lille uptate + spørgsmål
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-03-07 10:20

Hej!

Så har Harald gjort entre i hele huset, han er godt nok led og ked af at
være lukket inde på sit værelse, hvad der ikke er noget at sige til.

Anton har taget pænt imod ham, følger ham pænt rundt i huset og deler pænt
maden med ham, Albert er usikker på ham, langer ud og hvæser hvis han kommer
alt for tæt på, men det er ikke værre end det, så det kommer er jeg sikker
på.
Min tæve har været fri i huset sammen med Harald, hun er også lidt usikker
på ham, men tager det pænt.
de to øvrige vovser, drengene, har jeg haft inde på skift med ham, i snor!.
de er begge nogle bøffer og skal lige have fremmed kat i huset i små doser
til at starte med. Nabokatte er normalt noget de gør en stor ære i at jage
så hurtigt som muligt ad H til.. men det kommer, ting tager tid. De står
ikke ved lågen op til 1. salen og stirrer op mere, så de ved han er her, nu
skal de så bare vænne sig til at opføre sig ordenligt i hans nærvær.
Heldigvis lader Harald ikke til at være synderligt bange for hunde, han er
generelt meget selvsikker, hvad der bestemt er en fordel i sammenførings
øjemed.

Hans glubende appetit har fundet et mere jævnt leje, og lortene er blevet
normale i størrelsen igen..GG. jeg var til sidst bange for at lukke
kattebakken op, de var jo på størrelse med dem min boxer han leverer..(-;

MEN.. Harald hårfager er storslem til at strinte, og det er kun kommet nu
efter han er begyndt at bevæge sig rundt i huset.
Jeg holder øje med ham ud af øjenkrogen og har taget ham i det adskillige
gange, siger NEJ!(bestemt uden at råbe), hvorefter han godt nok pakker
sammen og lusker væk (og finder et andet sted..)
Så jeg er udstyret med rodalon i den ene hånd og vaskeklud og køkkenrulle i
den anden..
HVAD kan jeg gøre for evt. at mindske det?, er der noget jeg kan gøre?.
Jeg tror og håber da på, at det er et spørgsmål om tid, indtil hormoner osv.
er kommet på plads efter kastrationen, men for H... hvor det stinker!
Han er ellers meget flink til at bruge kattebakken, både raggiernes hernede
i stueetagen, og sin egen på 1. etagen.

Og alt i alt synes jeg at han har taget alt det her postyr i stiv pote, dog
vil han frygtelig gerne UD, hvad jeg har måtte skuffe ham med at nægte..og
vi har måttet tænke i andre baner mht. udluftning, netrammer osv. Raggierne
er der jo ingen probs med i den retning, de hverken springer eller kravler
op nogen steder, så de er meget nemme at holde inde.

Håber der er nogen der har et par tips til mig!

mvh. marie (og med garanti også Harald)

Fra : .:M:.

Dato : 28-03-07 15:33

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> de to øvrige vovser, drengene, har jeg haft inde på skift med ham, i
> snor!. de er begge nogle bøffer og skal lige have fremmed kat i huset
> i små doser til at starte med. Nabokatte er normalt noget de gør en
Det kan godt være årsagen til at han strinter lige p.t.

> [...]
> køkkenrulle i den anden..
> HVAD kan jeg gøre for evt. at mindske det?, er der noget jeg kan
Det skyldes hormoner efter kastration,som du selv er inde på, og så kan det
også være alm. territorie-afmærkning. Alt er jo fremmed for ham, mange nye
dyr, lugte, lyde osv, så det kan være hans måde at afmærke og markere sig
på. I det tilfælde plejer det at stoppe efter et lille stykke tid. Det kan
også skyldes stress over alt det nye, hundene, at han ikke kan komme ud osv.
Du gør det rigtige med nej-.markering og rengøring. Jeg vil umiddelbart tro,
at det aftager, når Harald er blevet hjemme-ude- og hundevant, selvom 1-2
mdr med pletvise strintmarkeringer kan føles som lang tid!

> Og alt i alt synes jeg at han har taget alt det her postyr i stiv
> pote, dog vil han frygtelig gerne UD, hvad jeg har måtte skuffe ham
> med at nægte..og vi har måttet tænke i andre baner mht. udluftning,

Hvis du orker, så prøv evt. at tage ham ud i haven i snor/h-sele og lad ham
i stedet afmærke/strinte udenfor/i haven. Det kan måske afhjælpe at han
strintmarkerer indendørs. Og du kompenserer lidt for hans umiddelbare
udetrang, til du kan lade ham løbe frit senere hen. Hvis han strinter
udendørs så lad ham gøre det, så han ved at strint udenfor er ok, men ikke
indendøre. Katte kan normalt fint skelne i den henseende.

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-03-07 06:49

".:M:." <dont.even@bother.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> umiddelbart tro, at det aftager, når Harald er blevet hjemme-ude- og
> hundevant, selvom 1-2 mdr med pletvise strintmarkeringer kan føles som

'Godt så.. så er jeg ikke helt ved siden af, godt nok har jeg mange års
erfaring mht. hunde, men jeg er stadig grøn mht. katte.

> [...]
> han strintmarkerer indendørs. Og du kompenserer lidt for hans umiddelbare
> udetrang, til du kan lade ham løbe frit senere hen.

Den har jeg så også haft i tankerne, men forkastede den igen, da min
umiddelbare mening var at han måske ville gå helt agurk, hvis han først får
lov til at komme ud, og tænk hvis han smutter ud af selen? uhhh.. og stikker
af? jeg gyser helt ved tanken.
han er dog ikke så besat af vinduer og døre som for to døgn siden, men han
har selvfølgelig også fået langt mere frihed end tidligere. så måske han
falder lidt ned de næste dage.

Her tidligt i morges, var der en meget morgentræt dreng der ikke fik lukket
døren ind til Haralds nattelogi, så pludselig stod han midt i stuen mellem
hundene..! jeg fik stille og roligt dækket den største bøf af, og de to
andre gik hen og snusede pænt, dygtige vovser! og meget dygtigt Harald, han
tager det med knusende ro. lidt efter fik bøffen også snuset og jeg slap
ham, bevæbnet med en vandsprøjte i tilfælde af kattejagt. jeg er
selvfølgelig meget obs hele tiden, og lader dem ikke ude af syne.
Det er en stor stor fordel, at Harald er så rolig, der er ingen spænende
rundt som trigger jagten.
I går aftes hvor han tussede rundt med tæven, strintede han kun et enkelt
sted, stort!.
jeg talte ellers for sjov i går, hvor han hele dagen havde fri adgang til
huset.. 15 gange har jeg kravlet rundt og renset strint af!... (-; han har
ud over alle de andre øgenavne, fået et ekstra..pisserten..(-:
Harald Hårfager von Fjellabe d`pissert.. kært barn har mange navne!

jeg takker for dine tips, og kommer du på mere, så kom endelig med dem!

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 29-03-07 07:51

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460b5341$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> Harald Hårfager von Fjellabe d`pissert.. kært barn har mange navne!
>
> jeg takker for dine tips, og kommer du på mere, så kom endelig med dem!

Hej Marie.

Ham Harald må da være en helt speciel kat, når han kan tage det så roligt.
Du var heldig at han kom til dig.

Måske kan det hjælpe på strinteriet at give ham p-piller i en periode. Prøv
at snakke med dyrlægen.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-03-07 07:59

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du var heldig at han kom til dig.
>
> Måske kan det hjælpe på strinteriet at give ham p-piller i en periode.

P.piller???? øhhh det må så have noget med hormonindholdet at gøre, det må
så modvirke hankattens hormoner eller?
jeg tænkte på, at man jo til hanhunde kan få en kemisk kastration, men det
er måske noget i samme retning, virkningsmæssigt ihvertfald..jeg skal
alligevel have fat i dyrlægen i dag i anden henseende, så vil jeg høre med
ham.

jo, han er meget speciel, han har virkelig taget alle med storm kan jeg
roligt sige.

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 29-03-07 08:12

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460b63b7$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> ham.
>
> jo, han er meget speciel, han har virkelig taget alle med storm kan jeg

Jeg ved, nogen har brugt p-piller til ny-kastrerede avlshanner. Vi kan jo
håbe, det hjælper. Det er næsten ikke til at holde ud med så meget strinten.

Men sød det er han, så vi krydser for at han holder op med at strinte.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-03-07 13:05

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kan det hjælpe på strinteriet at give ham p-piller i en periode.
> Prøv at snakke med dyrlægen.

Hej Jytte

Jeg har lige vendt Harald-situationen med min dyrlæge, han har haft gode
erfaringer med strinteri og p-piller til nykastrater, så det henter min mand
på vejen hjem fra arbejde.
Tak fordi du nævnte det!

og R10 tager han så også med hjem, sikkert en hel kasse..GGG.

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 29-03-07 13:16

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460bab4d$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> mand på vejen hjem fra arbejde.
> Tak fordi du nævnte det!
>
> og R10 tager han så også med hjem, sikkert en hel kasse..GGG.

Hej Marie.

Vi håber, det hjælper.

Jeg tror også, jeg vil prøve R10. Med 4 hunde og 5 katte, kan der jo af og
til være lidt duftproblemer.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-03-07 13:50

> [...]
>
> Vi håber, det hjælper.
>
> Jeg tror også, jeg vil prøve R10. Med 4 hunde og 5 katte, kan der jo af og

GGG.. det kan man ikke benægte!
og specielt på våde dage.. og i bilen efter en god strandtur med vovserne,
eller med en stinkende hårfager i huset..jeg synes ærligt talt ikke at
rodalonen tager lugten helt, jeg er nu ikke specielt sart eller lugtfølsom,
faktisk er jeg ret snottet for tiden, men den ramme hørm går altså lige
ind..
Så jeg er fuld af forventninger til produktet.

mvh. marie

Fra : .:M:.

Dato : 29-03-07 10:54

> [...]
> først får lov til at komme ud, og tænk hvis han smutter ud af selen?
> uhhh.. og stikker af? jeg gyser helt ved tanken.

Hvis han er så rolig og dejlig robust i sit sind, som du beskriver, er der
ingen problemer i at tage ham ud i sele eller fare for at han bliver
balstyrisk. Jeg tror ikke han vil forsøge at komme ud af selen eller stikke
af. Hvis han vil strinte udenfor i haven (du behøver ikke rose ham men bare
lade ham gøre det), så kan det afhjælpe strinteriet indendøre. Bliv ved med
at nej-markere, når du fanger ham i at strinte indendøre.
Jeg tror heller ikke, at han vil plage for at komme mere ud, hvis du tager
ham ud i sele. Det kan faktisk give ham lidt ro, hvis han ved, at han kan
komme bare lidt ud lige nu (og må strinte udenfor).

Krydser fingre for at hundene accepterer ham!

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-03-07 12:55

> [...]

> udendørs så lad ham gøre det, så han ved at strint udenfor er ok, men ikke
> indendøre. Katte kan normalt fint skelne i den henseende.

Nå, jeg har ladet ham gå med sele på hele morgenen, jeg havde en liggende
fra dengang Anthon skulle lære at begå sig i den vilde have-verden.
det tog Harald fint, og til middag har jeg så haft ham med på havevandring,
det at gå med selen og snor tager han sig ikke af, men at han ikke bare
sådan kan få lov at drøne ind i hækken, eller hoppe op på plankeværket, så
panikker han altså, den ene gang lykkedes det ham at komme delvist ud af
selen, til trods for at den er spændt meget ind. Det blev kun til skrækken,
jeg fik fat i ham, spændt selen igen, og fortsatte vandringen.
Harald fik strintet til højre og venstre, og det virkede som om han havde
godt af den tur, for han har været meget afslappet siden.

jeg er bare så ræd for at han smutter, og måske når helt væk.
vi bor ud til en ret trafikeret vej, han kan altså sno sig som raggierne
ikke kan.
gården kan vi lave udbrudssikker, også for en fjellabe, men selve haven der
er på 2.500kvm bliver nok et større projekt, noget med ekstra småmasket hegn
inden i hækken, og tråd foroven.

og det her R10 lugtfjerner, det kan altså godt anbefales!

Og så er han på p-piller, fik den første i går.
i en klat leverpostej, som han åd i første forsøg.. som om det skulle være
noget problem..GGG jeg havde frygtet det værste.. han er en god kat!

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-03-07 13:28

In news:460e4c15$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:
> ".:M:." <dont.even@bother.net> skrev i en meddelelse
>

> Harald fik strintet til højre og venstre, og det virkede som om han
> havde godt af den tur, for han har været meget afslappet siden.

Selvfølgelig skal haven da også markeres. Vores Mivser strintede hele
haven rundt hver morgen. Det var et helt ritual.

> [...]
> haven der er på 2.500kvm bliver nok et større projekt, noget med
> ekstra småmasket hegn inden i hækken, og tråd foroven.

Jeg kan godt forstå du er nervøs. Han er jo vant til det frie liv, men
det er ikke så smart med en trafikeret vej tæt på hvis han er løs i
haven. At indhegne så stort et område er virkelig et stort (og
kostbart) projekt, så det må vist være noget der bliver lavet når I
vinder i lotteriet

> og det her R10 lugtfjerner, det kan altså godt anbefales!

Jeg har selv noget der hedder Super 10, det pletrenser foruden at være
deodoriserende, det har jeg brugt i en del år nu, og vil ikke undvære
det for guld. Det har så hidtil kun kunnet købes hos private
forhandlere. Jeg vil tro at det ligner R10 meget, og det kan
*virkelig* fjerne uønsket lugt.

> Og så er han på p-piller, fik den første i går.
> i en klat leverpostej, som han åd i første forsøg.. som om det
> skulle være noget problem..GGG jeg havde frygtet det værste.. han
> er en god kat!

Han er ikke alene god, han er skøn. Hans kære ansigt er det første jeg
ser på skærmen når jeg tænder for computeren. Jeg nyder det udtryk han
har, så han forbliver baggrundsbillede.

Om ikke andet med p-pillerne, så risikerer du i hvert fald ikke at han
bliver gravid.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-03-07 13:57

> [...]
>
> Selvfølgelig skal haven da også markeres. Vores Mivser strintede hele
> haven rundt hver morgen. Det var et helt ritual.

ja, bare han kan gøre det ude, så er det fint for mig..
han har dog ikke være SÅ slem det seneste døgn indendøre, *kun* 6-8
gange..GG.

> [...]
> indhegne så stort et område er virkelig et stort (og kostbart) projekt, så
> det må vist være noget der bliver lavet når I vinder i lotteriet

Raggierne har jo adgang til hele haven, og de smutter ingen steder, men jeg
kan godt se, at Harald godt kan, nabokattene finder jo også smuthuller her
og der hvor de kan komme ind og ud. Hegnet er min. 160cm overalt, og langt
det meste af hækken er med tyk hæk der omkranser hegnet, og andre steder er
det mere udsat med forholdsvis nyplantet bevoksning.
en decideret kattegård havde nok været det bedste, men jeg kan nu også godt
lide, at de har den plads at boltre sig på, når nu vi har haven.
det må vi se hen ad vejen, hvad vi gør.

> [...]
> for guld. Det har så hidtil kun kunnet købes hos private forhandlere. Jeg
> vil tro at det ligner R10 meget, og det kan *virkelig* fjerne uønsket

Jeg er også blevet vildt begejstret, godt nok tager rodalon det værste, men
jeg synes nu ikke at det bliver lugtfrit igen.

> Om ikke andet med p-pillerne, så risikerer du i hvert fald ikke at han
> bliver gravid.

HA!.. Torben var manden der afhentede dem hos dyrlægen, og de morer sig jo
kosteligt over Harald i forvejen, og så at alfa drengen skal på p-piller gør
det jo ikke bedre..GG
Torben synes nærmest det var pinligt..GG. Men hvis det kan få hormonerne på
retur, så er det jo et forsøg værd.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 14:36

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460e5a94$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Klip

> [...]
> gør det jo ikke bedre..GG
> Torben synes nærmest det var pinligt..GG. Men hvis det kan få hormonerne

Hvor er det godt at han er ved at falde til.
Og løsningen med P piller er god for en kort periode,
Men jeg har set skræmmebilleder på nettet
fra fertile hanner der fik dem gennem længere tid.
Det var ikke kønne billeder,
så i dit tilfælde er det en god ide, men gennem lang tid for at styre en
fertil han, er det dyrplagerri.

Hehe og så lærte du på den hårde måde at alle katte ikke er ens
Jeg kan huske en tråd om indhegning, hvor du skrev du havde Ragdols

Ja hvad ved jeg, jeg har jo kun haft MCO hankastrater, dvs. de er jo vokset
op
før de blev kastreret, Og fik fedthale.

Normalt her forsvinder en fedthale på 2 måneder, men ham jeg fik sidst har
stadigvæk lidt efter 1/2 år.
Så hormonerne forsvinder ikke lige sådan.

Mvh Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-03-07 15:01

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er det godt at han er ved at falde til.

ja, det er rigtigt herligt faktisk!

> Og løsningen med P piller er god for en kort periode,

Det er også kun tiltænkt, at det skal være i en kort overgang.

> Men jeg har set skræmmebilleder på nettet
> fra fertile hanner der fik dem gennem længere tid.
> Det var ikke kønne billeder,

uddyb gerne?? Jeg har aldrig hørt om hankatte på p-piller..

> så i dit tilfælde er det en god ide, men gennem lang tid for at styre en
> fertil han, er det dyrplagerri.

Nej det er jeg bestemt også modstander af

> Hehe og så lærte du på den hårde måde at alle katte ikke er ens
> Jeg kan huske en tråd om indhegning, hvor du skrev du havde Ragdols

njahh jeg vidste jo godt at de var rigtige katte, derfor valgte jeg jo også
at få raggie da vi havde besluttet at udvide familien med en kat...(-;
og de ER også ekstremt nemme at have med at gøre i hverdagen.

> Ja hvad ved jeg, jeg har jo kun haft MCO hankastrater, dvs. de er jo
> vokset op
> før de blev kastreret, Og fik fedthale.

Anthon den store raggier har også haft fedthale som ung, eller yngre må jeg
vil hellere sige inden jeg får klask i nakken af ham..GG. den forsvandt nu
efter kort tid igen.

> Så hormonerne forsvinder ikke lige sådan.

Jeg kan se på min tæve, som er steriliseret for 1,5 år siden, hun dufter
stadig i de perioder hvor hun normalt ville være gået i løbetid, og min ene
hanhund, han har slet ikke opdaget det endnu..og det er 4 år siden. Og så er
der den 3. hund der er ganske hel og komplet, han ved slet ikke hvad han
skal bruge det til..((-;
så hormoner er nogle underlige størrelser, og i moderater mængder gør de
ingen skade, det er kun når de optræder i hobetal at de kan lave
ballade..(-;

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 15:48

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460e6990$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Klip

> uddyb gerne?? Jeg har aldrig hørt om hankatte på p-piller..

Klip

> mvh. marie

Det bliver svært at uddybe med link og sådan, for de er glemt , og væk.
Men som jeg husker det. Så var det billeder af Fertile hankatte der gennem
lang tid havde været på P Piller, De fik store dievorter osv.

Det er ikke den rigtige måde at holde en fertil hankat til avl.

Men søg på Google hvis du vil se billeder, de er der et sted.

Men i dit tilfælde er det en rigtig god ide

Og held og lykke med indhegningen.

Jeg havde en der fik den ide at verden udenfor indhegningen var rigtig sjov.

I desparation, ja noget skulle der ske, Så han fik et alene fænglsels ophold
i 1 døgn.
på min kattepension i en skodcelle uden klatretårn og legeredskaber.

Da jeg fik ham hjem, prøvede han en gang at smutte ud, og så fik han tæsk af
den anden, ældre kat. Så kunne han lærer det, kunne han.
Og det har virket i 3/4 år.
Og så var der ligepludselig godt nok herhjemme. Hehe.

Jeg har nok været heldig, men pengene til pensionsopholdet/Fængselsopholdet
var givet godt ud.

Mvh Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-03-07 16:14

> [...]

> Men som jeg husker det. Så var det billeder af Fertile hankatte der gennem
> lang tid havde været på P Piller, De fik store dievorter osv.

ja det er jo også de "forkerte" hormoner at give en han, så selvfølgelig kan
det ikke være sundt i længden.

> Det er ikke den rigtige måde at holde en fertil hankat til avl.

der kan vi da kun være enige!, så må man sgi lade være med at have fertile
handyr i huset.

> Og held og lykke med indhegningen.

tak (-;

> [...]
> Og det har virket i 3/4 år.
> Og så var der ligepludselig godt nok herhjemme. Hehe.
>
> Jeg har nok været heldig, men pengene til

GGG..jeg husker med grin og glimt i øjet din fortælling om houdini og det
mørke fængselskammer..GGG..

Min lille cairnterrier har været i samme skuffe som din udbryder kat, han
var i sine unge dage ekspert i at bryde ud, det er dybt frustrerende! og
lige når man tror at " HA.. nu kan du ikke komme ud din lille..." så vupti
så er de ude igen..man tænker på hegn, drømmer om hegn...GG.

mvh. marie

Fra : .:M:.

Dato : 31-03-07 14:31

> [...]
> ham at komme delvist ud af selen, til trods for at den er spændt
> meget ind. Det blev kun til skrækken, jeg fik fat i ham, spændt selen
Han skal lige vænne sig til selens begrænsninger. Han er sikkert ikke vant
til at gå med sådan een.

> Harald fik strintet til højre og venstre, og det virkede som om han
> havde godt af den tur, for han har været meget afslappet siden.
Prøv at tage ham lidt ud de næste dage og se om det ikke hjælper på
strinteriet indendørs.

> jeg er bare så ræd for at han smutter, og måske når helt væk.
> vi bor ud til en ret trafikeret vej, han kan altså sno sig som
> raggierne ikke kan.
Jeg tror ikke at han vil stikke af. Men han skal lige vænne sig til jer,
kattene og hundene og hans nye hjem/have. Og hormonerne skal ud af kroppen.
Det tager et par måneder før han er hjemmevant og hormon-normal.
Jeg tror ikke du behøver være så nervøs, han skal bare lige have lidt tid
til at finde ud af det hele. Skulle han tage på vandring uden for haven,
skal han nok finde hjem igen. Indtil han kom til jer, har han overlevet
trafikken, så der sker sikkert ikke noget, hvis han tager en springtur.

> gården kan vi lave udbrudssikker, også for en fjellabe, men selve
> haven der er på 2.500kvm bliver nok et større projekt, noget med
> ekstra småmasket hegn inden i hækken, og tråd foroven.
Giv det et par måneder og se om han ikke vænner sig til bare at være i
haven, når han har vænnet sig til sit nye hjem. Men indtil da, er det bedst
for ham, at du har styr på/kontrol over hans færden
Og.. en god idé er at vænne ham til, når du er ude i haven med ham, at kalde
på ham, så han ved han skal komme, når du kalder.

Skønt!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-03-07 15:07

> Han skal lige vænne sig til selens begrænsninger. Han er sikkert ikke vant
> til at gå med sådan een.

Selvfølgelig, han får en tur dagligt, måske to, så ser vi hvordan det
spænder af.

> [...]
> skal han nok finde hjem igen. Indtil han kom til jer, har han overlevet
> trafikken, så der sker sikkert ikke noget, hvis han tager en springtur.

Jeg agter ikke at slippe ham fri før om mindst et par måneder, der ligger
hver uge ihjelkørte katte her på strækningen, og jeg ville have det meget
skidt hvis ham her blev en af dem, man ved aldrig.

> Og.. en god idé er at vænne ham til, når du er ude i haven med ham, at
> kalde på ham, så han ved han skal komme, når du kalder.

ja, det er en god ide!, jeg vil tage guf-dåsen med næste gang vi går ud.

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 31-03-07 17:36

wrote in news:460e4c15$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> og det her R10 lugtfjerner, det kan altså godt anbefales!

Købte du det hos en alm. dagligvarebutik? Tror også jeg må gøre en
større indsats overfor Mowglis strintning. Heldigvis er den ikke
daglig, men han får altså trangen indimellem, og det på trods af at han
blev kastreret 5½mdr. gammel og først begyndte at strinte da vi
flyttede i hus, og før han fik have, så han var nok 3½-4 år gammel før
han fik den uvane.

> Og så er han på p-piller, fik den første i går.
> i en klat leverpostej, som han åd i første forsøg.. som om det
> skulle være noget problem..GGG jeg havde frygtet det værste.. han
> er en god kat!

Han lyder godt nok som en vældigt god dreng. Hvor godt i tog ham til
jer.

Ang. det med at rede ham. Min mor har en skovtrold som heller ikke er
helt vild med den del af livet, så hun tager ham når han er allermest
kælen i sofaen og nulrer pelsknotterne. Og hvis han er i godt humør
(ikke at han er en sur kat, men han gider oftest ikke det pelsplje-
pjat), så reder hun ham stille og roligt til han ikke gier mere. Det
lader til at virke fint på hans præmisser.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-03-07 18:09

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Købte du det hos en alm. dagligvarebutik?

Det er købt hos matas til en mindre formue, prøv at goggle på det, jeg så at
bla. www.kenjan.dk
havde det til en væsentlig lavere pris, nogen og 60 kr.. mener det var
omkring 114kr jeg gav i matas.

> [...]
> blev kastreret 5½mdr. gammel og først begyndte at strinte da vi
> flyttede i hus, og før han fik have, så han var nok 3½-4 år gammel før

det var en kedelig vane at få.. min ene raggie strinter også, men det er dog
kun ude at han gør det. men sjovt nok, så er det også kun kommet efter han
er blevet 2-3 år.

> [...]
> pjat), så reder hun ham stille og roligt til han ikke gier mere. Det
> lader til at virke fint på hans præmisser.

jeg gør også sådan, når han er i humør til at nusse på skødet, jeg har kam
og børste parat ved "min stol", hoved, ryg og hale kan jeg fint få lov til,
men det kniber gevaldigt på undersiden, han har nogen hidsige kløer skulle
jeg hilse og sige.. (-;
mine raggier ligger sig på ryggen og spiiiiiiiiinder når de bliver redt, det
er sørme en god ting..GG

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 31-03-07 20:44

wrote in news:460e95a5$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> mine raggier ligger sig på ryggen og spiiiiiiiiinder når de bliver
> redt, det er sørme en god ting..GG

En jeg kender har en perser/maine coon blanding som også bare smider
sig ned og elsker at blive redt

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-03-07 18:21

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Købte du det hos en alm. dagligvarebutik?

jeg faldt lige over denne her, der er flere størrelser at vælge imellem, det
ser fornuftigt ud!
https://e-handel.kirudan.dk/katalog/44/59/164/?crumbs

det er den med 500ml som jeg gav omkring 114 for i matas.

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 31-03-07 20:49

wrote in news:460e986c$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> jeg faldt lige over denne her, der er flere størrelser at vælge
> imellem, det ser fornuftigt ud!
> https://e-handel.kirudan.dk/katalog/44/59/164/?crumbs
>
> det er den med 500ml som jeg gav omkring 114 for i matas.

Måske er jeg lidt dum, men for mig ser det ud som om jeg ville skulle
købe 12 stk. á 110,75 kr. Eller kan jeg bare ikke læse indenad?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-03-07 21:10

> Måske er jeg lidt dum, men for mig ser det ud som om jeg ville skulle
> købe 12 stk. á 110,75 kr. Eller kan jeg bare ikke læse indenad?

nej, jeg skulle også lige studse over priserne, men det er ved henholdsvis 1
stk ,12 stk osv..

men jeg er slet ikke sikker på, at man som privatperson kan handle netop
der, det var bare en fin liste over produktet i flere størrelser jeg faldt
over der, jeg har slet ikke set ordentligt efter hvad det er for en
butik..(-;
Den store dunk kunne jeg feks. godt finde på at investere i.
gad vide om ikke matas eller apoteket har, eller kan skaffe dem, hvis ikke
man som privat kan købe det over nettet i andet end de små portioner.

mvh. marie

Fra : HSLK

Dato : 28-03-07 18:01

Hejsa

hos Matas kan du købe noget der hedder R10 det tager lugten af stinkene
strintene han kat

knus Henriette.
www.dktournesol.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-03-07 06:50

"HSLK" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> hos Matas kan du købe noget der hedder R10 det tager lugten af stinkene
> strintene han kat
>
> knus Henriette.
> www.dktournesol.dk

Har du erfaring med om det tager lugten bedre end rodalon?
for jeg synes ærligt talt, at det er svært at fjerne lugten helt, det er
sørme skrappe sager de lukker ud bagi..GG.

mvh. marie

Fra : HSLK

Dato : 29-03-07 08:35

Hejsa

> Har du erfaring med om det tager lugten bedre end rodalon?
> for jeg synes ærligt talt, at det er svært at fjerne lugten helt, det er
> sørme skrappe sager de lukker ud bagi..GG.

Det stinker som bare pokker !!!
R10 er rimelig godt men du skal ryde op efter ham først altså tøre det
værste væk og så sprøjte R10 på så arbejder det og fjerne lugten er det
meget skal det gentages.Jeg bruger ikke rodalon.
jeg har en hunkat som er lidt nervøs som har over tisset en stol den har
stået godt i blød i tis den har fået R10 ngoel gange og den lugter ikke
mere.Jeg bruger det over alt i huset hvis nogle har været utætte også min
fertile han som er blevet små utæt så nu overvejer jeg at snitte
julekuglerne hvis det bliver ved !!!

R10 køber du i en spary flaske lige til at bruge og det har en dejlig duft
mens det arbejder

Det virker også fint i bilen campingvogn og mange andre steder
Man kan vist også sprøjte det ud i luften det skulle fjerne lugt i rummet

Før brugte jeg pist væk men jeg er blevet led og ked af lugten og det er
ikke helt lige så effektivt som R10.
Pist væk kan jeg vist også kun få på udstillinger R10 kan jeg få hos min
matas meget nemmer men R10 er en smule dyre.

Jeg har fået fortalt at R10 bruges til at fjerne lugt når et dødt mennekse
har ligget længe og ikke længer dufter særlig godt .

knus Henriette.
www.dktournesol.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-03-07 08:48

> [...]
>
> Jeg har fået fortalt at R10 bruges til at fjerne lugt når et dødt mennekse
> har ligget længe og ikke længer dufter særlig godt .

Det lyder som noget jeg skal have fingre i hurtigst muligt..
jeg takker for tipset!

mvh. marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-03-07 07:00

> [...]
> Hejsa
>
> hos Matas kan du købe noget der hedder R10 det tager lugten af stinkene

Jeg har lige googlet på produktet, det er altså noget man bruger som
decideret lugtfjerner, ikke desinficerende som rodalon, dvs. at jeg stadig
renser af med rodalon, og derefter bruger det som sidste "finish"?, eller
simpelthen har stående i en beholder.

Lyder som en fornuftigt præparat, og noget bilen også ville nyde godt af...
våde hunde lugter mildest talt heller ikke af violer.(-;

mvh. marie

Fra : Siri

Dato : 29-03-07 11:15

Hej
Spændende at læse alle de gode tips mod lugt - sikkert også godt mod
hårboller (euvh - stinker!).
Kære Marie-Louise, du har godt nok fået hænderne fulde med ham dejlige
Haraldur d'pissert - sikken tissetrold! Stærkt af ham at tage vufferne i
stiv pote!
Her går jeg og synes, at det er hårdt nok med at sætte to hunkatte
sammen, men når jeg læser om dig og katte og hunde - gisp - godt gået!
Mht sele, så kan man regulere de fleste, så de sidder rimeligt til, det
er jo en dobbelt-ting om både hals og mavse, og ikke lige til at sno sig
ud af, selv for en handy Norsk herre som den Hårfagre. Jeg tror også, at
han vil nyde det, uden at gå agurk. Gia er ret glad for en snusetur ud
på svalegangen, selvom hun ikke altid gider det - så slipper hun, klart
nok. Ligeså altanen - både hun og Belle tager sig gerne en morgentur
uden at forsøge på at hoppe op eller noget. De nyder bare lidt kølig
morgenluft.
Så det går vist godt fremad hos os begge, med de dejlige katte....
Tillykke med det Siri, Gia strigle og Belle pivert