Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farver i Windows Picture and Fax Viewer ko~
Fra : GRISEN

Dato : 09-04-07 23:33

Windows Picture and Fax Viewer viser meget anderledes farver end Lightroom og Photoshop.
Kan man gøre noget for at rette op på det?

Når billedbehandlingen er slut og jeg bare skal KIGGE på på resultatet, så synes jeg Windows Picture and Fax Viewer er dejlig nem.
Jeg synes ikke den plejer at drille...

Sker der nogle ting i Lightroom, som Windows Picture and Fax Viewer ikke kan håndtere?

*
Jan

Fra : MOA

Dato : 09-04-07 20:50

"> Sker der nogle ting i Lightroom, som Windows Picture and Fax Viewer ikke
kan håndtere?

Kort sagt: Ja

Problemet er at Adobe programmerne kører med et andet farverum end Windows
viewer/explore osv gør.

Du skal derfor sikre dig at du kører med det samme farverum i alle
programmerne.

Morten