Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fremkaldelse af digitale billeder - forber~
Fra : LD

Dato : 05-04-07 10:49

Hej
Jeg skal have uploaded digitale billeder til papirfremkaldelse - alm. str.
10 x 15 cm.

Ved åbning i PhotoShop er info:

2848 x 2136 pixels, 100 x 75 cm i 72 dpi

Hvordan klargør du størrelsesmæssigt sådan et foto til fremkaldelse i 10x15
cm, med eget udvalgt udsnit ?

(jeg har prøvet; klippeværktøjet indstillet til 10 x 15 cm i 300 dpi - men
billederne bliver temmelig tunge at uploade, der må være en bedre metode ??)

Fra : Jens G

Dato : 05-04-07 12:28

On Thu, 5 Apr 2007 11:48:32 +0200, "LD" <lendaa@daugaard.com> wrote:

>(jeg har prøvet; klippeværktøjet indstillet til 10 x 15 cm i 300 dpi - men
>billederne bliver temmelig tunge at uploade, der må være en bedre metode ??)

1000 x 1500 pixels?

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-07 12:59

LD skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvordan klargør du størrelsesmæssigt sådan et foto til
> fremkaldelse i 10x15 cm, med eget udvalgt udsnit ?

Det eneste du skal sørge for er at forholdet mellem de to sider
10:15 - så har du ellers frit slag.

Så 1000x1500 og 2000x3000 pixel vil begge opfylde kravene....

Hvis det er Jpeg-filer, så er programmet Jpegcrops genialt til at
lave beskæringen - det findes her:
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/ og giver automatisk det
rigtige forhold mellem siderne.

Mht DPi kan du læse tråden "Dumt spørgsmål til Sony DSC-T9" fra
den 2/4

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : JGNI

Dato : 10-04-07 19:45

On Apr 5, 1:59 pm, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:
> det findes her:http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Page not found

/Jan

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-04-07 20:05

JGNI wrote:

> Page not found

Server not responding måske, men Page not found? Det tror jeg ikke.
Prøv et par gange til.

(og ja, jeg fejlsøger på livet løs og prøver med en ny switch i morgen)
--
JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/