Katte på internat
Fra : Bjarne

Dato : 01-04-07 16:35

Er der nogen her, som har erfaringer med at sende forkælede og kælne og
sociale katte på internat for at få dem passet i flere uger i ferien?

Vores katte er vant til at have deres faste pladser at sove i sengen,
oppe på skabene, på stole osv.

De er også vant til at kalde på os og forvente at få kæl eller at dørene
åbner sig for dem.

Vil de opleve det som et fængsel at blive sendt på et internat og vil de
kunne tage skade af det?

Hvordan finder man det rigtige sted, skal vi tage f.eks. et fra Dyrenes
beskyttelse?

Mvh

Bjarne

Fra : Ragna

Dato : 01-04-07 17:07

Har I slet ikke mulighed for at få nogen til at bo i huset og passe kattene
i deres egne omgivelser?
Det kunne måske være en yngre slægtning eller bekendt, der ville nyde at få
egen bolig et stykke tid.
Vi har prøvet det med held flere gange, og alle parter har været glade for
det - også vores katte!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 17:23

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne tage skade af det?
>
> Hvordan finder man det rigtige sted, skal vi tage f.eks. et fra Dyrenes

Ja det har jeg
Og de kan ikke lide det.
D.vs. De vil hellere være hjemme.Hehe.
Men de tager ikke skade af det, hvis det er en god pension de kommer i.

Så kig i dit lokalområde, og ring til dem, for et besøg, for at se det før
kattene.
Hvis de siger der ikke er tid til besøgende så drop dem,

dvs nogle har besøgstid og den skal overholdes for at stresse dyrene mindts
muligt.

Det bedste er at katene bliver i egne omgivelser.

Her har vist været en tråd om en kattesitter der ikke dukkede op, Så hvis du
vælger at de skal passes i eget hjem, så vælg en sitter du stoler 100% på.

Der er firmaer der kører den service, men igen. Pas på.

Mine kommer på pension, selvom de ikke kan lide det.
Men så har jeg fred i sjælen på min ferie/arbejde. Ja jeg ved at de bliver
passet på.

Men vælger du en god kattepension, så skal du være tidligt ude,
eller Kattene skal være stamgæster

Mvh Allan

Fra : tina larsen

Dato : 03-04-07 19:36

mine katte er vand til at komme i katte pension, når jeg skal ud og
rejse. Den første dag er det ikke så glade for der er jo en masse nye
lugte og andre katte. men ellers hygger de sig. mine 2 misser har altid
en masse legetøj og så har de et par tæpper medog så står
transportkassen ined hos den. jeg bruger
http://www.vestskovens-kattepension.dk/ og hun er god til at forkæle
misserne og hun bruger meget tid på den.
når katte er et nyt sted så for de også nye vaner. tag ud og kigge på
nogle forskellige katte pensioner, og tage en snak med dem der har det
og vægle så det i syntes bedst om.. første gang mine var i pension,
haved jeg det meget dårligt og jeg ringet og hørte til den hver dag, og
det hjælp. og da jeg skulle hente dem mødte jeg 2 glade misser, så nu
har jeg ikke dårligt samvittighed mere for jeg ved de har det godt,

Tina

Med venlig hilsen
tina larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne

Dato : 06-04-07 22:21

tina larsen skrev:
> [...]
> det hjælp. og da jeg skulle hente dem mødte jeg 2 glade misser, så nu
> har jeg ikke dårligt samvittighed mere for jeg ved de har det godt,

Tak for svarene.
Men hvis så de skal på pension, bør man få dem anbragt i bur sammen?

Bjarne

Fra : Mette Lambert

Dato : 07-04-07 13:36

> Bjarne skrev:
> >

> Tak for svarene.
> Men hvis så de skal på pension, bør man få dem anbragt i bur sammen?
>
> Bjarne

Hvis de har det godt sammen i dagligdagen ville jeg da bestemt gøre det.
En kammerat, man kender, vil da alt andet lige give en lille smule
tryghed og en følelse af at være "hjemme". Hvis de normalt er fløjtende
ligeglade med hinanden KAN det være en anden sag (ligegyldigt, hvor dum
den anden er normalt, lugter den jo stadig lidt af hjemme *SS*).

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne

Dato : 07-04-07 23:39

Mette Lambert skrev:

> [...]
> ligeglade med hinanden KAN det være en anden sag (ligegyldigt, hvor dum
> den anden er normalt, lugter den jo stadig lidt af hjemme *SS*).

De er faktisk meget glade for hinanden.
Især Ravel og Otto.

Bjarne