Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoom til canon EOS 400D
Fra : Ukendt

Dato : 24-03-07 12:24

Hej alle,

Jeg er ny i fotoverdenen når de rkommer til spejlrefleks. Jeg har netop købt
et Canon EOS400D - og unden at være ekspert så synes jeg da at man får
utroligt meget for pengene!!

Der fulgte et EF-S 18-55 med - men det er altså ikke nok. Jeg vil gerne en
del tættere på - f.eks "dobbelt så tæt på" (om man så kan sige) er det op
til 100 eller skal jeg op til 200mm før det giver noget?

Et andet krav er den gerne skal være så kompakt så muligt - og selvfgeølgi
så billigt som muligt

Jeg ved godt at det kan svært, men altså : Et billigt, kompakt zoom som gør
jeg kommer noget tættere på end det medfølgende 18-55.

Er der nogen der kan hjælpe med dette?

Tak! - Anders

Fra : HKJ

Dato : 24-03-07 13:09

Anders wrote:
> Der fulgte et EF-S 18-55 med - men det er altså ikke nok. Jeg vil gerne en
> del tættere på - f.eks "dobbelt så tæt på" (om man så kan sige) er det op
> til 100 eller skal jeg op til 200mm før det giver noget?

Hvad mener du med tæt på?
Vil du have små ting til at fylde hele billedet, så skal du have fat i
et macro objektiv.

Hvis det er fjerne ting til at være tættere på, så er det et tele
objektiv, der er 70-200mm eller 70-300mm nogle meget populære størrelser.

Sigma har et stort udvalg i objektiver og de der er nogle billige typer
imellem:
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all.asp

Du kan se priser her:
http://www.kamerashop.dk/

Sådan nogle spørgsmål høre hjemme i indkøbsgruppen hvor jeg har sat fut til.

Fra : Knud Iversen

Dato : 24-03-07 13:12

"Anders" <XXX> skrev

> [...]
>
> Jeg ved godt at det kan svært, men altså : Et billigt, kompakt zoom som
> gør jeg kommer noget tættere på end det medfølgende 18-55.

Hej
Først skal du spørge i den rigtige gruppe dk.fritid.foto.inkøb

Gør dig klart hvad du ønsker at fotografere, ofte er den bedste løsning at
gå tættere på motivet medmindre det er vilde dyr / fugle. se om du kan finde
et brugt 70-300 en ny sigma kan fåes her
http://photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=1931&MenuItemID=223
for under 2000,- der er sikkert nogle der kan finde den billigere i
Tyskland. Brugt ligger de omkring 1000,- det giver dig et bedre overblik når
du selv har prøvet. samtidig kan man sælge disse igen med begrænset tab.
Jeg vil påstå at næsten uanset hvad du køber kommer du alligevel senere til
at ønske et nyt og bedre objektiv.
Mvh Knud

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 24-03-07 15:10

Knud Iversen wrote:

> Først skal du spørge i den rigtige gruppe dk.fritid.foto.inkøb

Jeg synes ikke det er pænt at henvise til en gruppe der ikke findes.
Gruppen hedder news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : AON

Dato : 24-03-07 15:57

"Anders" <XXX> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt at det kan svært, men altså : Et billigt, kompakt zoom som
> gør jeg kommer noget tættere på end det medfølgende 18-55.

Okay !

Smask billig kan du få Canon 75-300mm 4-5.6 III 1700 kr. tjek her
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=6473A002&GroupGuid=3020&SelectedGroup=3020
eller med usm 2100 kr. tjek her
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid=6472A003
Med IS (image stabilisator) koster 70-300mm 4200kr.
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid=0345B003

70-300 især 300mm kommer du en del tættere på end din 18-55mm !

mvh
aon

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-07 17:53

> [...]
> http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid=6472A003
> Med IS (image stabilisator) koster 70-300mm 4200kr.

Tak for svarene ale (men gerne flere

Hvad med dette - det er i høj grad kompakt, det er billigt (1690,-), og det
går fra 28-200. Det lyder jo perfekt og i hvert fald perfekt til at starte
med - men intet i denne verden er jo perfekt, så hvad er der skidt ved dette
?

http://www.sigma-photo.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3270&navigator=2
mvh: Anders

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-03-07 18:38

Anders skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]

Hvorfor ikke lytte til rådene om at spørge i den rigtige gruppe ?

News:dk.fritid.foto.indkoeb

Det gør nok at en del flere har lyst til at give gode råd.

Jan

Fra : AON

Dato : 24-03-07 18:38

> [...]
> det går fra 28-200. Det lyder jo perfekt og i hvert fald perfekt til at
> starte med - men intet i denne verden er jo perfekt, så hvad er der skidt

Kender jeg ikke men så er der jo i samme kategori fra Tamron
http://www.tamron.de/index.php?id=417&kc_prid=452&L=0 til ca 2100kr.
eller
http://www.tamron.de/index.php?id=417&kc_prid=487&L=0 til ca 1800 kr.
eller mere vidvinkel samt god tele så er der de 2 her
http://www.tamron.de/index.php?id=417&kc_prid=457&L=0 ca 2175 kr.
http://www.tamron.de/index.php?id=417&kc_prid=523&L=0 ca. 3300 kr

fælles for de 4 er at de også er til macro !

aon

Fra : Brian Lund

Dato : 25-03-07 01:40

> [...]
> går fra 28-200. Det lyder jo perfekt og i hvert fald perfekt til at starte
> med - men intet i denne verden er jo perfekt, så hvad er der skidt ved

Jo større zoom område jo ringere er billedkvaliteten generelt! Der findes
selvfølgelig undtagelser, men de er væsentligt dyrere..!
Og da du i forvejen har et objektiv der går op til 55mm vil jeg mene det er
dumt at overlappe, medmindre du altså har brug for en alt-i-en rejsezoom
f.eks... Har du muligheden for at skifte objektiv er det altid bedre!

Både Sigma og Canon laver rimeligt gode, billige objektiver i 70-300mm
området!

Brian

Fra : jesper outzen

Dato : 25-03-07 11:22

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-03-07 18:44

> [...]
> vil gerne en del tættere på - f.eks "dobbelt så tæt på" (om
> man så kan sige) er det op til 100 eller skal jeg op til 200mm

Kig på Tamrons objektiver - de har nogle rimelig billige op til
300 mm i den lange ende af ganske rimelig kvalitet i forhold til
prisen.

Men spørg i den rigtige gruppe news:dk.fritid.foto.indkoeb - og
start med at læse tilbage i gruppen - der er en del lignende
tråde allerede.

Jan

Fra : AON

Dato : 25-03-07 00:53

> [...]
>
> Men spørg i den rigtige gruppe news:dk.fritid.foto.indkoeb - og start med
> at læse tilbage i gruppen - der er en del lignende tråde allerede.

Jep du har ret han er ot i denne her gruppe,
bedst at spørge i den rigtige gruppe !

aon