Aaaah hvor vi nyder det
Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 18:00

Så er det endelig blevet skønt solskinsvejr udenfor, og varmt.
Hele dagen idag har jeg gået rundt udenfor og hilst på alle de mennesker der
er gået forbi på stien udenfor vores have.

På et tidspunkt kom der to katte forbi, som var ude at gå tur med deres
slaver. De havde seler på, men de fortalte mig at det ikke var så slemt, for
på denne måde kom de jo ud og snuse til en masse ting som de ikke har
derhjemme.
Den ene af kattene synes jeg er meget sød, han er også voksen, ligesom mig,
men noget ældre. Han er 6 år, jeg er jo kun 2½.
Han fortalte mig at han kommer fra USA, og derovre der får man fjernet sine
kløer på forpoterne, og det var altså ikke ret sjovt. Men heldigvis er det
jo ulovligt her i Danmark, så det skal jeg ikke være bange for sker for mig.
Den anden kat var et barn, hun var stadig ikke fyldt et år, så hun var altså
noget vild, synes jeg. Men alligevel virkede hun sød nok.

Der kom en masse børn hen, som ville tale med mig, og det var også hyggeligt
nok, den ene fandt endda en pind som jeg måtte lege med

Slaven har også været rigtig aktiv idag, hun har gjort haven forårsklar, som
hun siger. Hun startede med at klippe en masse i hækken og buskene, men jeg
var heldigvis ikke hjemme på det tidspunkt. Men senere begyndte hun også at
vaske havemøbler, og jeg kan altså ikke lide vand og sæbe..
Men da hun var færdig med at vaske møblerne kom hun hynder i dem, og så var
hun tilgivet. For så havde jeg et dejligt blødt sted, hvor jeg kunne ligge i
solen, holde øje med slaven, og samtidig holde øje med hvad der skete uden
for haven. Sæt nu der kom nogle mennesker forbi derude, som jeg skulle hilse
på..

Nå, men nu vil jeg slutte, for der er stadig lidt solskin udenfor, som jeg
vil nyde. Jeg håber det gode vejr fortsætter lidt endnu, for det er altså så
skønt. Slaven siger at nu er det forår, og bagefter kommer sommeren, hvor
det er endnu varmere, og endnu mere solskin. I hvert tilfælde nogen gange.
Men det bedste er at _lige nu_ er det solskin og dejligt at være udenfor..

Uh, jeg tror jeg komemr tila t sove godt i nat, med al den dejlige friske
luft

Miav og potedask fra Buster

Fra : Mette Lambert

Dato : 25-03-07 21:36

> [...]

> Uh, jeg tror jeg komemr tila t sove godt i nat, med al den dejlige friske

Her i huset kender vi også til den følelse *SSS*

Selv nu har jeg terrassedøren åben og mine to drenge render ind og ud og
så ind igen for liiiiige at nusse mors tæer og fortælle hende, at det er
altså bare SÅ dejligt at kunne komme så meget ud og der dufter så
dejligt og damemisserne er SÅ søde og tak mor, fordi du sidder her pænt
og venter på, at vi kommer ind og hilser på dig og lægger lidt mad i
vores skål, så vi kan spise mellem turene og - HOV - nu skal jeg vist
liiiige ud igen, for kæresten kalder.....

Og sådan kommer det forhåbentlig til at gå resten af sommeren (dog med
mig udenfor, når solen er der).

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 05-04-07 12:08

> [...]
> er gået forbi på stien udenfor vores have.
> Slaven har også været rigtig aktiv idag, hun har gjort haven forårsklar,

Hej til Buster, den gode skribent!
Opdager just, at vi missepiger fra Adelgade har komplet ignoreret at
overbringe vores slaves hyldest og glæde over at opleve verden set
gennem Busters øjne og via hans gode udtryk og beretterglæde!
Det er vist noget hun nyder, når hun ikke lige servicerer os. Vi har jo
også vores lille have: en stor, muret altan med et dejligt køligt gulv,
hvor man kan nyde luften, en masse kattegræs og et kig op på en grøn
jungle, der dog stadig er gemt af grangrene mod nattefrosten (der var
vist et svirp igår).
Vi håber, at Busters have ikke har fået frostsvirp, men at den er fin at
spæne rundt i - nu spæner vi - gennem lejligheden.
En lidt gladere Gia Gimpe og en knap så tilfreds Bræge-Belle... med
potedask x 2
Med venlig hilsen
Siri-slaven
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 13:22

Siri wrote:

> [...]
> at spæne rundt i - nu spæner vi - gennem lejligheden.
> En lidt gladere Gia Gimpe og en knap så tilfreds Bræge-Belle... med

Hejsa søde Slave-Siri

Jeg undrede mig faktisk over at jeg endnu ikke havde hørt fra jer
Hvordan har Belle og Gia det?
Kan de enes?
Jeg er jo ikke selv ret meget for andre katte, så jeg ville hade hvis min
slave kom hjem med en kat mere. Men jeg tror nok hun er klar over hvad jeg
vil mene omd et. Hun siger vist også, at det med at komme hjem med en kat
mere, det vil hun alligevel ikke byde mig.

Min have har ikke taget skade af den smule nattefrost der har været.
Det værste lige nu er nok at det ikke er så varmt mere, og at det blæser ret
meget idag
Så jeg ligger mest inde i havestuen, hvor slaven endda har fjernet min gode
seng (bunken af havehynder, pakket ind i et gammelt lagen, så de ikke bliver
fyldt med al min pels, når jeg nu fælder lidt indimellem), for hun siger at
hun skal bruge hynderne udenfor.
Men lige nu er hun slet ikke ude, og hynderne ligegr bare i en bunke, så
hvorfor kan jeg ikke få dem igen, og ligge på dem... Det forstår jeg altså
ikke. Men der er også meget jeg ikke forstår ved de der mennesker.

Nu siger I at I har kattegræs på altanen? Er det noget særligt græs, eller
er det bare fordi I ikke har en have, lige som jeg har?
For min slave sætter ikke græs indefor, men til gengæld må jeg spise al det
græs udenfor, som jeg har lyst til

Mange blæsevejrshilsenre fra Buster

Fra : Siri

Dato : 05-04-07 16:15

> [...]
> er det bare fordi I ikke har en have, lige som jeg har?
> For min slave sætter ikke græs indefor, men til gengæld må jeg spise al det

Hej Blæste Buster
Slaven bliver altid lettere blæst i blæsevejr, og det er ikke så smart,
fordi hun lige nu burde sidde ovre ved den ting, der er en del af en af
mad- og udkigs-hylderne - så larmer hun underligt, og det gør tingesten
også, når hun trykker den på dens sort-og hvid stribede mave - heldigvis
er det ikke ret højt, men jeg, Gia, miaver alligevel og prøver på at få
hende til at tie stille.
Kattegræsset kommer slaven med i små bøtter, så det altid er friskt.
Bøtterne kommer så ud på altanen, hvor de gror videre, eller kreperer.
Derude bliver der også sået kattegræs, frøene kommer i små poser med
billede af en kat på. Jeg ved ikke, hvor de kommer fra - vistnok samme
sted som madsækkene og kattegruset.
Jeg har hørt slaven tale om at få noget stuebambus i huset, det skulle
smage godt, men ingen af butikkerne her inde i byen har det. Der er
planer om at besøge et havecenter efter bl. a. det, forstår jeg. Hvorfor
skulle hun ellers tage derhen - det er da ting til os, der er det
vigtigste. ny og bedre altansikring også, for min nye bofælle er lille
og springsk, og slaven er vist bange for, at jeg skal jage så meget med
hende, at hun hopper op på altankanten.... hæ hæ! Der er nu fyldt med
kæmpestore urtepotter (lige så store som mig, Gia!) med jungle i, med
torne, hører jeg, så jeg ville la'vær!
Min 'nye ven' er desværre ikke så sjov. Jeg er sur på hende, for hun har
hugget min plads i den seng, som slaven også sover i, og møver sig ind
alle vegne. Jeg kan godt lide at ligge og se på, at legetøjet bliver
viftet lidt tid, så jeg rigtig får lyst til at springe efter det, og så
nyder jeg at jage! Men dertil når vi slet ikke, for den lille ....
hugger legetøjet med det samme, og så sidder jeg dér! Æv! Jeg er rigtig
sur og irriteret over al ting, især over at blive redt, og det var
ellers begyndt at være rart. Æv. Vi er ikke helt så bange for hinanden
som lige da hun kom, og hun er helt klart blevet pænere at se på: Knap
så tynd, bedre, velbørstet pels. Men hun larmer! Høj klagende miaven
kommer der, uanset, hvad slaven så gør. Jeg tror simpelthen, at det bare
er sådan hun siger, men det er meget, og hverken jeg eller slaven synes,
at det er til at holde ud. Hun er ikke syg, og hun får alt, hvad hun
vil, hvad jamrer hun så for?
Nej, hun er et lillepiget pjevsehoved, meget smuk at se på, og vist ret
kælen, men slet ikke nogen legekammerat. Æv. Jeg kedede mig ellers, og
ville gerne have en at tumle med. Men ikke sådan et lille jammer-dyr.
Jeg synes, at slaven skulle se at finde et andet hjem til hende, hvor
hun ville trives bedre, og jeg med!
Det var rene ord for pengene fra gnavne Gia.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 17:17

Siri wrote:

> [...]
> hende, hvor hun ville trives bedre, og jeg med!
> Det var rene ord for pengene fra gnavne Gia.

Hej søde Gia

Det skulle vel aldrig være din Slaves computer du snakker om i starten af
dit brev? Hvis det ikke er det, må du lige få din slave til at fortælle hvad
det er du taler om, for jeg kan altså ikke helt gætte det, beklager.
Jeg har lært af min slave at den ting de/vi bruger til at skrive herinde med
hedder en computer. Men min slaves kan man altså ikke ligge på, det er sådan
en fin lille en der bliver klappet sammen når den ikke bliver brugt. Men det
er altså ikke så tit...

Iih, hvir kan jeg godt forstå at du ikke er helt vild med hende der den
anden mis, men det er da rart at I ikke er helt så meget uvenner mere..
Men altså, hvor er det da uforskammet at hende den nye har taget din
soveplads.. Så må du jo sige til hende at det egentlig er din soveplads, og
at hun må finde sig sin egen.. Jeg ville aldrig finde mig i det hvisnogen
indtog min soveplads, en skøn blød pude, inde i sengen og lige op ad slavens
egen hovedpude.

Nå, vil lige stikke snuden udenfor og se om det stadig blæser lige så
meget...

Mange pandeslik og potedask fra Buster

Fra : Siri

Dato : 05-04-07 19:54

> [...]
hvad
> det er du taler om, for jeg kan altså ikke helt gætte det, beklager.

Hej Buster da boy
Nej, nej, det er ikke en pjuter, det er noget, hun vist kalder et
klavver, jeg klavrer gialtfald rundt på det, og det er mest en madhylde.
Hun havde vist forestillet sig, at jeg skulle sidde og høre på (!) eller
sove, mens hun sidder der og stille-hyler sære lyde - altså slaver!
Nope, men jeg vil gerne ligge på tønden og sove, mens hun
Katten-frelse-os ligger i vand - med store farlige hvide masser på - og
en plastic-and!
Klavveret har også nogle lyserøde knapper, så det siger som et stort
fransk tjembalo - sådan tjem-tjim-tjim-dada.

> [...]
> at hun må finde sig sin egen.. Jeg ville aldrig finde mig i det hvisnogen
> indtog min soveplads, en skøn blød pude, inde i sengen og lige op ad

Jamen, jeg havde skam også min egen pude, den ligger der endnu, jeg
plejede at komme højt spindende op til et tidligt, men grundigt
morgen-nus, men jeg gider ikke, når brægedyret ligger der! Gid hende der
bare ville flytte sig fra min fodende!
Slaven er vist også lidt træt af at blive vækket af høje lange mjav i
stedet for min blide spinden, men hun siger, at det tynde kræ har spist
for lidt i lang tid, og at det forhåbentlig hjælper, når den lille
bliver større af den gode mad her. Jeg har smagt på det - det er OK! Men
jeg kan bedre lide min egen knap så fede mad.
Pandeslik, ja, jeg tror, at det skulle ha været en flink hankat, vi
skulle have haft - så havde vi nok fundet ud af at ingen af os ku tæve
den anden, og at vi hellere ville vaske.... Nu er jeg den store (og
sur), men kræet er en ung og fræk tingest!
Potedask og næsesnuse Gia grande
v/ Siri-slaven
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 20:15

Siri wrote:

> [...]
> den anden, og at vi hellere ville vaske.... Nu er jeg den store (og
> sur), men kræet er en ung og fræk tingest!

Nå ja, jeg burde jo have tænkt på at det kunne være et klaver, for din slave
har jo fortalt at hun godt kan lide at larme på sådan et...
Heldigvis gør min slave ikke sådan noget, hun larmer faktisk næsten ikke,
det er så dejligt. Den værste larm hun kan lave er når den der taleting
(mobiltelefon, red) larmer om morgenen, når hun skal ud af sengen. Ud over
at den spiller en form for musik larmer den også når den bevæger sig hen
over gulvet. Hun siger hun er nødt til at have så meget larm for at vågne om
morgenen, men jeg har altså ikke brug for så meget larm...
Nå, jeg vil fortsætte med at gemme mig inde i sengen, hvor hun slet ikke kan
se mig, for jeg kravler nemlig ind under sengetæppet, der er nemlig også
dejlig varmt.. Nogle gange mærker slaven oven på tæppet, som om hun leder
efter mig, men jeg tror ikke hun finder mig, jeg er jo godt gemt

Søde venne-blink fra Buster