Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Navn i EXIF
Fra : Ole Hetland

Dato : 20-04-07 10:55

Kan man tilføje sit navn i f.eks. Canon 350D så det kommer med i EXIF på
alle billeder?
I givet fald - hvordan?

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-04-07 11:02

On Fri, 20 Apr 2007 11:54:34 +0200, "Ole Hetland"
<ole.hetland@ingenspamget2net.dk> wrote:

>Kan man tilføje sit navn i f.eks. Canon 350D så det kommer med i EXIF på
>alle billeder?
>I givet fald - hvordan?

Ja du skal installere det medfølgende software som du så kan bruge til
at rette owner name når kamera er tilsluttet din pc.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Ole Hetland

Dato : 20-04-07 11:31

Tommy Jensen wrote:
> Ja du skal installere det medfølgende software som du så kan bruge til
> at rette owner name når kamera er tilsluttet din pc.

Jeg har to CDér.
Solution Disk v10.0
og
Software Instruction Manuals Disk.

Hvilken drejer det sig om?

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : Ole Hetland

Dato : 20-04-07 19:31

Tommy Jensen wrote:
> Ja du skal installere det medfølgende software som du så kan bruge til
> at rette owner name når kamera er tilsluttet din pc.

Tak for hjælpen Tommy.
Jeg fandt ud af det.
Det betyder meget, at man på forhånd ved, at det kan lade sig gøre.

Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : MW

Dato : 20-04-07 23:02

"Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen Tommy.
> Jeg fandt ud af det.
> Det betyder meget, at man på forhånd ved, at det kan lade sig gøre.

Hvordan gjorde du ?

mvh/MW

Fra : Ole Hetland

Dato : 21-04-07 08:40

MW wrote:
> Hvordan gjorde du ?

Ja MW - det er et godt spørgsmål.
Jeg kan ikke umiddelbart huske hvordan, for jeg havde bøvlet rundt i en
masse forkert først, men pludselig fik jeg adgang til at stille tid og
andet. Under ejer stod der "Unknown" og her skrev jeg blot mit navn og
klikkede på GEM.
Kameraet var naturligvis tilsluttet via USB og tændt.
Jeg prøver gerne igen, så jeg kan lave en ordentlig vejledning - hvis du
ønsker det?

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : MW

Dato : 21-04-07 15:01

> [...]
> Kameraet var naturligvis tilsluttet via USB og tændt.
> Jeg prøver gerne igen, så jeg kan lave en ordentlig vejledning - hvis du

Meget gerne, det lykkedes i sin tid med mit A80 men jeg kan ikke få det til
at makke ret med 30D

mvh/MW

Fra : MW

Dato : 21-04-07 15:10

"MW" <sletmwwaal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Meget gerne, det lykkedes i sin tid med mit A80 men jeg kan ikke få det
> til at makke ret med 30D
>
> mvh/MW

Hvor er det nemt når man først ved det, indstilling af kamera via Utility,
tryk på værktøjssymbolet i nederste højre hjørne og navnerubrikken dukker op
sammen med tidsindstillingen. Sjovt nok er ejernavnet ikke nævnt i manualen

mvh/MW

Fra : Ole Hetland

Dato : 21-04-07 15:59

MW wrote:

> [...]
> Utility, tryk på værktøjssymbolet i nederste højre hjørne og
> navnerubrikken dukker op sammen med tidsindstillingen. Sjovt nok er

Nej det er en klar mangel.

Godt du fandt ud af det - ligesom jeg

Fortsat god weekend.
Ole