Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
rensning af kamera ?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 01-04-07 12:37

Jeg har været uforsigtig nok til at få lidt sand ind i maskineriet på mit
Nikon 5000. Kan I anbefale nogen der kan rense sådan et ?

Kh
Bjørn

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 01-04-07 13:47

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har været uforsigtig nok til at få lidt sand ind i maskineriet på mit
> Nikon 5000. Kan I anbefale nogen der kan rense sådan et ?
>
> Kh
> Bjørn
Hej Bjørn
Har det nogen betydning for brugen af kameraet? Hvis eller billederne er ok
og kameraet virker så ville jeg ikke ofre en dyr rep.
Du skal nok regne med at du nemt kommer af med 1200-1500 kr for en rensning
hvis du indlevere til et værksted. Du kan p.t købe et nyt brugt i dba.for
1800.- så
venlig hilsen Flemming Aagaard

Fra : Studio Smalbro

Dato : 01-04-07 16:49

Hej Flemming
Tak for svaret. Desværre har linsen sat sig fast, så jeg ikke kan bruge
zoomen. Men det kan da godt være at det er billigere at købe et nyt brugt.
Ved du om sådan noget er vanskeligt selv at skille ad?

Kh
Bjørn

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-04-07 17:25

Studio Smalbro wrote:
> [...]
> zoomen. Men det kan da godt være at det er billigere at købe et nyt brugt.
> Ved du om sådan noget er vanskeligt selv at skille ad?

Som regel er det ikke svært at skille ting ad. Men at samle det igen...

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-04-07 17:26

Studio Smalbro wrote:
> [...]
> zoomen. Men det kan da godt være at det er billigere at købe et nyt brugt.
> Ved du om sådan noget er vanskeligt selv at skille ad?

Er Du heldig, så annoncer efter een, der evt har knust display eller
andet. Så sælg det for 200 kr som reservedele...
Bo //

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 02-04-07 00:21

> [...]
Hej Bjørn

>Ja der skal en del special værktøj til at reparere sådan et kamera.
Et andet problem kan være, at det kan være svært at få især sand ud af
kameraet.
Hvis kameraet har været tabt, f.eks. på stranden ned i sandet,så er det
ikke sikkert problemet er sand, men derimod at optikken er slået skæv.
Der skal ikke ret meget til at slå en zoom optik skæv i et kamera af din
type.
Hilsen Flemming Aagaard