Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
mk3 hands on
Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-03-07 18:19

Fra : MW

Dato : 24-03-07 19:33

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
news:46056760$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.imaging-resource.com/PRODS/E1DMK3/E1DMK3A.HTM

Så skal den blot skrues ned i en 5D krop

mvh/MW

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-03-07 21:24

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message
> http://www.imaging-resource.com/PRODS/E1DMK3/E1DMK3A.HTM

Jeg havde lejlighed til at prøve den kort i virkeligheden i sidste uge, med
den nye 16-35/2.8L mkII.
Den føles tydeligt lettere end mkII og displayet er _stort_.
Betjeningen er væsentlig anderledes end mkII - f.eks. stilles ISO ovre ved
top displayet som 5D og x0D. Menuerne var anderledes, men nemme at navigere
med joy-stikket. Umiddelbart virkede fokus valg bedre end mkII - men det er
svært at sige efter 5 minutter.

Jeg puttede mit CF kort i og tog nogle JPEG billeder ved ISO 100, 1600 og
3200. Men det var Canon manden absolut ikke tilfreds med, for det var stadig
embarco belagt. Han formaterede mit kort og kameraet var åbenbart udstyret
med noget software så der ikke blev gemt noget, for mit unerase program
kunne finde et helt kortfuld mine mkII CR2 filer - men ikke en eneste JPG

Det havde ellers været interessant at se høj ISO ydelse med egne øjne, og
prøve den nye 16-35/2.8L på en 1Ds mkII - men det må blive en anden gang

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-03-07 16:10

"Mogens Hansen"

> [...]
> Umiddelbart virkede fokus valg bedre end mkII - men det er svært at sige efter 5

Jamen det lyder jo fint..

> [...]
> blev gemt noget, for mit unerase program kunne finde et helt kortfuld mine mkII CR2
Uff håber då får det fikset Umiddelbart tvivler jeg på åbenlys bedre billed
kvalitet end mk2, men hvis de har kunne reducere lowpass filteret, man kan
da håbe.

> [...]
> 16-35/2.8L på en 1Ds mkII - men det må blive en anden gang

Der er masser af nyheder i 3ern, og jeg har nær læst anmeldelsen, den er ikke
umiddelbart i nærheden af must have, must upgrade, en masse bells and whistles,
men ikke reelle billedmæssige kvalitets forbedringer, men lad os se når den
blir sammenlignet side om side. Hvis den ikke leverer billed kvali mindst ligsågodt
som 5D har Canon lavet en Elkjær, høhø den skal jo nok blive populær alligevel.
Mini raw, auto iso og bedre design, ja tak, men billed kvalitet er det der tæller
mest, så vi må vente og se.. -max-