Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Copehagen Rodeo i Parken
Fra : Lindkold

Dato : 18-04-07 20:03

Hej NG,

Vil gerne betale for den unikke mulighed for at få fede action-billeder:

http://www.copenhagenrodeo.dk/Default.aspx?ID=1

Men har tidl. været i parken til fodbold og min EF 100-400mm L f/4.5-5-6 IS
USM hakkede godt i det, selv med iso 1600.
Kan ikke forestille mig tempoet er langsommere til at fange gode rodeo-shots
end til fodbold.

Har en hurtigere EF 24-70mm L f/2.8 men man kommer nok ikke tæt nok på til
at den fanger de helt godt nærbilleder.

Hvad vil I umiddelbart anbefale? Er en 2.8'er en absolut nødvendighed hvis
man vil have de der helt skarpe action nærbilleder - kan man evt. leje én
for en dag ell. to?

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-04-07 21:23

"Lindkold" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> kan man evt. leje én for en dag ell. to?

Man kan leje en Canon 70-200/2.8L IS elle 300/2.L IS hos Goecker.
http://www.goecker.dk/Content/Udlejning/rentalproducts.asp#DSLR

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-04-07 21:34

"Lindkold" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> wrote in message

> Hej NG,
>
> Vil gerne betale for den unikke mulighed for at få fede action-billeder:

Det er helt klart en oplevelse værd. På en rundtur i USA så vi en brochure
og skyndte os at køre de 250km omvej så vi kunne komme ind og se det i
Jackson Mississippi, og det var helt klart en fed oplevelse. Og så var det
også langt billigere at få gode pladser i forhold til Parken

> Men har tidl. været i parken til fodbold og min EF 100-400mm L f/4.5-5-6
> IS USM hakkede godt i det, selv med iso 1600.

Vi havde en D50 med et 18-135mm f/3.5-5.56 objektiv med. Det kan bestemt
ikke anbefales. Der er ganske simpelt ikke lys nok og "tingene" gik for
hurtigt til at kameraet kunne nå at fokusere ordentligt så de fleste af
billederne blev ikke meget værd :-/

Det bedste vi fik var vist dette:
http://www.kiefer.dk/billeder/usa/20070212/rodeo-horse.jpg

> Kan ikke forestille mig tempoet er langsommere til at fange gode
> rodeo-shots end til fodbold.

Det går lyn hurtigt når de laver deres "opvisninger"

> Hvad vil I umiddelbart anbefale? Er en 2.8'er en absolut nødvendighed hvis
> man vil have de der helt skarpe action nærbilleder - kan man evt. leje én
> for en dag ell. to?

Jeg vil sige en 2.8 hvis du skal have de skarpe billeder!

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Lindkold

Dato : 19-04-07 12:46

> [...]
> Jackson Mississippi, og det var helt klart en fed oplevelse. Og så var det
> også langt billigere at få gode pladser i forhold til Parken

Det kan jeg forestille mig - Parken ligger ml. kr. 500 - 1.500 - Men
selvfølgelig
biligere end en tur til U.S.

> [...]
> ikke anbefales. Der er ganske simpelt ikke lys nok og "tingene" gik for
> hurtigt til at kameraet kunne nå at fokusere ordentligt så de fleste af

Det er ikke så tæt på som jeg håber - en 300mm ell. 400mm er nok minimum.

> Jeg vil sige en 2.8 hvis du skal have de skarpe billeder!

Tror jeg også - det er ml. kl. 20-22 så det er med stadionlys og der er nok
ikke nok i Parken til en
F/4.5-5.6'er.

Tak for link til Goecker - de har en 300mm F/2.8'er til 900,-
Måske nogen der kender andre i Kbh. der lejer andre (længere) obj. og måske
billigere.??

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-04-07 16:37

"Lindkold" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Tak for link til Goecker - de har en 300mm F/2.8'er til 900,-
> Måske nogen der kender andre i Kbh. der lejer andre (længere) obj. og
> måske billigere.??

Som du sikkert har set, har Goecker en 100-400/4.5-5.6 L IS, men den er
langsommere, og derfor måske ikke så interessant for dig.

Derudover kender jeg ikke nogen i København, men
http://www.fotoudlejning.dk
udlejer en 400/2.8L IS fra Silkeborg.

--
Venlig hilsen