Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på Canon Powershot S1
Fra : Henrik

Dato : 07-04-07 07:06

Hej alle

Har lige sendt et foto til dk.binaer
Er det til at smide ud, det må vel være en fejl i billedchippen ?
Men kan det laves, til en fornuftig pris ?

Håber i vil kikke på det.

Hilsen Henrik

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-04-07 08:48

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej alle

> Har lige sendt et foto til dk.binaer
> Er det til at smide ud, det må vel være en fejl i billedchippen ?
> Men kan det laves, til en fornuftig pris ?
>
> Håber i vil kikke på det.

Du må gerne sende mig et billede som jeg kan se på, da ikke alle udbydere
giver adgang til disse binaer grupper!

Ret dx til dk i min mailadr.

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 08-04-07 09:57

> [...]
>
> Har lige sendt et foto til dk.binaer
> Er det til at smide ud, det må vel være en fejl i billedchippen ?
> Men kan det laves, til en fornuftig pris ?

Hej Henrik
Er det kun på et billede, eller bliver alle billeder sådan?
Hilsen Flemming Aagaard

Fra : 2frogs@gmail.com

Dato : 10-04-07 12:15

On 8 Apr., 10:57, "Flemming Aagaard" <samle...@stofanet.dk> wrote:

> Hej Henrik
> Er det kun på et billede, eller bliver alle billeder sådan?
> Hilsen Flemming Aagaard
>

> - Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej Henrik,

Fortvivl ikke (endnu).. Jeg købte for nylig et brugt (> 2 år) Sony DSC
P10, som viste sig at ha' CCD (billedchip) fejl - "persiennestriber",
lodret forvrængning, lilla farveforstyrrelser. Efter nogen søgning på
nettet fandt jeg frem til, at Sony som producerer de fleste af de
CCD'er der anvendes ibåde Sony's og mange andres kameraer (og
videokameraer) - indrømmer at ha' haft et kvalitetsproblem med
forseglingen af chippen, som gør den fugtfølsom over tid...
På Sony's danske serviceside er der en milelang liste over sony-
kameraer med den CCD, der kan rammes af fejlen- bla. mit. Og det
gode: Sony tilbyder at skifte chippen gratis uanset kameraets alder,
hvis den viser fejl.

Så jeg optog et par billeder med tydelig fejl og afleverede kameraet i
servicecentret - og 10 dage efter var det fikset for 0 kr. Og virker
stadig....

Så prøv at søge lidt på nettet, eller spørg Canon's danske
servicecenter om de ikke kender til problemet..

Lars A.