Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Korn i indscannede negativer.
Fra : Old School

Dato : 06-04-07 07:27

Hej Gruppe.

Jeg har en masse CD'ere med billeder. De er i sin tid indscannet fra
negativer.
Det er ikke ældgamle billeder, men vel 5-10 år gamle.

Men jeg synes at kornene fra filmen er meget tydelige?
Selv når jeg scalerer billederne ned, kan det ses at de stammer fra et
analogt medie.

Kan man få noget software der kan reducere synligheden af disse korn, uden
det går ret meget ud over skarphed etc. i øvrigt?

Hilsen:
Kim P.
(email virker ikke)

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 07:38

"Old School" <svar.i@gruppen.tak> wrote in message
> Kan man få noget software der kan reducere synligheden af disse korn, uden
> det går ret meget ud over skarphed etc. i øvrigt?

Noise ninja eller Neat image. Bare brug det med måde

Og hvad er der i øvrigt galt med korn? :oÞ

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-04-07 10:47

Thomas Schreiber wrote:

> Noise ninja eller Neat image. Bare brug det med måde
>
> Og hvad er der i øvrigt galt med korn? :oÞ

-det ses relativt ofte at folk med moderne digitale kameraer konverterer
deres billeder til sort/hvid og tilføjer specielle kornfiltre..

-Vi er dog stadig nogle, der optager billeder på film

Bo //

Fra : Old School

Dato : 07-04-07 06:04

> Noise ninja eller Neat image. Bare brug det med måde

Takker.

> Og hvad er der i øvrigt galt med korn? :oÞ

Intet .... på rette tid og sted.