sikkerhedsnet
Fra : Pia Wittendorf

Dato : 30-03-07 18:19

Hej.
Er der nogen der har et godt råd?
Jeg er ved at købe mig en kat og mangler et godt råd til hvordan jeg kan
afskærme min altan, så det er muligt at have døren åben og opholde sig
derude. Det må ikke være alt for besværligt. Det skal enten være til
selve altandøren eller til åbningen udi det fri.
Er de nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Pia Wittendorf
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Wittendorf

Dato : 03-04-07 12:55

> [...]
> derude. Det må ikke være alt for besværligt. Det skal enten være til
> selve altandøren eller til åbningen udi det fri.

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig?

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-04-07 13:10

Pia Wittendorf skrev:
> [...]

Prøv at se her: http://www.beydana.dk/lejlighed.asp
Så vidt jeg kan se, er siden delvist under opdatering, men der er et
billede nederst på siden af, hvordan man kan gøre.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 13:21

In news:15CdnTLVQO0H3Y_bnZ2dnUVZ8qOtnZ2d@giganews.com,
Pia Wittendorf <tikkakatKATTE@BAKKEhotmail.com> typed:

> Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig?
>
> Med venlig hilsen
> Pia Wittendorf
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Jeg har desværre ikke erfaring med afskærmning af altan, da jeg har
hus og kattegård, men jeg vil tro at man må kunne lave en ramme af træ
og sætte volierenet i. På siderne af altanen (hvis den er "indbygget")
kan man skrue nogle øskner i og sætte kroge på rammen med nettet, så
man kan hægte den fast i øsknerne, så rammen dækker åbningen ud til
det fri. Det kommer jo også helt an på hvordan din altan er udformet.

Jeg synes at kunne huske, at Siri for et stykke tid skrev noget om net
og altan. Jeg er dog ikke helt sikker.

Håber, at der er en "handyman" der læser med og kan hjælpe.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne

Dato : 03-04-07 13:25

Pia Wittendorf skrev:

> Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig?

Måske fordi du skriver, at det skal være til døren/åbningen og det må
ikke være alt for besværligt.

Det eneste rigtige jeg kan komme på er at afskærme altanen fuldstændigt
med trådnet.

Løsning nummer 2 er at lave en træramme med trådnet, som nemt kan
fastgøres i døråbningen. Det løser problemet med frisk luft om sommeren,
men til gengæld kan man ikke komme ud på altanen.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 13:34

In news:46124777$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne <netmolotow@varmpost.com> typed:

> [...]
> fastgøres i døråbningen. Det løser problemet med frisk luft om
> sommeren, men til gengæld kan man ikke komme ud på altanen.

Min datter har en sådan "trådnetdør" sat op, Det er nu nærmest for at
holde insekter ude. Min svigersøn lavede den med nogle hængsler så den
kan lukkes op, og så er der en lille magnetlås i den anden side. Den
er faktisk rigtig smart.

Fra : Pia Wittendorf

Dato : 03-04-07 18:04

> [...]
> Bjarne <netmolotow@varmpost.com> typed:

> Min datter har en sådan
> kan lukkes op, og så er der en lille magnetlås i den anden side. Den

Tak for jeres svar, jeg må se hvad jeg finder ud af......