Ny sofa - hold katten væk
Fra : Kristoffer

Dato : 03-04-07 23:13

Får snart leveret en ny sofa som jeg ikke ønsker skal blive kattens
favoritsted.

Hvordan kan jeg sikre mig at katten ikke bruger den som foretrukken
slumreplads?

Fra : .:M:.

Dato : 04-04-07 01:17

Kristoffer wrote:
> Får snart leveret en ny sofa som jeg ikke ønsker skal blive kattens
> favoritsted.
>
> Hvordan kan jeg sikre mig at katten ikke bruger den som foretrukken
> slumreplads?

Det kan du ikke. DE fleste katte elsker sofaer, lænestole, senge og andre
bløde steder, det er helt naturligt
Men det vidste du vel før du fik kat??
Nyd i stedet at din kat vil nyde sofaen lige så meget som dig!
Desuden kan du ikke forhindre den i at ligge i sofaen, når du ikke er
hjemme, og det vil den med garanti gøre. Køb evt. et plystæppe ell lign til
den ene ende af sofaen - dér vil katte som regel lægge sig og det er faktisk
det bedste råd. Så minimerer du kattehårene. Hvis du har et kradsetræ, vil
katte normalt ikke hvæsse kløer i sofaen.
Og så sørg for at den har masser af andre lækre bløde steder at lægge sig,
så den ikke normalt vil foretrække sofaen.
Skræmmer du den til ikke at være i sofaen, risikerer du adfærdsproblemer -
herunder urenlighed og aggressivitet - og den vil aldrig forstå hvorfor..

/M

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 15:15

Det kan du kun ved at lave en kattegård/løbegård der er mere atraktraktiv.

Katte er jo ikke dumme der hvor foderværten sidder, ja der må være godt
at ligge.
Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 16:35

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> favoritsted.
>
> Hvordan kan jeg sikre mig at katten ikke bruger den som foretrukken

Hehe det er svært at svare på, Specielt med en gammel sofa
Har der ligget hund i den ?
det er vist vigtigt.?

Osv

Mvh Allan

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 04-04-07 22:08

Hej Kristoffer

Det kan du godt glemme alt om....)

Tillykke med den ny sofa....

Hilsen Majbritt

Fra : Siri

Dato : 05-04-07 17:58

> Majbritt Hågensen skrev:
> Hej Kristoffer
>
> Det kan du godt glemme alt om....)
>
> Tillykke med den ny sofa....
>
> Hilsen Majbritt

OK her kommer jeg med en af de 'strenge' kommentarer:
Hvem seven vil sidde i sin sofa og formene sin dejlige kat adgang -
hellere lykke i en nusset sofa....
Jeg tilslutter mig ideen med et ekstra tæppe henover - har selv købt et
nydeligt vatteret og vaskbart et billigt i jysk sengetøjslager, så nemt
var det.
Det ryger bare i maskinen nu og da, og skulle der ryge en sjat rødvin
eller kaffe på, så er det nemt at behandle med glycerin og så vask.
Men jeg er også typen 'hellere lidt skidt i krogene end et rent
helvede'... Øhm, skrev jeg 'lidt' - ahem...
Hyg jer i sofaen, med eller uden tæppe
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Niels Pein

Dato : 06-04-07 11:31

"Siri" skrev ...

> OK her kommer jeg med en af de 'strenge' kommentarer:
> Hvem seven vil sidde i sin sofa og formene sin dejlige kat adgang -
> hellere lykke i en nusset sofa....

Heh. Jeg sad og tænkte lidt det samme.
Vi skal også snart have ny sofa, og med i overvejelserne er ting som:
"Den skal have store brede armlæn, for Miss Sophie æælsker at ligge på
armlænene."
og
"Den skal være lang, så man kan slænge sig i den, og der stadig er plads til
Miss Sophie i den ene ende."

Men vi er alle forskellige - heldigvis.

Hilsen Niels
(snoork fra Mis Sofie)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-04-07 11:58

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> armlænene."
> og
> "Den skal være lang, så man kan slænge sig i den, og der stadig er plads

Og da vi var ude og købe en sofa havde vi en klump pels med, for at se om
det var til at få det af igen Og sofaen har både bred ryg og armlæn. Og
har i øvrigt overlevet både kattebræk og tynd mave. Se det er en rigtig sofa
for katteejere

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-04-07 13:23

In news:461627ba$0$48951$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kari Eiffert <kari.eiffert.nospam@mail.dk> typed:
> [...]
> se om det var til at få det af igen Og sofaen har både bred ryg
> og armlæn. Og har i øvrigt overlevet både kattebræk og tynd mave.

Mini har sit eget tæppe som hun ligger på ved siden af mig i sofaen.
Jeg har godt nok også den indstilling, at hvis det er et
udstillingslokale man vil have, så er det nok ikke så smart at have
dyr, men som Niels rigtigt siger så er vi alle forskellige

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 06-04-07 16:41

Hej

Jamen et tæppe i sofaen er jo ikke at holde katten væk ) det var det,
jeg troede det handlede om..
Jeg har da også selv to tykke tæpper til mine katte i sofaen, men det er nu
mere for at det skal være blødt og varmt, så de rigtig kan dase og putte
)

Hilsen Majbritt

Fra : Kristoffer

Dato : 05-04-07 18:21

>. Køb evt. et plystæppe ell lign til den ene ende af sofaen - dér vil katte som regel
> lægge sig og det er faktisk det bedste råd. Så minimerer du kattehårene.

Jeg må ok ud og købe et blødt tæppe...

Fra : .:M:.

Dato : 05-04-07 20:18

Kristoffer wrote:

> Jeg må ok ud og købe et blødt tæppe...

God idé!
Og hvis katten mod forventning ikke vil ligge på tæppet, så vask det - det
kan være lugt af kemikalier. Hvis du selv kan lugte det (tæppet), så vil det
være modbydeligt for katten!
Hvis katten stadig ikke vil ligge på tæppet, så sæt dig selv på tæppet nogle
gange, katte vil ofte helst ligge dér hvor deres ejer normalt sidder
Vis den, at tæppet er favoritpladsen!