Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Simpleviewer fotoalbum ?
Fra : SpookiePower

Dato : 02-04-07 12:56

Er der nogle her som benytter simpleviewer og
har lavet det på sådan en måde, at man har
flere albums der linkes til ?

Jeg benytter selv Gallery, men er blevet ret lun
på den hastighed som simpleviewer køre med. Men
det ser ud som om man selv skal kode en del, hvis
der er noget man vil lave om på. Mht til Gallery,
så kan man opsætte en hel del ting i den, men den
køre godt nok langsomt hos mig.

--
My Photo Gallery
www.photo.box2600.dk

Fra : blue

Dato : 02-04-07 15:03

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle her som benytter simpleviewer og
> har lavet det på sådan en måde, at man har
> flere albums der linkes til ?

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, men jeg har lavet følgende:

http://www.andersens.cc/foto.html

Fra : Leif Langgaard

Dato : 03-04-07 09:10

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, men jeg har lavet følgende:
>
> http://www.andersens.cc/foto.html

Fandeme flotte billeder du har der!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : blue

Dato : 03-04-07 15:25

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> Fandeme flotte billeder du har der!

Tak skal du have

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 16:28

"blue" <x@ywzx.dk> wrote in message
> Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, men jeg har lavet følgende:
>
> http://www.andersens.cc/foto.html

Alle dine links åbner nye vinduer?!?!? Er det meningen? Ellers fine billeder
du har på din side Ruben - hvor meget af det et skudt med mellemformat?

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : blue

Dato : 03-04-07 20:38

"Thomas Schreiber" <www.thsch.com> skrev i en meddelelse

> Alle dine links åbner nye vinduer?!?!? Er det meningen?

Ja.

> Ellers fine billeder du har på din side Ruben - hvor meget af det et skudt
> med mellemformat?

Tror ikke helt, jeg forstår?

Fra : blue

Dato : 04-04-07 08:41

> Ja.

Det retter jeg lige til et nej - det var ikke meningen, at linkene i menuen
skulle åbne i nye vinduer, men det skulle være rettet nu. Tak

Fra : SpookiePower

Dato : 03-04-07 20:57

blue wrote:

> Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, men jeg har lavet følgende:
>
> http://www.andersens.cc/foto.html

Ja, det var det jeg mente. Jeg havde på fornemmelsen at
man selv skulle lave "forsiden" hvis man gerne ville have
flere albums.

Fra : Svend Emil Mosbæk

Dato : 04-04-07 08:58

> Ja, det var det jeg mente. Jeg havde på fornemmelsen at
> man selv skulle lave "forsiden" hvis man gerne ville have
> flere albums.

Ja, ellers skal du have sat simpleviewer ind i en frame eller iframe (eller
en tabel??), og dermed have mulighed for at have link til alle dine
gallerier på den "samme" side (ved eksempelvis at lave en række link under
framen med simpleviewer).

/Svend Emil

Fra : Per O.

Dato : 04-04-07 10:48

> [...]
> der er noget man vil lave om på. Mht til Gallery,
> så kan man opsætte en hel del ting i den, men den

Jeg bruger selv Minigal, som er gratis at hente og bruge
http://www.minigal.dk/

Jeg bruger blandt andet programmet på disse to sider: www.billedsnedkeren.dk
& www.skaldepande.dk

Det kræver at man uploader programmet til serveren, og sætter det op online,
men så kører det bare, og det er supernemt at styre, når det først er sat
op. Al upload og sletning foregon online, så man kan i realiteten gøre det
fra enhver computer på jorden.

Prøv det,

Per O.

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 04-04-07 19:09

Per O. wrote:
> [...]
> op. Al upload og sletning foregon online, så man kan i realiteten gøre det

Been there...

Jeg synes mine erfaringer med MG2 er knap så gode, som du beskriver.

Jeg har tit crash på admin siden, og uploads der ikke bliver færdige
pga. resize funktionen ikke virker på mine 8M pixel billeder.

Hvor store er dine billeder, når du uploader, og hvilken udbyder har du
dine sites hos?

/Mogens

Fra : Per O.

Dato : 04-04-07 22:18

KLIP

> [...]
> resize funktionen ikke virker på mine 8M pixel billeder.
>
> Hvor store er dine billeder, når du uploader, og hvilken udbyder har du

Jeg har konto hos www.surftown.dk

Mine billeder er max 1Mb.

Hvis man læser lidt på hjemmesiden, så fremgår det tydeligt at man har en
limit i forhold til billedstørrelse, som skyldes nogle begrænsninger hos
udbyderne og ikke i selve programmet. Hold filerne under 1Mb og der er
aldrig problemer med uploads.

Jeg har 270Mb billeder i galleriet, og det kører uden problemer.

Per O.

Fra : michael bs

Dato : 05-04-07 10:40

"Mogens Beltoft" <mogens@rust.beltoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> resize funktionen ikke virker på mine 8M pixel billeder.
>
> Hvor store er dine billeder, når du uploader, og hvilken udbyder har du

Jeg har samme problem. Med over 2000 billeder på minigal galleriet, er det
bare SÅ ustabilt. Mine upload billeder er som regel på 100-200kb og aldrig
over 0.5 mb. Alligevel crasher det meget ofte når jeg uploader bare 5
billeder. Jeg tager back up hver gang af samme grund.

mvh Michael

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 05-04-07 20:07

michael bs wrote:
> [...]
> over 0.5 mb. Alligevel crasher det meget ofte når jeg uploader bare 5
> billeder. Jeg tager back up hver gang af samme grund.

Kender du Singapore?
http://www.sgal.org/

Jeg fandt det, da jeg blev irriteret over MG2.

Det virker på samme måde som MG2, dvs. laver thumbnails, og gemmer dem.
Jeg synes det kører noget bedre end MG2.

/Mogens

Fra : michael bs

Dato : 05-04-07 21:03

> [...]
>
> Det virker på samme måde som MG2, dvs. laver thumbnails, og gemmer dem.
> Jeg synes det kører noget bedre end MG2.

okay, tak.
Men i mellemtiden er jeg overgået til at lave gallerier med Porta og er
meget tilfreds med det.
Så her bliver jeg lidt. Selvom hjemmesiden så bliver lidt miskmask rodet, da
der både er portagallerier og minigal.
Det kan ses her, hvis det skulle have interesse: www.michaelbennati.dk

mvh Michael

Fra : Per O.

Dato : 06-04-07 10:15

KLIP
> Det kan ses her, hvis det skulle have interesse: www.michaelbennati.dk
>
> mvh Michael
Jeg synes det er r.. irriterende at man vælger et galleri, for at komme ind
på en underside, hvor man igen skal vælge det samme galleri, så jeg er 112%
enig i at siden er noget rodet.
Men du har nu en flot bunke billeder derinde, så det kompenserer delvist for
det unødvendige arbejde med at navigere på siden.

Så nyt layout med enkel tilgang og du har en vinder!

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : michael bs

Dato : 06-04-07 10:26

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind på en underside, hvor man igen skal vælge det samme galleri, så jeg er

Og jeg er fuldstændigt enig med dig. Evnerne mine rækker bare ikke til at
springe sidste led over. Det er en skabelon jeg har brugt og tillempet og
jeg kan ikke programmere, så jeg kan ikke finde ud af ændre den dumme bug.

mvh Michael

Fra : SpookiePower

Dato : 05-04-07 09:43

Mht SimpleViewer kan man så linke til eet billede i albummet ?
Det syntes jeg ikke lige kan lade sig gøre. Hvis jeg feks har lagt
eet nyt billede op, ville jeg ikke bryde mig om at dem som skulle
se billedet, også skulle bladre gennem et helt album. Kan det lade
sig gøre ?

Fra : michael bs

Dato : 05-04-07 10:46

> [...]
> eet nyt billede op, ville jeg ikke bryde mig om at dem som skulle
> se billedet, også skulle bladre gennem et helt album. Kan det lade

JO, så skal du bare åbne albummet som html og ikke som flash, vælge
billedet, placere cursoren på billedet, højreklik, vælg egenskaber og saks
URL en til billedet.
Så vil linket se fx sådan ud. (Og dette er sakset fra et porta/simpleviewer
album) :http://michaelbennati.dk/galleri2/dag1/medium/IMG_8530-006.jpg

Så det KAN lade sig gøre at linke til eet billede.

mvh Michael

Fra : Per O.

Dato : 05-04-07 20:18

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:4614c569$0$52155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> :http://michaelbennati.dk/galleri2/dag1/medium/IMG_8530-006.jpg
>
> Så det KAN lade sig gøre at linke til eet billede.

Jeg forstod nu at spørgsmålet gik på Minigal og ikke Simple Wiever, og jeg
kan ikke få Minigal til at give mig en adresse på et enkelt billede.

Per O.

Fra : michael bs

Dato : 06-04-07 10:36

> Jeg forstod nu at spørgsmålet gik på Minigal og ikke Simple Wiever, og jeg
> kan ikke få Minigal til at give mig en adresse på et enkelt billede.
>
> Per O.

Hvorfor kan du ikke det?
Det er vel bare at klikke på et enkelt billede og så kopiere adresselinjen.
Fx sådan her:
http://michaelbennati.dk/galleri/index.php?id=1975

mvh Michael

Fra : Per O.

Dato : 07-04-07 11:39

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:4616145a$0$52089$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hvorfor kan du ikke det?
> Det er vel bare at klikke på et enkelt billede og så kopiere

Du er da velkommen til at gå ind på www.billedsnedkeren.dk og prøve at
kopiere adresselinien for at foto

Når du starter www.billedsnedkeren.dk står der kun det i menulinien, og
menulinien skifter ikke på noget tidspunkt, selv om jeg åbner galleriet. Men
hvis du kan finde en måde at gøre det på, vil jeg blive glad, for jeg har
også nogen gange brug for at kunne henvise til et enkelt billede.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 12:48

"Per O." skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du kan finde en måde at gøre det på, vil jeg blive glad, for jeg har
> også nogen gange brug for at kunne henvise til et enkelt billede.

http://www.billedsnedkeren.dk/Minigal/pictures/Tess_BW_By_Per_O-06.jpg

hvad er problemet?

--
mvh kajo

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-07 13:00

eller: http://www.billedsnedkeren.dk/Minigal/index.php?id=927

--
mvh kajo

Fra : michael bs

Dato : 07-04-07 13:49

> [...]
> Men hvis du kan finde en måde at gøre det på, vil jeg blive glad, for jeg
> har også nogen gange brug for at kunne henvise til et enkelt billede.

Ja, som Kajo viser, er du nødt til at åbne galleriet uden om menulinijen ved
at skrive:
http://www.billedsnedkeren.dk/Minigal/index.php

Her kan du så vælge hvilket som helst billede og kopiere adresselinien.
fx:
http://www.billedsnedkeren.dk/Minigal/index.php?id=327

Sådan

Michael

Fra : Per O.

Dato : 07-04-07 15:00

> [...]
> http://www.billedsnedkeren.dk/Minigal/index.php
>
> Her kan du så vælge hvilket som helst billede og kopiere adresselinien.

SUPER .. det var da lækkert .. det var netop det jeg var mest træt af ved
Minigal, altså at skulle undvære selve muligheden for at pinde et enkelt
billede ud og sende linket!

Så lærte jeg noget igan i dag

God påske!

Per O.

Fra : SpookiePower

Dato : 05-04-07 15:40

On 5 Apr., 11:46, "michael bs"
<mbsfjernde...@ogfjerndettemichaelbennati.dk> wrote:

> [...]
> album) :http://michaelbennati.dk/galleri2/dag1/medium/IMG_8530-006.jpg
>
> Så det KAN lade sig gøre at linke til eet billede.

Det link du viser der, viser jo bare et billede. Det jeg gerne ville
have haft,
var at menuen ude til venstre med alle de andre billeder i albummet,
også
blev vist.

Fra : michael bs

Dato : 05-04-07 16:47

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 5 Apr., 11:46, "michael bs"

[...]

Så skulle du nok have formuleret dig lidt mere præcist.
Du skrev:
"Det syntes jeg ikke lige kan lade sig gøre. Hvis jeg feks har lagt
eet nyt billede op, ville jeg ikke bryde mig om at dem som skulle
se billedet, også skulle bladre gennem et helt album. "

Og jeg viste netop hvordan man kunne linke til et enkelt billede uden at
seeren skulle se hele albummet.

mvh Michael

Fra : SpookiePower

Dato : 05-04-07 17:40

On 5 Apr., 17:47, "michael bs"
<mbsfjernde...@ogfjerndettemichaelbennati.dk> wrote:

> Så skulle du nok have formuleret dig lidt mere præcist.
> Og jeg viste netop hvordan man kunne linke til et enkelt billede uden at
> seeren skulle se hele albummet.

Det har du ret i. Min fejl.