Kan en hunkat strinte
Fra : Sidse

Dato : 26-03-07 17:48

Hej Med jer

Ja jeg har en hunkat, som jeg overtog for et par siden, dejlig kat, ikke
noget der, men
nu har jeg opdaget hun er begyndt at strinte op ad ting, eller hvad det nu
er hun laver
Hun ligner en hankat som afmærker sit territorium, når hun gør det.... Hun
er neutraliseret

Er det det hun gør eller hvad? I så fald ønsker jeg gerne gode råd om
hvordan jeg får hende til at holde op med det igen...

På forhånd Tak

Hilsen
Sidse
www.ha-ts.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-03-07 21:23

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det det hun gør eller hvad? I så fald ønsker jeg gerne gode råd om
> hvordan jeg får hende til at holde op med det igen...

hej Sidse
jeg ved ikke, hvorfor de gør det, men jeg har også haft en neutraliseret
hunkat, der strintede bagud, som oftest op ad en busk i haven, heldigvis
aldrig inde.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Sidse

Dato : 27-03-07 16:32

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ved ikke, hvorfor de gør det, men jeg har også haft en neutraliseret
> hunkat, der strintede bagud, som oftest op ad en busk i haven, heldigvis

Hej Igen

Ja nu er det så jeg har opdaget det er min hankat der gør det, hun "lader"
bare som om,
men jeg tog ham selv i det i morges, nåede ikke at gøre noget, da det nok
alligevel ikke hjælper.
Han er også neutraliseret, nu forstiller jeg mig han måske bare lige skal
vise hende en ekstra gang
hvem der bestemmer, og han har også været meget efter hende på det sidste.

Ved dog stadig ikke hvordan jeg skal låse problemet, det er lidt noget
svineri

Sidse
www.ha-ts.dk

Fra : Morten Siem

Dato : 03-04-07 19:54

> [...]
>
> Er det det hun gør eller hvad? I så fald ønsker jeg gerne gode råd om
> hvordan jeg får hende til at holde op med det igen...

Ja, det sker jo en sjælden gang for neutraliserede katte. Min gamle
hankat (rød/hvid huskat, blev 17½ år) strintede en periode i protest
over en af mine - efterhånden - talrige hjemmehjælpere. De hadede også
hinanden af et godt hjerte! Det kommer for vidt at citere fra en god
bog, jeg just har købt: om katteadfærd - og desuden er det vist forbudt!
- men Du kan få titlen her: Maiken Lysholm Sten: Træn Din Kat, Lindhart
& Ringhoff, København 2006. Den er meget god, mener jeg selv.
Mange hilsener
Balthazar, Hera og Morten

Med venlig hilsen
Morten Siem