Hvad slags trådnet
Fra : Bjarne

Dato : 27-03-07 13:04

Jeg overvejer at lukke terrassen af, så døren kan stå åben om sommeren.
Hvad slags trådnet er bedst til at holde de små inde uden at de kan
komme til skade på det og er det nemmest at fastgøre det med sømpistol
eller hvad bruger man nu til dags?

Bjarne

Fra : Gainsbourg

Dato : 27-03-07 17:57

Volierenet er klart det bedste efter min mening.

Du kan både bruge hæftepistol, men du kan også slå det fast med små
u-formede kramper, hvor du lader en lille bue stikke op fra rammen, så
tråden i nettet ikke bliver klemt på. Så holder konstruktionen længere uden
at ruste, fordi overfladen på nettets tråde ikke skades.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : .:M:.

Dato : 27-03-07 18:10

Bjarne wrote:
> [...]
> at de kan komme til skade på det og er det nemmest at fastgøre det
> med sømpistol eller hvad bruger man nu til dags?

Vi har ganske almindelig sejldugstrådnet spændt for vores altaner, som er
spændt stramt ud og linen rundt om nettet sidder fast i kroge i murværket.
Virker fint, selv med sprælske katte - de kan ikke stikke af og har aldrig
gjort forsøg på at bide trådnettet i stykker.