Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor finder man ideer til model posering
Fra : Kenneth

Dato : 25-03-07 17:50

Hvor finder iander ideer til gode poseringer fra jeres modeller ?
Kan i anbefale nogle gode steder på nettet eller evt. nogle gode bøger - jeg
er primært interesseret i portræt, men også lidt nøgen model foto (ikke
porno) er interessant
gerne ideer både beregnet til s/h og farve

På forhånd tak

Kenneth

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-03-07 18:01

"Kenneth" <
> [...]
> interesseret i portræt, men også lidt nøgen model foto (ikke porno) er interessant
> gerne ideer både beregnet til s/h og farve

Ugeblade er en evig kilde til inspiration, der medfølger
ikke brugs anvisning, men det er go' øvelse at prøve
at gøre billederne efter.. -max-

Fra : analog fotografen

Dato : 25-03-07 19:47

Hvis det kun er posering, så kan Matas brochuren altid anbefales, de har
typisk mange gode billeder.

Per

Fra : Per O.

Dato : 26-03-07 21:22

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse
> [...]
> (ikke porno) er interessant
> gerne ideer både beregnet til s/h og farve

Jeg har en poseringsguide liggende i pdf format på min hjemmeside
www.billedsnedkeren.dk

Se under links og nederst i midterste række.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Kenneth

Dato : 28-03-07 21:03

Tak til jer alle tre - guiden er der allerede en flink mand som har sendt
mig og jeg må så hellere begyndere at læse reklameaviser
Findes der lærebøger?

/Kenneth

Fra : rt

Dato : 29-03-07 07:18

> Tak til jer alle tre - guiden er der allerede en flink mand som har sendt
> mig og jeg må så hellere begyndere at læse reklameaviser
> Findes der lærebøger?

Ja, og der findes også en guide til hvordan man
citerer her i nyhedsgrupperne:
http://www.usenet.dk/netikette/

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Kenneth

Dato : 29-03-07 14:39

"rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og der findes også en guide til hvordan man
> [...]
Ja, og hvor vil du lige hen med din kommentar rt ?
Synes du det er revant i forhold til spørgsmålet?
Er der noget bestemt du gerne vil trække frem som du mener andre vil have
glæde af at få repeteret?

Há en rigtig god dag
Kenneth

Fra : rt

Dato : 30-03-07 08:39

> Ja, og hvor vil du lige hen med din kommentar rt ?
> Synes du det er revant i forhold til spørgsmålet?
> Er der noget bestemt du gerne vil trække frem som du mener andre vil have
> glæde af at få repeteret?

Ja, det er temmelig relevant.
Pointen er at der er nogle retningslinjer for hvordan man
citerer. Disse retningslinjer gør det lettere for os alle
at færdes i nyhedsgrupperne.

Hvis man abonnerer på mange grupper og læser
en hulens masse indlæg, så er det virkelig rart
at folk følger disse retningslinjer. Det gør det
hele meget mere overskueligt.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 29-03-07 10:12

Kenneth wrote:
> [...]
> model foto (ikke porno) er interessant
> gerne ideer både beregnet til s/h og farve

Du kigger ikke på billeder i din fritid eller? For så vil jeg da mene, at du
burde have en idé om, at man gerne må tyvstjæle en god idé. Der er jo ikke
copyright på idéen. Du må hellere komme igang med at kigge på fotokritik.dk,
photosig.com , photo.net.og så videre, hvor der er en dælens masse billeder.
Kig på de kategorier du er interesseret i og se nærmere på de billeder der
fanger dit øje. Bookmark de gode af dem, så du kan finde dem igen, studer,
hvorfor de fungerer og ved bookmarking, så har du også mulighed for at vise
dem til din model, så hun har en idé om, hvad hun skal.

MVH
Thomas
www.tsp-photo.com

Fra : Kenneth

Dato : 29-03-07 14:42

> [...]
> du også mulighed for at vise dem til din model, så hun har en idé om, hvad

Hej Thomas
Jo da. jeg ser på rigtigt mange foto når jeg kan finde tid il det, men jeg
synes ikke det for mig er en god måde at lære på - det er alt for
ustruktureret at skulle analysere hver enkelt billede for selv atfinde
fidusen. jeg vil hellere trække på essensen af andre dygtige fotografers
erfaringer og herudaf plukke hvad jeg synes kan bruges til at skabe min egen
stil

De bedste hilsner
/Kenneth

Fra : Kenneth

Dato : 29-03-07 18:28

> [...]
> fidusen. jeg vil hellere trække på essensen af andre dygtige fotografers
> erfaringer og herudaf plukke hvad jeg synes kan bruges til at skabe min

Hej Thomas (igen)
Var lige en tur forbi din hjemmeside - den er rigtig flot synes jeg - Stor
Respekt.
Jeg tror jeg vil forsøge at huske din ide om at bookmarke noge interessante
poseringer for at vise det til modellen - den var ikke lige poppet op i mit
eget hoved endnu...

/Kenneth