Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort og hastghed....
Fra : Magnus

Dato : 19-03-07 19:40

Har jeg forstået det sådan at mit Canon 30D kamera kan overføre
data/billeder til kortet med en hastihed på små 6 MB/sek og alle kort
hurtigere vil ikke have nogen betydning når jeg fotografere?

Men hvis jeg køber et Sandisk kort i model III eller IV som har en hastighed
på 20 MB/sek eller mere så vil jeg blot kunne overføre billederne hurtigere
til min PC eller hvad. Jeg bruger en bærbar med en ExpressCard adapter som
kan læse 33 MB/sek

Ved at købe et hurtigt kort vil det så kun være overførelsen til PC der vil
gå hurtiger?

/Magnus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-03-07 19:52

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Ved at købe et hurtigt kort vil det så kun være overførelsen til PC der
> vil gå hurtiger?

Ja - stort set. Begge korttyper er pænt hurtige.
Du kan se det på
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8478

Overførselshastighed til computeren skal man nu heller ikke kimse af - det
kan nemt tage noget tid at overføre store CF kort.
Iøvrigt skal du være opmærksom på hvor hurtig harddisken i din bærbare kan
modtage data - på min er det flaskehalsen.
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-7896-8475

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jesper Juul

Dato : 19-03-07 19:58

Magnus skrev:
> Har jeg forstået det sådan at mit Canon 30D kamera kan overføre
> data/billeder til kortet med en hastihed på små 6 MB/sek og alle kort
> hurtigere vil ikke have nogen betydning når jeg fotografere?

Ja det lyder meget rigtigt, har selv købt Sandisk Ultra II kort da der
næsten ikke er forskel på dem og så eks. deres Extreme kort rent
hastighedsmæssigt, men prisen er ret forskellig.

> Men hvis jeg køber et Sandisk kort i model III eller IV som har en hastighed
> på 20 MB/sek eller mere så vil jeg blot kunne overføre billederne hurtigere
> til min PC eller hvad.

Jep.

> Jeg bruger en bærbar med en ExpressCard adapter som
> kan læse 33 MB/sek

Hvad er det for et express kort, for jeg leder efter et og synes de er
ret så svære at få fat på?

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Magnus

Dato : 19-03-07 20:18

> Hvad er det for et express kort, for jeg leder efter et og synes de er ret
> så svære at få fat på?

Den kortlæser jeg bruger er en til ExpressCard/54
http://www.komplett.dk/k/ki.asp?sku=332796

Når jeg er på fotoopgaver har jeg behov for at hurtigt at kunne levere
billederne fra location så jeg gider ikke sidde med en billig sløv kortlæser
det skal gå stærkt at overføre små 1000 MB.

/Magnus

Fra : Jesper Juul

Dato : 19-03-07 20:48

Magnus skrev:

> [...]
> billederne fra location så jeg gider ikke sidde med en billig sløv kortlæser
> det skal gå stærkt at overføre små 1000 MB.

Det var sgu billigt, tak for linket, den er bestilt.

Fra : Magnus

Dato : 19-03-07 21:06

> Det var sgu billigt, tak for linket, den er bestilt.

Ja, den første jeg købte i sommer kostede lidt over 500,- og den er også
lidt længere dvs. den stikker ud af maskinen så man ikke kan have den
siddende permanent. Det gør denne ikke derfor har jeg også bestilt en for
noget siden når den nu ikke er dyrere mere.

/Magnus

Fra : Jesper Juul

Dato : 19-03-07 22:44

Magnus skrev:

> [...]
> siddende permanent. Det gør denne ikke derfor har jeg også bestilt en for
> noget siden når den nu ikke er dyrere mere.

Ja, det var også for at have den permanent siddende i min bærbare at jeg
købte den.

Fra : Lindkold

Dato : 20-03-07 20:21

> Ja, det var også for at have den permanent siddende i min bærbare at jeg
> købte den.

Passer den ikke i en pcmcia slot i en bærbar?

Lindkold
- -
www.lindkold.dk

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-03-07 20:28

Lindkold skrev:

> Passer den ikke i en pcmcia slot i en bærbar?
>
> Lindkold
> - -
> www.lindkold.dk

Nej, det skal være et Express slot den skal sidde i, det afløser nok på
længere sigt PCMCIA slottet selvom det indtil videre ikke har haft den
store succes.

Fra : Lindkold

Dato : 20-03-07 22:37

> Nej, det skal være et Express slot den skal sidde i, det afløser nok på
> længere sigt PCMCIA slottet selvom det indtil videre ikke har haft den
> store succes.
>

> --
Ok tak - har ikke sådan én...endnu en grund til at købe en mac ved siden af

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 21-03-07 07:45

On 2007-03-20, Lindkold <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> wrote:

> Ok tak - har ikke sådan én...endnu en grund til at købe en mac ved siden af
>

> Lindkold
> --
> www.lindkold.dk

Men det skal være en MacBook Pro og jeg tror ikke den kan sidde
permanent i sådan en.

Fra : Jesper Juul

Dato : 21-03-07 16:09

Lindkold skrev:

> Ok tak - har ikke sådan én...endnu en grund til at købe en mac ved siden af

Eller et af de mange andre mærker af bærbare.