Øremider !?!
Fra : Pia Petersen

Dato : 02-04-07 16:19

Hejsa

Vi har i umindelige tider lidt af øremider ... eller ... vores katte, altså
! Især den ene pige, Domino, har været hårdt ramt.

ALT har været prøvet: Fucidin, frontline, dextomax, advocate og div.
"dryppe-i-nakken-produkter" - men øremiderne ? De lever tilsyneladende
lykkelig uvidende om vores trængsler ... Nu er vores siamdreng også blevet
angrebet, og hans store flapører bliver rystet så jeg nærmest frygter at han
pludslig letter.

Er der nogen som kender vidundermidler ?? Så vil jeg og misserne blive
yderst taknemmligt

Mvh Pia og misse-flokken ...

Fra : lh

Dato : 02-04-07 17:54

"Pia Petersen" <lihme**FJERN**@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han pludslig letter.
>
> Er der nogen som kender vidundermidler ?? Så vil jeg og misserne blive

Hvis dine katte er så hårdt angrebet, ville jeg da anbefale de hos dyrlægen
fik renset ørene ordentligt op! Og så efter det starte en behandling op
igen i samråd med dyrlægen. Har du hund så tænk på den også skal
behandles......

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-07 18:10

In news:46111ecd$0$45842$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Pia Petersen <lihme**FJERN**@tdcadsl.dk> typed:
> [...]
> rystet så jeg nærmest frygter at han pludslig letter.
>
> Er der nogen som kender vidundermidler ?? Så vil jeg og misserne

Hej Pia.

Det er muligt, at jeg har misforstået når du skriver dryppen-i-nakken
produkter. Det er da forhåbentlig ikke den slags mod lopper du har
brugt til ørerne.

Øremider kan ubehandlet give øregangsbetændelse, så jeg tror da nok at
jeg ville tage en tur til dyrlægen og lade ham se på det. Jeg har i
alle de år jeg har haft katte brugt dixanthogenolie 5% når de en
sjælden gang har haft øremider. Dette middel er vist desværre blevet
forbudt p.g.a. svovlindholdet, så du kommer nok ikke uden om dyrlægen,
som så kan konstatere om der er betændelse, for det er ikke helt til
at spøge med.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pia Petersen

Dato : 02-04-07 18:24

Hej begge to
Jeg har skam været ved dyrlægen -- det er der, jeg har fået alle de
forskellige produkter ... "dryppe-i-nakken" er blevet dryppet i nakken, hvor
det efter sigende også skulle fjerne netop øremider ... ikke dryppet i øret!

Hver gang jeg har fået noget nyt er det fordi dyrlægen mener, at når det
andet ikke har virket, så må dette gøre det ... men det er da muligt at en
oprensning kan blive det næste ... kræver det narkose?

Mvh Pia

Fra : Pia Petersen

Dato : 02-04-07 18:37

Hej igen

Det lød sådan lidt som om dyrlægen bare har kastet det ene efter det andet i
nakke på os - men det er hen over en længere periode. Nogle gange har
øremiderne været væk i en periode, men så kommet tilbage ...

Mvh Pia

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 02-04-07 18:39

Hej Pia

Nu skal du bare høre...
Jeg fik sidste sommer en killing indleveret som var meget plaget af
øremider...vi var ved dyrlægen ( af andre årsager ) men da jeg spurget til
øremideren saged han at jeg skulle give ET dryp i hvert øre med Frontline
direkte i øret... du skal derefter NULRE lidt på øret så det fordeler
sig...(så godt man nu kan og det hjalp kan du tro..jeg har da senere
brugt med stor succes på andre katte. Men ET dryp...brug en pipette eller
andet som kan give dråber.

Held og lykke

Hilsen Majbritt

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 02-04-07 18:44

Hej pia

Jeg mener jo en dråbe....Ikke dryp som jeg skrev, det er jo et vidt begreb
)

Hilsen Majbritt

Fra : charlotte kofoed

Dato : 02-04-07 20:46

> [...]
>
> Held og lykke
>
> Hilsen Majbritt
>
> Lige netop majbritt!!! Sådan bliver der også behandlet mod øremider her,
og det er det samme dyrlægen gør, der SKAL altså gift i øregangen før
miderne dør!!
Ved ikke helt hvorfor nogle mennesker stadig farer i flint over
frontline i ører på katte og hunde... det er nu det eneste som kan tage
dem, men HUSK samtidig at behandle i nakken bagefter, da miderne kan
leve på kroppen for derefter at kravle tilbage i øret og yngle videre
når giften ikke længere virker :(

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-07 21:11

In news:uK-dnWo8n9kQwIzbnZ2dnUVZ8qijnZ2d@giganews.com,
charlotte kofoed <jrfKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> typed:

> [...]
> miderne kan leve på kroppen for derefter at kravle tilbage i øret
> og yngle videre når giften ikke længere virker :(

Jeg havde ikke før hørt, at man kunne komme en dråbe loppemiddel i
øret, så jeg er altså nu blevet klogere.

Ligefrem at fare i flint synes jeg nu ikke jeg gjorde (hvis det da var
mig du hentydede til) Jeg fik det indtryk at øremiderne havde
huseret meget længe hos Pia's katte, så muligheden for
øregangsbetændelse var sandsynlig. Derfor foreslog jeg en tur til
dyrlægen i stedet for at eksperimentere selv. Betændelse skal først og
fremmest behandles inden yderligere behandling for mider.

Håber at misserne bliver ok igen hurtigt. Det må ikke være morsomt med
den kløe

Fra : linda lund

Dato : 05-08-08 09:28

> [...]
> dem, men HUSK samtidig at behandle i nakken bagefter, da miderne kan
> leve på kroppen for derefter at kravle tilbage i øret og yngle videre

hej
jeg har øremider på lille missen.
ville bare høre hvad koster frontline, hvor kan jeg købe det, sikkert
kun hos dyrlægen hvilket er dyrt, recept osv. hedder det mere end
frontline.

jeg ville også gerne spørge hvordan og med hvad man behandler katten i
nakken

mvh
linda

Med venlig hilsen
linda lund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-08 13:18

"linda lund" <nylulaKATTE@BAKKEmsn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere end frontline.
>
> jeg ville også gerne spørge hvordan og med hvad man behandler

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke ukritisk begynde at dryppe
Frontline i øret på missen. Du skal nok lige runde dyrlægen først,
for hvis missen har haft det et stykke tid og der måske er opstået
øregangsbetændelse, som kun dyrlægen kan diagnosticere, så skal der
altså fucidindråber til at tage betændelsen først. Prøv at ringe til
din dyrlæge og spørg hvordan du skal forholde dig. Hvis din kat
ryster på hovedet hele tiden og du kan se at øregangen er rødlig, så
er der helt sikkert betændelse også.

Du kan også få Frontline på apoteket. Det er ikke helt billigt, men
jeg bruger det ikke mere til loppebekæmpelse, da jeg fik at vide på
vores dyrehospital at lopperne var resistente over for det. Jeg
bruger i stedet Advantage vet. som virker fortræffeligt, prisen er
på linie med Frontline. Jeg bruger det så udelukkende mod lopper.
Jeg kunne ikke drømme om at komme det i min kats ører.

Det er mange år siden mine katte havde øremider, og dengang kunne
man få noget hos dyrlægen der hed Dixanthogenolie. Jeg ved ikke om
det findes mere, men det var ret effektivt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-08 13:21

Jeg glemte at medsende dette link, hvor du kan læse om øremider.:

http://www.ladanesa.com/article.1537.html

Du kan også læse om det på www.netdyredoktor.dk.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-08-08 14:22

> [...]
>
> Det er mange år siden mine katte havde øremider, og dengang kunne man få
> noget hos dyrlægen der hed Dixanthogenolie. Jeg ved ikke om det findes

Jeg er - jeg havde nær skrevet: som sædvanlig - helt enig med Tove.

Hvis huden i ørerne er irriteret, eller der er hul på trommehinden, kan det
være ganske farligt for katten at få dryppet Frontline eller andre
loppemidler i ørerne.
Jeg har selv oplevet, at en af mine naboer havde brugt det på sin kat, og
den fik en enormt udvidet pupil på det ene øje, savlede helt utrolig meget,
og kunne ikke holde balancen.
De hentede mig, fordi jeg har haft katte i mange år, og umiddelbart så det
ud, som om katten havde fået en skut hjerneskade, så jeg rådede dem til at
tage til dyrlægen akut, og da han fik renset øret op, viste det sig, at der
var et åbent sår i øregangen, som havde absorberet giften over blodbanen med
det samme.
Så lad være med det, men få det behandlet hos dyrlægen med et relevant og
ufarligt middel.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-08 14:33

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er - jeg havde nær skrevet: som sædvanlig - helt enig med
> Tove.

Jamen det har du da helt ret i Anelise. Vore erfaringer gennem mange
år har sikkert også været næsten identiske.

Der er så nogle i gruppen (har jeg tidligere læst), som er uenige
m.h.t. at bruge loppemiddel i ørerne. Jeg turde simpelthen ikke. Dem
der anbefalede det skrev også at det *kun* må være en enkelt dråbe,
men hvem søren kan vide om der er betændelse dybt inde i øret. Jeg
skrev om Dixantogenolie, og erfarede da jeg søgte på det, at det er
blevet forbudt i Danmark fordi der er et højt indhold af svovl. Det
er godt nok en skam, for det var fantastisk godt.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-08-08 15:01

> [...]
> i Danmark fordi der er et højt indhold af svovl. Det er godt nok en skam,

Jeg kom lige i tanker om, at begge tortietøserne havde øremider, da jeg
hentede dem på gården.

Af dyrlægeregningen kan jeg se, at de blev behandlet med en pipette med
"Advocate" til små katte i nakken, det kostede ca. 170 kr. pr. kat.
Ved et kontrolbesøg 1 måned senere var øremiderne forsvundet.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-08-08 15:21

> [...]
> pipette med "Advocate" til små katte i nakken, det kostede ca.
> 170 kr. pr. kat. Ved et kontrolbesøg 1 måned senere var

Det lyder da godt, hvis de kan behandles på samme måde som lopper,
uden at man skal dryppe alskens giftige ting i missernes ører.

Jeg læste lige om det på nettet, og det ser da også ud til at kunne
fjerne mider som ingenting. Det skal jeg huske hvis Mini skulle gå
hen og få øremider, men hendes ører har altid været meget fine, så
det håber jeg de bliver ved med at være. Man skal altid uanset
prisen sørge for at det er det bedste der findes man skal bruge, så
det er vi jo også enige om.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-04-07 22:17

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig...(så godt man nu kan og det hjalp kan du tro..jeg har da senere
> brugt med stor succes på andre katte. Men ET dryp...brug en pipette eller

Hej Majbritt og Pia

Sidste år blev jeg tilkaldt af mine naboer - vist nok fordi jeg har fire
katte, og derfor må antages at vide alt om katte netop fordi de som
behandling af øremider havde dryppet Frontline i det ene øre på deres kat.
Kort tid efter blev katten slingrende i bagkroppen, og fik forskel i
pupillernes størrelse (enorm stor pupil på den side, hvor øret var blevet
dryppet), ligesom den holdt hovedet i en akavet stilling og virkede helt
konfus.
Det eneste, jeg kunne foreslå, var, at de kontaktede deres dyrlæge, der
undersøgte katten og fandt en perforation af trommehinden, så
Frontline-dråberne havde direkte adgang til mellemøret og det indre øre.

Så jeg ville aldrig dryppe Frontline i øret, førend det var blevet undersøgt
af en dyrlæge.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : charlotte kofoed

Dato : 03-04-07 07:35

> [...]
> Frontline-dråberne havde direkte adgang til mellemøret og det indre øre.
>
> Så jeg ville aldrig dryppe Frontline i øret, førend det var blevet

Ja der vil jo altid være enkelte drama historier, men det er ikke
frontline der har gjort skaden..katten havde nok fået det under alle
omstændigheder, for frontline kan nu ikke skade en kat, HVERKEN i nakken
eller... i øret (så ville dyrlæger nok ikke bruge det)!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-04-07 08:28

charlotte kofoed skrev
<for frontline kan nu ikke skade en kat, HVERKEN i nakken eller... i øret
(så ville dyrlæger nok ikke bruge det)! >

Nu er det sådan at fordi noget kan være godt til nogle ting, behøver det
ikke nødvendigsvis at være godt til andre. Langt de fleste former for
medicin kan være skadelige/farlige hvis de bliver brugt forkert, også dem
til dyr, så din påstand om at *så ville dyrlæger nok ikke bruge det* er
direkte tåbelig (
--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 13:13

In news:461172e7$0$52098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> Så jeg ville aldrig dryppe Frontline i øret, førend det var blevet
> undersøgt af en dyrlæge.
>
> Venlig hilsen, Anelise

Deri er vi ganske enige.

P.S.: Giv Bølle et kram fra Mini og mig, det er jo hans 2 års
fødselsdag

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-04-07 15:36

> [...]
>
> Deri er vi ganske enige.
>
> P.S.: Giv Bølle et kram fra Mini og mig, det er jo hans 2 års fødselsdag

hej Tove

tak fordi du mindede mig om det, jeg havde fuldstændig svedt det ud!

Da jeg fik Bølle og Lulu i oktober 2005, mente dyrlægen, at de var ca. ½ år
gamle, så for at kunne huske deres fødselsdag (!), fastslog jeg, at de var
født på min nevø Mikkels fødselsdag den 3. april. Og hvad sker så? Mikkel
får sin fødselsdagshilsen, men jeg glemmer alt om missernes.

Min eneste undskyldning er den, at jeg er ret stresset p.t., fordi Sia, den
3 mdr. gamle lab.hvalp, (undskyld kattegruppe) nærmest kræver
mandsopdækning, for at forhindre hende i at tisse indendøre og forhindre
hende i at bide i alt. Indtil nu har hun kappet forbindelsen mellem mine
PC-højttalere, og de kan ikke repareres, jeg har forsøgt, samt idag bidt hul
i telefonledningen, mens jeg stod og talte i telefon, pludselig røg
forbindelsen
(Desuden har jeg megaondt i ryggen, som i forvejen er slidt, fordi hun skal
løftes ind i og ud af bilen et par gange om dagen).

Den eneste "trøst" er, at jeg jo ved, det kun er en overgang, Sally var også
utroligt destruktiv og er nu den sødeste velopdragne hund, som let og
elegant springer op i sit bur i bilen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 15:54

In news:46126670$0$903$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> hej Tove
>
> tak fordi du mindede mig om det, jeg havde fuldstændig svedt det ud!

Selv tak, og en STOR undskyld til lille Lulu. Også et megakram til dig
på fødselsdagen lille mis, du har jo også fødselsdag idag :-}

> [...]
> (Desuden har jeg megaondt i ryggen, som i forvejen er slidt, fordi
> hun skal løftes ind i og ud af bilen et par gange om dagen).

Ja, de kan være nogle værre utysker de kære små, heldigvis bliver det
da bedre med tiden.

> Den eneste "trøst" er, at jeg jo ved, det kun er en overgang, Sally
> var også utroligt destruktiv og er nu den sødeste velopdragne hund,
> som let og elegant springer op i sit bur i bilen.

Den lille skal såmænd nok lære det, men det er stressende så længe det
står på.

P.S. Rigtig god bedring med ryggen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-04-07 16:09

> [...]

> (Desuden har jeg megaondt i ryggen, som i forvejen er slidt, fordi hun
> skal løftes ind i og ud af bilen et par gange om dagen).

LOL... du har da fået noget at se til, hva´?!...

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-04-07 22:22

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46126ddf$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> LOL... du har da fået noget at se til, hva´?!...
>
> mvh. marie

ja, og så oven i købet ganske frivilligt

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-04-07 05:12

> ja, og så oven i købet ganske frivilligt

GGG.. ja og man betaler oven i købet penge for sådan en forurenende,
destruktiv søvnforstyrrende terrorist ((-;

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-04-07 07:24

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46132566$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> GGG.. ja og man betaler oven i købet penge for sådan en forurenende,
> destruktiv søvnforstyrrende terrorist ((-;
>
> mvh. marie

ja, og nu hvor hun ligger sødt sovende på kattenes legetunnel efter at have
indtaget dagens første måltid bestående af lammekallun med grøntmix, er hun
jo alligevel ikke til at stå for - og bestemt alle pengene værd

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-04-07 07:40

> [...]
> have indtaget dagens første måltid bestående af lammekallun med grøntmix,
> er hun jo alligevel ikke til at stå for - og bestemt alle pengene værd

(-; det er jo lige det!, . det er ligesom med børn, de er heller ikke til
at stå for, når de ligger fredeligt og sover..

Harald her har fået en timeout, inden han ender som handske skind.. han har
været ekstrem slem her til morgen, det går fint med alle hundene, selv den
store bøf har overgivet sig, så han har frit slag til at overpisse det
hele..))-;
jeg synes faktisk ikke at jeg laver andet for tiden, end at rense med
rodalon og efterfølgende R10, og alligevel er her steder hvor jeg kan lugte
at han har været, men som jeg bare ikke kan se hvor er.. men sød er han nu
alligevel (-;

mvh.marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-04-07 10:52

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4613481b$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> rodalon og efterfølgende R10, og alligevel er her steder hvor jeg kan
> lugte at han har været, men som jeg bare ikke kan se hvor er.. men sød er

hvor længe er det nu, hankattestrint stinker, efter at katten er blevet
neutraliseret? Det er altså bare en overgang - ligesom med hvalpens unoder -
men tiden kan jo godt føles lang Jeg har også til stadighed en spand
Rodalonvand stående klar på badeværelset.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-04-07 11:35

> [...]

> unoder - men tiden kan jo godt føles lang Jeg har også til stadighed
> en spand Rodalonvand stående klar på badeværelset.

Jeg ved det ikke med sikkerhed, jeg er jo totalt grøn på det område.
men efter hvad andre har fortalt, så kan der godt gå både en og to måneder..
men man kan jo være heldig!.
nu får han p piller oveni, for at sætte skub i det, så jeg håber det kommer
snart.
mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-04-07 13:44

In news:46137f48$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> [...]
> måneder.. men man kan jo være heldig!.
> nu får han p piller oveni, for at sætte skub i det, så jeg håber

Jeg fandt en side på nettet hvor der gives et par fornuftige svar på,
hvorfor katte strinter. Jeg tror ikke, at det er noget man lige tænker
over, og at grunden kan være de (fremmede) katte der har strintet
udenfor. Foråret har vist også en stor indflydelse. Håber at Harald
snart finder ud af at stoppe, det er ikke specielt morsomt at skulle
rense ustandselig.

Jeg havde en periode hvor Mivser lagde en sø forskellige steder. Jeg
lagde sølvpapir på de steder, og det var han ikke specielt glad for,
så lige pludselig holdt han op.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-04-07 14:12

> [...]
>

> Jeg havde en periode hvor Mivser lagde en sø forskellige steder. Jeg lagde
> sølvpapir på de steder, og det var han ikke specielt glad for, så lige

HA!..jeg må sætte paneler op overalt af sølvpapir..selv oppe på
køkkenbordet, op ad fliserne dér har han været..suk!
han spilder sandelig ikke tiden..
det mest irriterende er, at det ikke er samme sted at han gør det, det er
hist og pist og allevegne.Så det er svært at forebygge nogle få steder. Men
samtidig er han jo flink til at bruge begge kattebakker, så det er ikke bare
fordi han skal NU, det er små strint.

Det er herligt at hele flokken kan gå sammen uden bøvl nu, Harald stod og
gned sig op ad Ebbe i går (cairnterrieren) det er jo rigtigt dejligt at se,
selv Loui den store bøf, opfører sig pænt nu.

Og han sover hele natten på min søns værelse, hvor han har sin hule og
tilflugtssted hvis verden er for ond..(-;
i starten hylede han uafbrudt, men nu putter de to sammen indtil jeg lukker
ham ud om morgenen..
Jeg vil godt have ham nogenlunde strintfri, før han får natten her i
stueetagen sammen med resten af flokken. At starte dagen med hovedrengøring,
det gider jeg ikke...og han lader til at være meget fint tilfreds med den
ordning (-;

Tak for linket, det skal nærstuderes!

mvh. marie
mon ikke det aftager snart?, det er snart to uger siden at han blev
kastreret, og en uge siden han kom på p piller. synes ikke at lugten er SÅ
stram som den har været, men hankat lugter det af..

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-04-07 14:56

In news:4613a3e6$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]
> få steder. Men samtidig er han jo flink til at bruge begge
> kattebakker, så det er ikke bare fordi han skal NU, det er små

Hvis lugten ikke forsvinder helt ved en rensning (kattes lugtesans er
jo noget bedre end vores), så kan han sikkert lugte, at han har været
alle mulige og umulige steder, så må han da for pokker efterhånden
kunne fornemme, at han er optaget i klanen

> Det er herligt at hele flokken kan gå sammen uden bøvl nu, Harald
> stod og gned sig op ad Ebbe i går (cairnterrieren) det er jo
> rigtigt dejligt at se, selv Loui den store bøf, opfører sig pænt nu.

Det er bare det allerbedste Det er dejligt, at han selv er en
godmodig fyr, og jeg synes at det da er gået temmelig hurtigt med
sammenføringen, selv lille Ebbe har fundet nåde hos ham. Det må være
skønt at se på.

> [...]
> kastreret, og en uge siden han kom på p piller. synes ikke at
> lugten er SÅ stram som den har været, men hankat lugter det af..

Jeg er helt sikker på, at det snart er et overstået kapitel. Han har
jo luret, at det er en rigtig god familie han er havnet hos.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-04-07 13:46

> [...]
> måneder.. men man kan jo være heldig!.
> nu får han p piller oveni, for at sætte skub i det, så jeg håber

Ups, jeg glemte at sende omtalte link med , så her er det:

http://www.dyrepsykologen.dk/artikler/katten_er_urenlig.htm

Fra : .:M:.

Dato : 02-04-07 23:04

Majbritt Hågensen wrote:
> spurget til øremideren saged han at jeg skulle give ET dryp i hvert
> øre med Frontline direkte i øret... du skal derefter NULRE lidt på

Man skal IKKE bruge Frontline direkte i øret! Det er i øvrigt ikke et middel
mod øremider! Derudover skader det kattens ører mere end noget andet. Det
ved enhver ansvarlig dyrlæge.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-07 23:29

In news:46117dba$0$14021$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
..:M:. <dont.even@bother.net> typed:

> Man skal IKKE bruge Frontline direkte i øret! Det er i øvrigt ikke
> et middel mod øremider! Derudover skader det kattens ører mere end
> noget andet. Det ved enhver ansvarlig dyrlæge.

Jeg må indrømme, at jeg blev lidt rystet over den nye viden jeg fik.
Jeg ved f.eks., at man ikke må dryppe loppemiddel i nakken hvis der er
bare det mindste sår, så derfor kunne jeg ikke forstå, at man måtte
komme det i ørerne hvis der var betændelse, for hvor der er betændelse
er der jo også sår.

Mini havde et sår i nakken sidst hun skulle have loppekur, så jeg
turde ikke andet end at vente til såret var lægt. Jeg tror nu heller
ikke, at jeg ville turde at komme det i ørerne på min kat, så hellere
en grundig udrensning og behandling hos dyrlægen. Jeg vil prøve at
spørge vores dyrehospital hvilken metode de synes er
anbefalelsesværdig.

Fra : charlotte kofoed

Dato : 03-04-07 07:37

> [...]
> en grundig udrensning og behandling hos dyrlægen. Jeg vil prøve at
> spørge vores dyrehospital hvilken metode de synes er

Når en kat eksempelvis har mellemører-betændelse har den altså INGEN sår
i øret, og der sker heller ikke noget HVIS den har!

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 12:33

In news:F_idnWRuydxlaIzbRVnyvwA@giganews.com,
> [...]
>>
> Når en kat eksempelvis har mellemører-betændelse har den altså
> INGEN sår i øret, og der sker heller ikke noget HVIS den har!

Der er altså rimelig stor forskel på mellemørebetændelse og
øregangsbetændelse.

Mellemørebetændelse liger på den *anden* side af trommehinden, det gør
øregangsbetændelse derimod ikke.

Fra : charlotte kofoed

Dato : 03-04-07 07:34

> [...]
> ved enhver ansvarlig dyrlæge.
>
> Så er der godt nok ingen dyrlæger der ved noget?
For samtlige jeg har brugt, renswer øret op v øremideangreb, OG
behandler derefter med intet mindre end :FRONTLINE!! 1 til 2 dråber i
hvert øre massere til det "blobber" og så resten af indholdet af
pipetten i nakken!

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 17:06

> [...]
> sig...(så godt man nu kan og det hjalp kan du tro..jeg har da senere
> brugt med stor succes på andre katte. Men ET dryp...brug en pipette eller

Hej Majbrit
Nu er jeg kommet sent ind i tråden, Og har vist været her før. i en tråd
der ligner.

Der er dem imod og dem for at behandle øremider på den måde.
Og kæmpe tråde om emnet.

Hvis din dyrlæge sige god for en behandling, og du stoler på dyrlægen, ja så
kan man ikke gøre meget andet end at følge.

Og min nye dyrlæge renser øre, udenfor inderøret, uden bedøvelse.
Ja når Kattene er til eftersyn, Og renser tænder uden bedøvelse.Hehe

Er der problemer så skal de nok i narkose og så går de grundigere til værks
deroppe.
det er min nye dyrlæge.

Ham jeg havde første gang, kørte Frontline ned i ørene på min første mco
killing,

Fluffy vred sig, for han havde netop øremider, og det gjorde rigtigt ondt på
ham, kunne man se.

Om det var fordi der var rifter, eller nogle skader miderne havde lavet, ved
jeg ikke.
Men det var ikke sjovt at se på.

Den selvsamme dyrlæge lavede tricket med at stikke vacnålen ind og ud af
huden.
Så i første forsøg sprøjtede vac ud på stålbordet.

Han havde også en ide om loppe middel.
Kokusolie, Så den lille nye miver blev sprayet med kokusolie i nakken,
det hjalp intet da der var 2 andre katte og 2 hunde i boligen.

Nå man kan nok forstå at jeg skiftede dyrlæge.

Men stoler du på din dyrlæge så gør hvad de siger, Ja Ja lidt kritisk
Men de er hele tiden på udannelse, hvor de lærer om nye og gamle produkter.

Eller nogle er. Og det er jo dem man tør stole på

Mvh Allan

Fra : lh

Dato : 02-04-07 19:46

> [...]
> andet ikke har virket, så må dette gøre det ... men det er da muligt at en
> oprensning kan blive det næste ... kræver det narkose?

En evt oprensning kræver normalt de lige bliver får lidt at slappe af på som
det mindste, er katten meget urolig evt narkose.
Jeg syntes din dyrlæge har grebet tingene helt forkert an som du beskriver
det. Hvis dine katte først for alvor er plaget af øremider så hjælper det
ikke alene at de bliver dryppet i nakken!. Men det er rigtigt at når de på
normal vis behandles mod lopper så tager det også øremider eller forebygger.
Jeg har også af mine dyrlæger fået at vide man kunne give EN dråber
frontline (pas endelig på at det ikke er mere) ned i hvert øre. Men du skal
i hvert fald så være sikker på de ikke har betændelse i øregangen inden. Det
er skrappe sager at dryppe i et sygt øre.
Hvis dine katte er så plagede som du beskriver og jeg kom hos mine dyrlæger
med sådanne, så ved jeg de ville starte med at få renset ørene op og tjekke
om det vitterlig var øremider, og så ellers påbegynde en behandling efter
dette afhængig af hvor slemt det er (som Tove rigtigt skriver, der kan nemt
støde øregangsbetændelse til).
Jeg har også før oplevet at få øremider hos mine katte som var svært at
komme til livs, men efter en intenst behandling og de var "raske" bliver de
nu behandlet med Dectomax hvis der er det mindste optræk. Det er noget de
får som en indsprøjtning i nakken. Hos mine katte har det altså haft en god
virkning. Du skal også tænke lidt på deres omgivelser, tæpper og den slags
som de sover på at det bliver vasket samtidig.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-04-07 20:48

> [...]
> han pludslig letter.
>
> Er der nogen som kender vidundermidler ?? Så vil jeg og misserne blive

Harald som kom og bankede på for en god uge siden var meget angrebet af
øremider, han blev renset op, da han alligevel var i narkose
(kastration/klipning m.m.) men hvad det var han fik for det kan jeg ikke
huske, og det står ikke specifikt på fakturaen, men det var noget effektivt
bredspektret noget kan jeg huske at min dyrlæge sagde. hans ører ser fine og
lyserøde ud nu, så det har ihvertfald virket.
jeg synes også at det lyder som om at din dyrlæge bare har kastet om sig med
diverse produkter..prøv at tage en snak med ham, og lad ham se dyrene.

mvh. marie

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 03-04-07 10:13

Hej Pia

Sikken en masse meninger der her er kommet.....alle har jo en
mening..heldigvis.
Men jeg er ikke en uansvarlig katteejer, tværtimod vil jeg mene, og min
dyrlæge er en meget god og dygtig dyrlæge. Du kan roligt prøve med en dråbe
Frontline som jeg skrev, det hjælper dine katte .....som jeg skrev tidligere
har jeg prøvet det flere gange, med det resultat at alle øremiderne
forsvandt. Det er da klart at en kat som får hældt Frontline i øret bliver
syg eller andet..derfor kun en dråbe i første omgang.

hilsen Majbritt