Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Phootoshop billed på a4 ark
Fra : krabbe

Dato : 21-03-07 22:58

Hej gruppe!

Mon ikke der er en som kan hjælpe mig?

Jeg bruger Photoshop 6

Jeg har lavet et blankt A4 ark, og hentet det ind. sammen med fsk. 3-4
fotos,..

nu vil jeg gerne have billederne lagt ind på a4 arket,

og her får jeg så problemet, jeg kan ikke komme på hvordan jeg klarede den
opgave sidst.

Hilsen Krabbe

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 07:32

"krabbe" <spam@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> nu vil jeg gerne have billederne lagt ind på a4 arket,
>
> og her får jeg så problemet, jeg kan ikke komme på hvordan jeg klarede den

1. Åbn for begge billeder.
2. Vælg dit pegeværktøj
3. Træk det lille billede ind på det store
4. Hold Shift nede og træk i et hjørne, til størrelsen passer
5. Tryk Enter

Med venlig hilsen
Claus Petersen

Fra : krabbe

Dato : 22-03-07 08:23

> 1. Åbn for begge billeder.
> 2. Vælg dit pegeværktøj
> 3. Træk det lille billede ind på det store
> 4. Hold Shift nede og træk i et hjørne, til størrelsen passer
> 5. Tryk Enter

Hej Claus mange tak,

pegeværktøj er det hånden du så mener?

men jeg har ikke fået det til at virke efter hensigten endnu?

vil du prøve at skære det ud i pap en gang til

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 18:15

> [...]
>
> men jeg har ikke fået det til at virke efter hensigten endnu?
>
> vil du prøve at skære det ud i pap en gang til

Pegeværktøjet er pilen

Mvh. Claus Petersen

Fra : Pico

Dato : 23-03-07 00:17

Claus Petersen wrote:
> [...]
>>> 3. Træk det lille billede ind på det store
>>> 4. Hold Shift nede og træk i et hjørne, til størrelsen passer

Du kan også gøre det let ved når et af de små billeder er åbne at trykke
Ctrl+A og så markere A4 billedet og trykke Ctrl+V.
Vær lige opmærksom på at for at holde størelses forholdet skal billederne
have samme opløsning.
--
MVH
Pico

Fra : krabbe

Dato : 23-03-07 18:39

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

men jeg kan ikke ændre størelse på det indlagte billede, bruger Shift tasten
som du skrev ?
mvh Egon

> [...]
> Ctrl+A og så markere A4 billedet og trykke Ctrl+V.
> Vær lige opmærksom på at for at holde størelses forholdet skal billederne
Når jeg hruger dit forslag, får jeg et lille bitte billede lagt ind som jeg
ikke´kan ændre på nogen måde,
jeg har ændret så a4 og billedet har samme opløsning,

Jeg er meget åben for at finde en løsning.

mvh Egon

Fra : sth

Dato : 23-03-07 23:34

> [...]
> jeg ikke´kan ændre på nogen måde,
> jeg har ændret så a4 og billedet har samme opløsning,
>
> Jeg er meget åben for at finde en løsning.

Hej Egon

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig:

Pico har ret når han siger at begge billeder skal have den samme opløsning.
Jeg vil tro at dit billede er i pix/cm mens A4 arket er i pix/inch. Jeg har
også tidligere revet mig i håret over dette problem, indtil jeg blev
opmærksom på forskellen i indstillingerne.

mvh
Steen

Fra : krabbe

Dato : 24-03-07 12:07

"sth" <sth@CLUTTERskjern-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pix/inch. Jeg har også tidligere revet mig i håret over dette problem,
> indtil jeg blev opmærksom på forskellen i indstillingerne.
Tak Sten og andre, jeg har fået det på plads, fandt frem til hvordan jeg
ordnede det tidligere.
På den måde har jeg ingen problemer med pix, eller noget andet.

1 Indlæs A4 ark. og de valgte billeder på Photoshop siden

2 Brug "Flytteværktøj" til at smide en kopi af diverse billeder på A4
arket..

3 Ved redigering benyt paletten "Skjult Lag ----" til at vælge det
billede som man ønsker at arbejde med,

Det er lidt kort ridset op, men er der en der kan bruge, og det kokser så
kom tilbage.

Mvh Egon