Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D80 - "Sportsprogram"
Fra : Clevin

Dato : 25-03-07 14:21

Hej,

Jeg har fået mig et Nikon D80 og det er et fedt kamera. Nu har jeg ikke
været på DSchool endnu, men jeg kan ikke finde ud at tage billeder i
"Sport" mode (mulighed for at fastfryse objekter i bevægelse). Når jeg
benytter det program, så kan jeg høre at lukketiden er lang og motiverne
bliver slørede - hvad gør jeg galt? Jeg har prøvet at resette kameraet
til standard indstillinger, men lige lidt hjælper det...

Mvh Clevin

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 25-03-07 15:20

Hej Clevin

En forudsætning for at kunne fotografere noget som helst ,er at der er lys
til stede.
Hvis du ikke selv tilsætter lys, så skal der være så rigeligt med lys, at
motivet kan fast fryses med en hurtig lukker tid. Det er det dit sports
program gør (vælger en hurtig lukkertid ,før blænden bliver valgt).Du har
selvfølgelig mulighed for, at aflæse din lukkertid og din blænde både før og
efter du fotografere. Men det lyder som om du ville have rigtig meget ud af
at læse brugsanvisningen igen. Der er meget grundlæggende foto teknik at
hente der.
i al venlighed
Flemming Aagaard

Fra : Jack L.

Dato : 25-03-07 20:53

Flemming Aagaard wrote:
> [...]
> lyder som om du ville have rigtig meget ud af at læse
> brugsanvisningen igen. Der er meget grundlæggende foto teknik at

Alternativt kan man jo guffe igennem e-bogen "Digitalfoto for Begyndere" på
http://onlibri.dk/e-books/teknik/26.aspx, som naturligvis er gratis. (har
ikke selv hentet den dog)

--
Mvh. / Best regards,