lars Kringelbach" <lars@cs.auc.dk> wrote in message

> [...]
> kvalitets-konverter, så den var heller ikke for god. Til sidst fik jeg en
> Soltek fra Midt-data, og den spiller bare. Mit råd er at købe en fra

Du mener vel FCPGA->Slot 1 ? Det kan ikke lade sig gøre at konvertere fra
Slot 1 til FCPGA/Socket 370.

---
Mvh
Anders

Fra : Anders Lund

Dato : 04-07-01 01:43

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Soltek
>
> Du mener vel FCPGA->Slot 1 ? Det kan ikke lade sig gøre at konvertere fra

Mærkeligt nok hedder det slot 1 > Fc-pga hvis man vil sætte en fc-pga
prosessor på et bundkort der er designet til slot 1. Se evt.
www.edbpriser.dk under prosessore om derfter tilbehør.

mvh
Anders Lund

Fra : DaWizeGuy

Dato : 04-07-01 09:35

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> wrote in message
> [...]

> Mærkeligt nok hedder det slot 1 > Fc-pga hvis man vil sætte en fc-pga
> prosessor på et bundkort der er designet til slot 1. Se evt.

Da ikke så vidt jeg kan se:

"Asus Converter Socket 370 -> Slot 1", "Microstar MS-6905 Socket 370 -> Slot
1" !! I øvrigt kegler edbpriser rundt i koventionerne, idet FCPGA ikke er
helt det samme som Socket 370. Socket 370 er i virkeligheden en
samlebetegnelse for PPGA Celeron I, Cyrix II o.lign. processorer, mens FCPGA
refererer til Celeron II og Pentium III Coppermine. I følge Intels
hjemmeside er forskellen mellem PPGA og FCPGA defineret således:
The FC-PGA package is used on Pentium® III processors, and is referred to as
the Flip Chip Pin Grid Array package. The PPGA package is used on Intel®
CeleronT processors, and is referred to as the Plastic Pin Grid Array
package.

The PPGA package used on the Intel® CeleronT processors has the actual
silicon core facing down towards the motherboard. The silicon core is
covered by a heat slug helping to dissipate heat from the core. The heat
slug transfers heat from the core to the heatsink. As processors get smaller
and faster, the ability to dissipate heat from the processor core is become
more and more critical. The FC-PGA package, flips the silicon core over
facing up. The core sits on top of the actual package and is exposed. The
silicon die is exposed and makes direct contact with the heatsink.

----
Mvh
Anders

Fra : Peter Pan

Dato : 04-07-01 11:28

> [...]
FCPGA
> refererer til Celeron II og Pentium III Coppermine. I følge Intels

Der er noget her du har misforstået.

Socket 370 hentyder til den sokkel der sidder på motherboarded. Denne sokkel
har 370 huller, til de 370 ben der sidder på processoren du propper i.

FC-PGA hentyder til måden processeren er lavet på. Flip chip hentyder til at
man har vendt chippen, så kernen sidder udad mod køleren. Dette bruges af
Pentium3 samt Celeron 533a-800 MHz hovedsageligt.

PPGA hentyder igen til måden processoren er lavet på. Her er den bundet ind
i plastik! Dette bruges af Celeron 266-533 MHz samt Pentium MMX 166-233 MHz.

Så Socket 370 er IKKE lig med PPGA eller FC-PGA. Da begreberne hentyder til
2 forskellige ting.
Du kan derimod godt stoppe en Pentium 3 FC-PGA chip ned i et socket 370
motherboard ligesom man kan stoppe en Celeron PPGA ned i et Socket370
motherboard. Det er dog ikke alle Socket 370 motherboards der kan finde ud
af at arbejde med Pentium 3 FC-PGA chips, hvorimod alle kan arbejde med
Celeron PPGA chips.

Så når du skriver "Socket 370 er i virkeligheden en samlebetegnelse for PPGA
Celeron I, Cyrix II o.lign. processorer", er det helt forkert.....

Mvh
Anders

Fra : DaWizeGuy

Dato : 04-07-01 12:04

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:9huqn9$3ku$1@sunsite.dk...
> [...]
PPGA
> Celeron I, Cyrix II o.lign. processorer", er det helt forkert.....

Det var det jeg mente, men set i bakspejlet må jeg give dig ret i, at jeg
formulerede det MEGET dårligt. Men fint, at du fik redet trådene ud!

---
Mvh. Anders

Fra : Anders Lund

Dato : 04-07-01 16:44

> [...]
Slot
> 1" !! I øvrigt kegler edbpriser rundt i koventionerne, idet FCPGA ikke er
Det er jeg udemærlet klar over!!

Men du overså vist en inde på edbpriser:
Soltek SL-02A-Plus FC-PGGA (Slot 1)
En rimelig god konverter der bla. giver mulighed for vcore op til 3 V

Mvh
Anders Lund

Fra : DaWizeGuy

Dato : 04-07-01 18:30

> Men du overså vist en inde på edbpriser:
> Soltek SL-02A-Plus FC-PGGA (Slot 1)

Slot 1 står i parantes, så det er da ret oplagt at det er en FCPGA -> Slot 1
konverter og ikke ovendt

> En rimelig god konverter der bla. giver mulighed for vcore op til 3 V

Der er vi enige.
---
Mvh
Anders

Fra : Tim Christensen

Dato : 04-07-01 19:36

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> Du mener vel FCPGA->Slot 1 ? Det kan ikke lade sig gøre at konvertere fra
> Slot 1 til FCPGA/Socket 370.

Det kommer an på det er bundkortet eller CPU'en man konverterer.

Om man siger

1 At man konventerer en CPU fra Socket370 til Slot 1.

Eller

2. At man konventerer et bundkort fra Slot 1 til Socket 370.

Er da bedøvende ligegyldigt.

Mvh

Tim

Fra : DaWizeGuy

Dato : 04-07-01 21:18

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
>
> Eller
>
> 2. At man konventerer et bundkort fra Slot 1 til Socket 370.

Ikke helt! Jeg forstår godt hvad du mener, men teknisk set er det
processoren der konverteres fra Socket 370->Slot 1.

---
Mvh
Anders