Kørestol
Fra : Henrik Larsen

Dato : 03-07-01 19:08

Hej Astrid

Jeg har i dag været på hjælpemiddelrådgivningen (HMC) og prøvet 4
forskellige manuelle kørestole, jeg ville prøve at se om jeg kunne køre
sådan en og derinde syndtes de at det kunne jeg da godt, trods at jeg
ryster på mine hænder, de mente i starten at det bedste for mig ville
være en rollator, men efter at havde fortalt dem om min situation,
situtaionen er jo at hvis jeg får et anfald så vil jeg automatisk slippe
rollatoren eller krykkerne/stokkene, så efter denne forklarning kunne
de godt se at en kørestol var mere passende for mig, om den så skal
være form-støbt eller om det skal være en sammen-klappelig er op til
mig sagde de, men jeg skal sørge for at få den på prøve i 7 - 14 dage
så jeg kan se om det er noget for mig, så når jeg får afslaget fra
Odense Kommune vil jeg anke afgørelsen og tilføje at jeg har prøvet
4 kørestole, og skrive/sige at dem kunne jeg godt køre trods det at
jeg ryster på mine hænder, de nævnte dog at jeg kan jo altid få
monteret en motor på stolen, men det tviler jeg på at få sat på,
pga. min epilepsi.
Den form for epilepsi jeg har er den med fraværs anfald samt ryk, når
jeg får et ryk er jeg næsten ved at miste balancen samt at jeg slipper
hvad jeg har i hænderne, samtidig med disse ryk er jeg fraværende i
2 - 10 sek.og med krykker vil disse blive kastet ud til siderne, og med
'en rolllator vil denne blive slippet, som jeg så sagde på HMC så skal
rollatoren da være spændt fast så jeg ikke slipper taget i den, men de
fortalte mig så at, jeg måske vil få problemer med at handle, men i det
område jeg bor i, er personalet i forretningerne meget villige til at hjælpe
mig, f.eks. den anden dag i en ny åbent Netto havde jeg problemer med
at få fat i mønterne i min pung, og de spurgte mig om jeg havde brug for
hjælp, og jeg tog i mod tilbudet, det er første-gang at nogen har spurgt
mig om det, men det er dejligt at se/møde mennesker der vil hjælpe en
de andre der stod bagved mig sagde at jeg var en spasser, men det er
jeg jo ikke, jeg spurgte så den anden kunde da hun kom ud fra Netto
om hun havde set anderleds på det hvis jeg nu havde siddet i kørestol
og det svarrede hun ja til. Hvad er det for en verden vi lever i???
Men i den nye Netto trådte jeg ud af tunnelen bare en halv meter fra den
men det er da en begyndelse, så nu håber jeg da bare på at kommunen
vil bevilige mig en kørestol.
Nå jeg vil slutte for nu, men vi kan da tales ved på et senere tidspunkt,
og det er hyggeligt at havde fundet en der er jævnalderne med mig, og
som har lidt erfaring hvad der angår kørestole.
Venlig hilsen
Henrik Larsen
ICQ#: 84420489
http://www.handikap.nu
admin@handikap.nu
PS.
Efter 10 min. i den kørestol jeg prøvede følte jeg mig bedere tilpas/sikker
og det var dejligt at tænke på at jeg ikke kunne falde, jeg kunne bare
næsten ikke side i kørestolen jeg er lidt for bred i hofterne, hvis du
forstår hvad jeg mener.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 03-07-01 20:19

"Henrik Larsen" <henlar@dsa-net.dk> wrote in message
> Hej Astrid

Teknisk fejl, den skulle ikke herind..........

Jeg er somme tider en KÆMPE TORSK :))

--
Henrik Larsen
www.handikap.nu admin@handikap.nu

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-07-01 20:43

Henrik Larsen skrev:

>Jeg er somme tider en KÆMPE TORSK :))

En kæmpetorsk med hjul, det bliver en oplevelse.

www.kajsvenningsen.dk/