af med to misser..
Fra : T

Dato : 27-03-07 12:32

Vi bor på landet, og har to katte: mio (hunkat, 2 år), og moses
(han, meget kælen, 1 år).

Nu må vi desværre af med dem begge to, bl.a. da vi skal have et lille barn

Hvor er det bedst at komme af med katte (Vestsjælland) ?
Aflivning er træls, men sidste udvej.

Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.

Nogen som har forskellige options ?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-03-07 12:47

"T" <myicqKATTE@bakkegmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Aflivning er træls, men sidste udvej.
>
> Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.

Hvis i bor på landet og de render frit, hvad jeg går ud fra når de ikke er
kastrerede, hvorfor skal de så absolut væk?.
jeg vil mene at chancerne for at få dem overdraget til andre når de ikke er
hverken kastrerede eller er blevet vaccineret er svært, med mindre i kan få
andre der bor på landet til at overtage dem.

under alle omstændigheder bør samtlige katte der ikke bruges i avl
kastreres, bare min mening, uanset om det "bare" er landkatte, tænk hvor
mange uønskede killinger de får sat i verden?.

i kan evt. tage kontakt til nogle internater, jeg ved ikke hvad der ligger i
jeres område, men det var måske et forsøg.
alternativt sætte annoncer op.

mvh. marie

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 27-03-07 13:29

T skrev:
> Vi bor på landet, og har to katte: mio (hunkat, 2 år), og moses
> (han, meget kælen, 1 år).
>
> Nu må vi desværre af med dem begge to, bl.a. da vi skal have et lille barn

Hvad har det lige med kattene at gøre?

> Hvor er det bedst at komme af med katte (Vestsjælland) ?
> Aflivning er træls, men sidste udvej.
>
> Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.

Og hvorfor skal 'landkatte' ikke vaccineres? Betyder 'fixet'
neutraliseret - for så synes jeg da måske, det var en god ide at begynde
med at få det gjort. Derefter kunne I annoncere dem på www.vildkat.dk.

Venlig hilsen
Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-03-07 13:59

In news:Xns990089952A949myicqKATTEbakkegmxne@62.243.74.162,
T <myicqKATTE@bakkegmx.net> typed:
> [...]
> Aflivning er træls, men sidste udvej.
>
> Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.

Det er indlæg af denne type, der kan gøre mig rigtig ked af det

Det bliver endog _meget_ svært at få dem afsat hvis de ikke er
neutraliserede, og om jeg dog begriber hvorfor man anskaffer sig
kæledyr, hvis man påtænker at få børn senere. Det burde man have
gennemtænkt inden anskaffelsen af de små søde katte, som ikke kan gøre
for det. Det er urimeligt at de skal vige pladsen, og især hvis det er
udekatte.

Hvis jeg skal give et råd, må det være det samme som Marie's og
Benedikte's, jeg kan dog godt se at en aflivning er billigere, men
prøv lige at overveje muligheden for en neutralisering og vaccination,
ikke mindst for jeres egen sjælefreds skyld. Det kan bestemt ikke være
spændende, at skulle aflive 2 raske og unge katte.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-03-07 14:19

T skrev
<Nu må vi desværre af med dem begge to, bl.a. da vi skal have et lille barn>

Sørme godt at jeg er by-menneske ) jeg opfostrede 4 børn MED katte

<Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.>

Netop _landkatte_ af alle katte burde være både vaccinerede og
neutraliserede (( der bliver aflivet 20.000 uønskede katte årligt i
DK, på grund af mennesker der ikke kan "finde ud" af at neutralisere

<Nogen som har forskellige options ?>

Nope, men jeg vil da godt sige det, sikkert mange tænker, hvorfor har I
overhovedet påtaget jer ansvar for dyr, når I ikke lever op til. Jeg vil da
håbe, at I ikke får flere dyr og at I tager jeres ansvar overfor kommende
børn lidt mere voksent og seriøst.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Bjarne

Dato : 27-03-07 14:48

Marianne Hellemose skrev:

> [...]
> håbe, at I ikke får flere dyr og at I tager jeres ansvar overfor kommende

Retfærdigvis skal det lige siges, at det ikke altid er menneskene, som
anskaffer dyrene, men somme tider også omvendt.

Alice, Dobby, Gerki og deres mor Mummi boede her allerede da vi flyttede
ind. (Gerki og Mummi er desværre ikke mere)

Ravel kom til os en forårsdag og ville gerne have os - med forkølelse og
brækket hale og lopper.

Og Dexter er også begyndt at komme her nu, fordi de andre lukker ham ind.

Det er dyrt at være ansvarlig.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-03-07 14:51

In news:46092086$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne <netmolotow@varmpost.com> typed:

> [...]
> forkølelse og brækket hale og lopper.
>
> Og Dexter er også begyndt at komme her nu, fordi de andre lukker

Jamen det er da bare skønt at *nogle* er det. Skulderklap til dig

Fra : Siri

Dato : 27-03-07 22:33

> [...]
> brækket hale og lopper.
> Og Dexter er også begyndt at komme her nu, fordi de andre lukker ham ind.

Tak og bravo til dig Bjarne! Du fortjener hyldest, velfortjent, æres
den, som æres bør!
Se, det er derfor, at jeg har katte-sygeforsikring på mine to mittepiger
- det er 1200/år i alt, og det er for mig at se OK for at slippe for at
skulle finde mange 1000 kr, hvis de skulle fejle noget.
Jeg har forsikret hos Garfors, der har et godt ry - bl a anbefalet af
Dorthe (dpl) (håber, at det er OK at viderebringe) - og altså et godt
nummer billigere end dem, som KV har entreret med.
Gruppen her er ikke til katte-sygeforsikring, hver sin stil. Det taler
til mig, og måske også til andre.
Men det behøver altså ikke være helt så dyrt at være ansvarlig - man kan
få 80% af det ikke-rutinemæssige refunderet.
Jeg vil give jer ret i alle jeres seriøse svar - men blot forsigtigt
nævne, at det måske kunne være sagt en anelse mere venligt/pædagogisk,
og dermed være 'gået bedre ind på lystavlen' - tålmodighed, selv med de
tungeste 'elever' virker bedre end 'skældud' - hvor forståeligt og
velment, det end er. Vi skulle jo gerne have menneskene med de to katte,
og børn på vej, til at gøre det rigtige, og ikke skræmme dem væk fra
gruppen med ærlige 'lussinger'...
Forstå mig ret - jeg forstår inderlig godt, hvorfor en god gl NG'er
ryger på barrikaderne og siger 'næh, NU!' Men alle de praktiske, venlige
råd går lettere ind på lystavlen - ros til det....
Mit eget råd er - få børn, og behold misserne! De er jo ikke inde hele
tiden, og det vil være helt fint i forhold til babyer.
Hva har I af betænkeligheder? Hvad får jer til at tænke tanken 'ind med
baby - ud med kat'?? Forklar.... Please.....
Det er en af livets bedste gaver at få lov at vokse op tæt på dyr -
siger jeg, hvis bedste barndomsminder rummer heste, hunde, høns, kaniner
- og de halvvilde stakkels staldkatte som noget knap så venligt. Jeg
ville ønske, at mine forældre havde vidst mere om katte - og ikke havde
nøjedes med 'almen viden' = fordomme, der ikke holder. De bedste stunder
havde jeg ikke med de såkaldte "kammerater" (verdens mest forløjede ord
- værre endnu "skole-kammerater" - ha! ) - næh, lykken var med hestene
og hundene og haven derhjemme....
Kære venner med landkatte, få dem neutraliseret osv, og behold glad
jeres dejlige katte, til de dør af ælde om mange år, og i mellemtiden
har været til lykke og glæde for jer og jeres børn - og har holdt
landbohjemmet muse-frit (stor stor stor kæmpefordel ved indekat i
landbohjem!!!!). Tag dem ind - få alt det formelle i orden - og det vil
være lykken for jer alle.
Siger jeg som 'omvendt katte-hader' og tidl.
'staldkatte-som-eneste-erfaring'. Jeg har nu en skøn inde-perser - og
det er sååå stor en lykke.
Det under jeg jer. Få dem 'fikset' og forsikret hos www.garfors.dk,
billigt og godt - og nej, jeg får ikke procenter *GG*
Behold, og nyd jeres søde katte - det vil jeres børn også gøre, og takke
jer for det engang....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-03-07 13:33

> [...]
> billigt og godt - og nej, jeg får ikke procenter *GG*
> Behold, og nyd jeres søde katte - det vil jeres børn også gøre, og takke

Ja, du har ret. Kloge ord...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Gainsbourg

Dato : 27-03-07 17:48

> Vi bor på landet, og har to katte: mio (hunkat, 2 år), og moses
> (han, meget kælen, 1 år).
>
> Nu må vi desværre af med dem begge to, bl.a. da vi skal have et lille barn

Øehm, hvorfor må I af med dem fordi I skal have børn?!! Det er da utrolig
sundt for børns udvikling, at der er dyr i familien. Mange familier
anskaffer kat eller hund udelukkende for børnenes skyld. Jeg er selv
opvokset med dyr - min ægtefælle ligeledes og jeg kan slet ikke komme i
tanke om nogen forældre i hele vores omgangskreds, der ikke har enten kat
eller hund (eller begge dele). Jeg ville ikke drømme om, at byde mine egne
børn en opvækst uden kæledyr/kontakt til dyr.

Måske har I misforstået noget omkring børn og kæledyr? Eller er der andre
grunde som I ikke har nævnt?

> Hvor er det bedst at komme af med katte (Vestsjælland)?

Forudsat at de er vaccinerede og neutraliserede er www.vildkat.dk et godt
sted - den blå avis ligeledes. Hvis I kan tilbyde at bringe kattene på
Sjælland og Øerne eller over hele landet, forbedres chancerne også
væsentligt.

> Aflivning er træls, men sidste udvej.

Træls? I har anskaffet et dyr for maksimalt 1 henholdvis 2 år siden, som I
på forhånd var klar over, lever i op til 20 år. Der er tale om unge, raske
dyr. Aflivning kan vel dårligt komme på tale overhovedet? Jeg fornemmer også
på jeres indlæg, at det egentlig ikke er en løsning som I føler, at I kan
stå inde for når det kommer til stykket?

Hvis I virkelig ikke vil beholde dyrene må I sørge for at finde gode hjem
til dem og bruge den tid det tager på projektet. Det er da det ansvar der
følger med og det er også den løsning, som I vil kunne have det godt med
bagefter.

> Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.

Pinligt!! Få det gjort.

> Nogen som har forskellige options ?

Gentænk beslutningen? Måske har I misforstået noget omkring katte og børn,
siden I mener at det ikke går i spænd sammen?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : .:M:.

Dato : 27-03-07 18:23

T wrote:
> Nu må vi desværre af med dem begge to, bl.a. da vi skal have et lille
> barn
Begrundelsen for at I ikke ønsker jeres katte mere, vil jeg undlade at
kommentere på!

> Hvor er det bedst at komme af med katte (Vestsjælland) ?
> Aflivning er træls, men sidste udvej.

Nu har du/I SELV valgt at påtage jer ansvaret for LEVENDE VÆSNER. Dermed har
I også et juridisk, moralsk og økonomisk ansvar for at sørge for dem.
Du kan forsøge at få et DB/KV internat til at tage dem, men du skal
naturligvis betale for at de overtager ansvaret. Det koster ca.- 500 pr kat,
hvilket er en fair pris. Men internaterne er mere villige til at tage
neutraliserede, vaccinerede og sundhedstjekkede katte ind, når der er tale
om ejerkatte.

Aflivning kan da slet ikke komme på tale!!

> Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.

Det er en joke ikke??!

Det er så den investering, du må foretage (dit ansvar), hvis du skal have
skyggen af chance for at videreformidle dine stakkels katte, som er uden
skyld. Desuden er aflivning dyrt, du skal betale både for eutanasien OG
bortskaffelse hos dyrlægen.

> Nogen som har forskellige options ?
JA. Få dem vaccineret, neutraliseret, sundhedtjekket og sæt dem så på
www.vildkat.dk eller forsøg et af internaterne.

Før du gør det, skal du nok ikke forvente mere hjælp fra denne gruppe.

/M

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-07 01:47

Den 27/03-2007 klokken 15:48, skrev
i <46092086$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Ravel kom til os en forårsdag og ville gerne have os - med forkølelse og
> brækket hale og lopper.

Hej Bjarne,
Lidt OT, men du bor vel ikke tilfældigvis på Hvidovre kanten?
Jeg får jævnligt besøg af en gråstribet mis med et knæk på halen.
Den er _meget_ kælen, velplejet og godt i stand.

Jeg er naturligvis lidt nysgerrig efter at finde ud af, hvor dens hjem er,
men desværre er det ikke lykkedes mig at tyde øretatoveringen. (Og dette
er ikke missens skyld. Den finder sig fint i "undersøgelsen")!

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-07 12:06

In news:4609af44$0$833$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk <Kjeld Nielsen kjeldn
(snabela) ddf (punktum) dk> typed:

> [...]
> hjem er, men desværre er det ikke lykkedes mig at tyde
> øretatoveringen. (Og dette er ikke missens skyld. Den finder sig

Hej Kjeld.

Har du prøvet at smøre en smule olie på øret og lyse med en lommelygte
på bagsiden af øret, det kan nogle gange hjælpe til at gøre
tatoveringen tydeligere.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-03-07 14:51

<http://kvslagelse.dk>

Fra : Kari Eiffert

Dato : 28-03-07 17:48

> [...]
> (han, meget kælen, 1 år).
>
> Nu må vi desværre af med dem begge to, bl.a. da vi skal have et lille barn

Jeg er da også gravid, men ikke tale om jeg skal af mine tre misser! *ryster
opgivende på hovedet*

> Hvor er det bedst at komme af med katte (Vestsjælland) ?
> Aflivning er træls, men sidste udvej.

prøv dba, gulgratis, dyrenettet.dk o.l sider

> Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.

synes nu ikke at det er undskyldning.

> Nogen som har forskellige options ?

Ja behold dem

Mvh Kari

Fra : Winther

Dato : 28-03-07 20:09

> [...]
> Aflivning er træls, men sidste udvej.
>
> Vores katte er landkatte, og derfor ikke fixet og vaccinerede.

Det må være en troll, så tåbelig har man sg ikke lov at være....

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-03-07 05:42

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "T" <myicqKATTE@bakkegmx.net> skrev i en meddelelse

> Det må være en troll, så tåbelig har man sg ikke lov at være....

det håber jeg så også, men desværre er det ofte sådan rundt omkring med
"landkatte", de regnes for nul og en fis.
og egentlig er de uvurderlige i deres arbejde, så for netop det burde de
tages bedre af.
sådan har de fleste i vores lokalområde det desværre også, de synes jeg er
dybt underlig, at jeg ligefrem KØBER kat, og ofrer formuer på foder,
dyrlæge, indhegning osv.osv, når nu man "bare" får en ny sjov killing når
den gamle enten er for ulækker, for syg, eller er blevet kørt ned på vejen.
Jeg har prædiket for dem der har deres fertile "møgdyr" rendende her, og som
jeg har kunnet lure hvor hører hjemme. men det er desværre langt fra alle
som overhovedet gider lytte.

mvh. marie

Fra : Siri

Dato : 29-03-07 23:59

> Winther skrev:

> Det må være en troll, så tåbelig har man sg ikke lov at være....

Ja, se, det ville jeg jo også mene, og det har jeg sagt før. Gruppen her
er ikke så glad for at bruge ordet 'troll' eller 'kook', men det har
altså også sin plads. Bl. a. på ham her.....
Troll er for pænt et ord - men skrev jeg, hvad jeg tænker, så har en
troll/kook opnået præcis, hvad han ville - rav i den, som enhver
klassisk psykopat.
Lad os nøjes med at identificere en troll.

Med venlig hilsen
Siri, og Gia gimpe, og Belle bøllefrø
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 17:52

Den 28/03-2007 klokken 13:06, skrev
"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk>
i <460a4c34$0$47565$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Har du prøvet at smøre en smule olie på øret og lyse med en lommelygte
> på bagsiden af øret, det kan nogle gange hjælpe til at gøre
> tatoveringen tydeligere.

Tak for tippet. Det vil jeg prøve næste gang, hvor der er sammenfald med,
at jeg har en hjælper tilstede - og missen kommer på besøg.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Heidi

Dato : 31-03-07 12:26

<klip> Nu må vi desværre af med dem begge to, bl.a. da vi skal have et lille
barn
</klip>

Ja nu bliver jeg sgu' sur....man har ikke en kat til man ikke gider den
mere, man har en kat ganske som man har et barn, fra man får den til den
dør!

Uansvarligt - dels ikke at overveje fremtiden før man anskaffer sig en kat
(eller andre husdyr) Uansvarligt ikke at neutralisere dem og Uansvarligt
ikke at få den dyrlægetjekket/vaccineret. eneste ansvarlige ting du
overhovede har gjort, er at spørge til råds her i gruppen.

Det er folk med nøjagtig dén mening, der skaber problemer for katte(ejere)
overalt. Hvis alle var sig deres ansvar bevidst, ville kattene være mange
problemer foruden!

*så fik jeg luft*

/Heidi - eddersplitter vred over at dén holdning stadig findes .....