Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoom op til 500mm
Fra : JDD

Dato : 23-03-07 11:48

hej
Det har måske været oppe flere gange, men alligevel jeg kunne godt tænke mig
at høre fra nogen af de der har en af følgende objektiver

Sigma 50-500mm
Tamron 200-500mm

Hvilken er bedst på de 500mm , hvor god er af på de 500mm der er jo ikke så
god en lysstyrke på nogen af dem, men AF skulle dog virke. Sigmaen har USM
det har Tamron vist ikke, men larmer den meget er den langsom osv.

Jeg bruger Canon 20d så det er fortrinsvis på denne det er interesant. Af
kan måske godt virke lidt anderledes på f.eks. Nikon

--
mvh.
Jan Dahl Damkjær

Fra : E.M.

Dato : 23-03-07 17:59

"JDD" <jdd@xykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så god en lysstyrke på nogen af dem, men AF skulle dog virke. Sigmaen har
> USM det har Tamron vist ikke, men larmer den meget er den langsom osv.

Jeg kender ikke Tamron`en, men jeg har selv en Sigma 50-500, den er ganske
god men den er tung, du kommer ikke uden om et godt stativ, AF fumgerer
ganske udmærket på en 20D, du kan endda bruge en Kenko 1,4 X TC, og stadig
bevare autofokus hvis der er lys nok (solskin) det skulle ellers ikke kunne
lade sig gøre, men det kan det.

Nu ved jeg ikke hvad du vil fotografere med den, men hvis det er dyr i
bevægelse ville jeg nok satse på USM, det er lynhurtigt.

Mvh. E.M.

Fra : JDD

Dato : 23-03-07 19:48

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvad du vil fotografere med den, men hvis det er dyr i
> bevægelse ville jeg nok satse på USM, det er lynhurtigt.

Ok har du evt et par billeder taget på 500 du evt. kunne maile mig, så man
lige kan tjekke kvaliteten.

jandamkjaer@xxxcykel.dk fjern xxx erne

Fra : E.M.

Dato : 23-03-07 20:43

> Ok har du evt et par billeder taget på 500 du evt. kunne maile mig, så man
> lige kan tjekke kvaliteten.

Hvis ellers linket virker, kan du se et par af dem her:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=260936

Mvh. E.M.

Fra : JDD

Dato : 23-03-07 22:04

> Hvis ellers linket virker, kan du se et par af dem her:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=260936

Det ser jo meget fint ud, hvor har du fanget dem om man må spørge.

Fra : JDD

Dato : 23-03-07 22:06

> Hvis ellers linket virker, kan du se et par af dem her:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=260936

Hvordan med AF er du tilfreds med det og zoomen der kommer jo et langt rør
ud af den, er det stabilt.

Fra : E.M.

Dato : 25-03-07 11:58

> Hvordan med AF er du tilfreds med det og zoomen der kommer jo et langt rør
> ud af den, er det stabilt.

Billederne er taget i Givskud Zoo, AF fungerer hurtigt og præcist, at der
stikker et langt rør ud af den betyder ikke noget, det er ikke en gang
plastik-lort, byggekvaliteten er skam helt i orden.

Mvh. E.M.

Fra : AON

Dato : 24-03-07 00:16

> [...]
>
> Jeg bruger Canon 20d så det er fortrinsvis på denne det er interesant. Af
> kan måske godt virke lidt anderledes på f.eks. Nikon

Hvis ikke du har brug for 50-200 vil jeg mene du skal kigge på Tamron,
lettere og billigere end Sigma 50-500, jeg er meget tilfreds set iforhold
prisen !
her et par skud :
http://images2.fotopic.net/?iid=yxxjvb&outx=600&noresize=1&nostamp=1
http://images3.fotopic.net/?iid=yxxjv9&outx=600&noresize=1&nostamp=1
http://images1.fotopic.net/?iid=yxcm2l&outx=600&noresize=1&nostamp=1
http://images1.fotopic.net/?iid=yxcm2h&noresize=1&nostamp=1&quality=70

mvh
aon

Fra : CanonBonke

Dato : 24-03-07 19:59

| Det har måske været oppe flere gange, men alligevel jeg kunne
godt tænke mig
| at høre fra nogen af de der har en af følgende objektiver

Jeg bruger Tamron 200-500 en del. Ved 450-500mm skal man ikke
under f8,
hvis man vil have noget brugbart.
Billederne her er taget på 300mm, f7,1, autoservo, eos 350d:
http://www.bphoto.dk/svanecollage.htm
mvh Knud

Fra : JDD

Dato : 25-03-07 07:29

> [...]
> under f8,
> hvis man vil have noget brugbart.
> Billederne her er taget på 300mm, f7,1, autoservo, eos 350d:

Hvordan er stabiliteten af den når det zoomen ud, den bliver jo en del
længere ved 500mm.

Fra : CanonBonke

Dato : 25-03-07 11:16

| Hvordan er stabiliteten af den når det zoomen ud, den bliver jo
en del
| længere ved 500mm.

Den bliver ikke længere end at man kan støtte med hånden
helt ude på modlysblænden ved 500mm. Men 500mm er langt
at holde i frihånd
Fokusjustering ved manuelt fokus sidder helt inde ved kamera-
huset, det er en ulempe ved frihåndsoptagelser.
mvh Knud