Killing ødelægger tøj... :o(
Fra : Lysebjerg

Dato : 02-04-07 17:24

Hej alle

Vi har to skønne hunkillinger på ca. 8 måneder - samme mor, men to
forskellige fædre, hvorfor killingerne er helt forskellige. De er ca.
2/3 huskat og 1/3 siameser, og der er gang i dem, når de er vågne. De
er alene hjemme alle hverdage fra kl 7 til 17, men når vi er hjemme,
får de al den opmærksomhed de vil ha. De sover dog for det meste om
eftermiddagen/aftenen, hvor de typisk ligger enten på skødet af os
eller på sofa-armlænet ved siden af os. De har en hel masse pelsmus og
andet legetøj at beskæftige sig med, når ikke tiden går med at jagte
hinanden gennem lejligheden.

Vi har problemer med den ene af killingerne, Möss. Hun startede lige
før jul med at bide hul i vores brugte strømper, hvis de lå på gulvet.
Det gør hun stadig væk, men efterhånden er det skaleret til hul i t-
shirts (under armhulen), ca. 1/10 hjemmestrikket uldsok (hun slugte
det, men det kom op igen af 4 gange bræk på gulvet), hjørne af
strikket cardigan, hjørne af hørjakke, hul i sengetæppe, hul i
dynebetræk, osv. osv.... Sytråd, tandstikker, blomterblade, tulipaner,
m.m. hører også til blandt favoriterne... det skal lige nævnes, at når
vi køber kattegræs, så er bakken fuldstændig spist efter 10 min...
Vi har ikke samme problemer med den anden killing, Mons, der er lidt
af en kræsenpind.

Er der nogen, som har haft samme oplevelser - og/eller eventuelt kan
komme med en idé til, hvordan vi kan få hende til at lade være? De
fleste "ulykker" laver hun, når vi ikke er hjemme - eller når vi ikke
lige er i samme rum som hende.

Möss elsker at spise - får Hill's tørkost og diverse godbider - så det
er ikke fordi hun mangler næring (der er adgang til mad og vand hele
dagen). Hun får ligeledes kattemalt engang imellem, da hun ca. 1 gang
hver 14 dag får opkastningsfornemmelser - tror dog dette er pga
hårspisning, da hun slikker både sig selv og søsteren - og fordi hun
spiser diverse tekstiler... :oS

Er der nogen, som kan hjælpe?

Med påskelige hilsner
Jane

Fra : .:M:.

Dato : 02-04-07 17:59

Lysebjerg wrote:
> Vi har problemer med den ene af killingerne, Möss. Hun startede lige
> før jul med at bide hul i vores brugte strømper, hvis de lå på gulvet.

Har I haft hende til dyrlægen? Det kan være tandproblemer, der gør at hun
bider.
Er hun evt, taget for tidligt fra moderen? ( de skal være 12 uger før de må
fjernes fra moderen).

Sørg for at fjerne alle sytråde, tråde i det hele taget. Hvis hun spiser
dem, risikerer de at sætte sig fast i tarm og ødelægge tarmene, det kan være
livsfarligt.

/M

Fra : Lysebjerg

Dato : 02-04-07 18:42

On 2 Apr., 18:58, ".:M:." <dont.e...@bother.net> wrote:

> [...]
> dem, risikerer de at sætte sig fast i tarm og ødelægge tarmene, det kan være

Vi har ikke haft hende til dyrelægen siden starten af december - men
skal afsted om ikke så længe, da hun og søsteren skal neutraliseres,
de vist er ved at komme i løbetid.
Men jeg vil ringe til dyrelægen imorgen, og spørge til tænderne - tak
for hjælpen
Ang. sytråd m.m., så er det (heldigvis) kun sket én gang - og vi er
blevet ret gode til at rydde op efter os, så der ikke ligger noget det
kan spises eller tygges i!

Jane

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-07 20:06

In news:1175535731.568884.34700@d57g2000hsg.googlegroups.com,
Lysebjerg <jane.lysebjerg@gmail.com> typed:

> Ang. sytråd m.m., så er det (heldigvis) kun sket én gang - og vi er
> blevet ret gode til at rydde op efter os, så der ikke ligger noget
> det kan spises eller tygges i!
>
> Jane

Der er én ting der er helt sikker. Katte ææælsker brugt tøj, især
sokker. Jo mere "brugt" des bedre, den duft finder de fleste katte
himmelsk LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats