en bruger har skrevet en mail til dk-friti~
Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 26-03-07 20:45

Der lyder følgende:

jeg svaner ikke et produkt kan bare ikke forstå at i vil sælge noget som
helts fra iams. i er ikke rigtig kloge at gøre det. kig dette link. +
video i højre side.

Prøv lige at tjekke denne video:
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=iams&Player=wm&speed=_med

Jeg får personligt meget svært ved at glemme den lille killing i buret
med det forskræmte blik, men tænk over det næste gang i overvejer at
købe Iams.

Og tak til brugeren af dk-fritid-dyr-kat.dk for linket.

Med venlig hilsen
Tonny Jørgensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette Lambert

Dato : 26-03-07 20:58

> [...]
> købe Iams.
>
> Og tak til brugeren af dk-fritid-dyr-kat.dk for linket.

Den historie er for det første ca. 5 år gammel og for det andet afbrød
Iams samarbejdet med det laboratorium straks, det kom til deres
kendskab. PETA nægter bare at fjerne advarslen nogen steder fra - til
stor skade for Iams som produkt.

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-03-07 21:18

In news:DaOdnbSo5v44v5XbRVnygAA@giganews.com,
Tonny Jørgensen <hestKATTE@BAKKEjegergud.dk> typed:
> [...]
> overvejer at købe Iams.
>
> Og tak til brugeren af dk-fritid-dyr-kat.dk for linket.

Jeg orkede kun ca. 30 sekunder af videoen. Det er lige til at græde
over

Vi havde i 2006 i gruppen en lang debat om Iams og Eukanuba, hvor der
blev advaret mod produkter fra disse firmaer, da de udførte grusomme
forsøg med kæledyr i stor stil. Man påstod fra flere sider, at de var
ophørt med disse rædselsgerninger. Der har yderligere for et par dage
siden været en artikel på TV2's hjemmeside som må have rystet mange:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6417849.html?forside

Det var tilsyneladende en underleverandør til Iams/Eukanuba der var
synderen. Jeg fodrer selv med Olivers, der har heldigvis ikke hidtil
været noget at udsætte på deres foder.

Jeg synes det er godt, at der er så stor opmærksomhed på dyrevelfærd,
men der er jo desværre langt fra nok.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-03-07 21:22

Tonny Jørgensen skrev:
> [...]
>
> jeg svaner ikke et produkt kan bare ikke forstå at i vil sælge noget som
> helts fra iams. i er ikke rigtig kloge at gøre det. kig dette link. +

Jeg har fået en tilsvarende mail i min PRIVATE mailboks - dvs ikke den,
jeg bruger på usenet. Og har omgående puttet 'Mike og Charlotte' - hvem
det så er - i mit killfilter. Af flere grunde:
1. historien er forældet, dvs personerne er for dumme til at tjekke
deres kilder (eller gider ikke).
2. jeg har ikke bedt om at blive spammet, heller ikke når det drjer sig
om at spille på mine følelser for dyr i nød.
3. jeg bryder mig ikke om anonyme henvendelser.

Venlig hilsen Dikte (og Svedske, som holdt meget af Iams, indtil hun fik
allergi og måtte på diætfoder)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-03-07 07:59

Ja det var en grim ting, men hatten af for IAMS der reagerede promte.

Mange af jer ser Animal Planet og der bliver ofte skrevet at det ville være
dejligt hvis vi i DK havde så godt et dyreværn som de har i USA, jamen jeg
kan så fortælle at den organisation som bliver rost så meget også har
checket IAMS og fundet at alt foregår efter forskrifterne og de har kun ros
til dem.
Her er linken til aspca's undersøgelse af IAMS
http://www.aspca.org/site/PageServer?pagename=about_iams_statement

Hvad angår PETA som har lavet al den ravage, så har jeg ikke for 5 øre
respekt for dem, nogle fra toppen sidder i fængsel for mordbrande.

PETA er osse dem der stiller op foran skolerne og skræmmer livet af små børn
med store blodige slagtebilleder, og fortæller at det er børnenes forældres
skyld.

PETA er osse dem der helst så et verdens omspændende forbud mod at holde
dyr, uanset om det er kæledyr eller produktionsdyr, så støt PETA og sig
farvel til jeres elskede kæledyr

PETA selv har aflivet et utal af dyr "bare" fordi de ikke gad dem.

Ja jeg er en af dem der ville ønske at folk undersøgte tingene til bunds
inden at de udtaler sig skråsikkert, og så lige lidt hyggelæsning om PETA

http://www.petakillsanimals.com/

http://www.activistcash.com/organization_overview.cfm/oid/21

http://www.wavy.com/global/story.asp?s=3482974&ClientType=Printable

http://www.thisistrue.com/peta.html

http://www.animalscam.com/peta_7things.cfm

http://www.undueinfluence.com/peta.htm

http://www.foxnews.com/story/0,2933,156398,00.html

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Bjarne

Dato : 27-03-07 11:17

Hans Christian Vang skrev:

> Puha... Den ekstreme venstrefløj er godt nok blæste. Jøøøøssssseeees....!

Hvad dælen har det med venstrefløj at gøre?

Bjarne

Fra : Siri

Dato : 29-03-07 23:28

> [...]
> købe Iams.
>
> Og tak til brugeren af dk-fritid-dyr-kat.dk for linket.

Uh! Jeg vil slet ikke kigge, kan ikke holde det ud!
Iams er noget klams!
Ord kan ikke beskrive, hvad jeg føler, når jeg hører om - umenneskelig
adfærd mod de værgeløse!
Oplysning, oplysning, oplysning og viden - ud til store og til små, til
alle, du kender, alle med fordomme om katte, og det er mange!
Gør lidt - gør noget - hver gang, du kan - så flytter vi noget, du med!
Red en kat, hvor du kan?
Gør bare en lillebittesmule reklame for en god sag - fra KV til choco.dk
- hos dine venner. Alle kan gøre lidt - bare lidt - nogen kan meget, og
hurra for dem!
Tak, Tonny
Med venlig hilsen
Siri, og Gia strigle, og bræge-Belle