Piv og hans venner i haven(video)
Fra : Ragna

Dato : 23-03-07 15:59

Hej gruppe!
Nu er frække, sorte Piv ved at nærme sig de otte måneder og er blevet
introduceret til havelivet under flere ledsagede udgange i følge med os
mennesker, samt hans to store "brødre".
Han er ved at lære hvor grænserne går, og at han ikke skal interessere sig
for det, der ligger uden for hønsetråden i hækken, selv om der lige nu er
frit udkig både til marken og til nabohaven, hvor der tit færdes en stor og
meget gøende schæferhund (som heldigvis får Piv til at flygte ind omgående,
når skræpperiet starter).
I begyndelsen patruljerede Piv mest langs hækken og virkede lidt bekymret
ved at færdes på den store, åbne græsplæne, men nu springer han rundt over
hele haven, leger, og klatrer op i mange af træerne.
Denne video er fra i dag, men hvis I orker, kan Pivs første tur i haven også
ses ved at gå til næste video i rækken.
http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=Fredagslegihaven.flv

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-03-07 16:27

In news:4603eb3d$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> typed:

> Denne video er fra i dag, men hvis I orker, kan Pivs første tur i
> haven også ses ved at gå til næste video i rækken.
> http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=Fredagslegihaven.flv

Mange tak for synet (er gemt i "bogmærker").

Det er dejligt at se hvor sød Bjørn er ved begge kattene. Han er vel
nok en skøn hund

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 10:01

Tove skrev:
>Det er dejligt at se hvor sød Bjørn er ved begge kattene. Han er vel nok en
>skøn hund

Hej Tove!
Ja, han er helt enestående til at knytte venskaber med både hunde og katte.
Vi var lidt betænkelige ved at forrykke balancen mellem ham og Fufu, da vi
fik Piv, men i løbet af kort tid var der bare tre venner i stedet for to.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-03-07 10:12

In news:4604e8dc$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> og katte. Vi var lidt betænkelige ved at forrykke balancen mellem
> ham og Fufu, da vi fik Piv, men i løbet af kort tid var der bare

Hej Ragna.

Ja det har du helt ret i, og det ses tydeligt. Det får mig til at
tænke på filmen "Den lange rejse hjem", ved ikke om du har set den ?
Det er selvfølgelig "filmdyr", men sikken et venskab mellem de to
hunde og katten, jeg småtuder hver gang jeg ser den.

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 13:29

Tove skrev:
> [...]
>filmen "Den lange rejse hjem", ved ikke om du har set den ? Det er
>selvfølgelig "filmdyr", men sikken et venskab mellem de to hunde og katten,

Den film har jeg også set og snøftet over - og bogen er lige så rørende.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 16:48

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!
> Nu er frække, sorte Piv ved at nærme sig de otte måneder og er blevet
> introduceret til havelivet under flere ledsagede udgange i følge med os
> mennesker, samt hans to store "brødre".
Klip
Hold da op for nogle søde film
Og Dygtig hund du har
Mvh Allan

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 10:08

Allan skrev:

>Hold da op for nogle søde film
Ja, og så får man som regel ikke de allerbedste scener med, fordi man ikke
lige har kameraet klar!

>Og Dygtig hund du har
Han er temmelig enestående, fordi han er så blid og forsigtig, selv når han
leger vildt.
Da vi fik ham, havde han aldrig set en kat før, men i løbet af få dage var
han og Fufu gode venner.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Denise

Dato : 24-03-07 10:36

Ragna wrote:
> http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=Fredagslegihaven.flv

Tak for kigget. Det er da herligt at se hvor godt de har det og at Piv er
blevet så fræk og modig

--
Hilsen Denise

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 13:33

Denise skrev:
>Tak for kigget. Det er da herligt at se hvor godt de har det og at Piv er
>blevet så fræk og modig

Piv er absolut den mest fremfusende af de tre dyr, men trods det er han
hurtigt oppe ved bryggersdøren, hvis der kommer en pludselig støj derude.
Det er godt nok, at han ikke er alt for dumdristig - og ved, hvor han hører
til!

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 24-03-07 15:45

> [...]
> Denne video er fra i dag, men hvis I orker, kan Pivs første tur i haven
> også ses ved at gå til næste video i rækken.

Hej Ragna

Når jeg ser dine dejlige katte og Bjørn nyde friluftslivet, ville jeg sådan
ønske, at jeg turde give Bølle "udgangstilladelse", for det lader til, at
kattegården alligevel ikke er nok for ham, han sidder i det åbne vindue ud
til kattegården og nærmest brøler, hvilket han også gør, når han ser mig og
hundene ude i haven.
Jeg er ret sikker på, at han har været udekat i sit første halve leveår,
inden jeg fandt ham, men jeg tør/kan ikke lade ham gå løs, dels fordi min
genbo her i andelsforeningen mener, at enhver kattel..., hun finder i sin
have, stammer fra en af mine katte - det var grunden til, at kattegården
blev lavet - og dels fordi der er en ret befærdet gade 25 meter fra min
hoveddør.
Men når jeg ser billederne fra din have, som minder meget om min tidligere
have, hvor alle mine daværende 4 katte klatrede i træerne, bliver jeg lidt
misundelig på Bølles vegne, han ville simpelthen i den grad nyde et sådant
frit liv.
Mine 3 andre katte er derimod tilsyneladende fuldt tilfredse med
kattegården.

Er der nogen her i gruppen, der har et godt råd til, hvordan jeg kan dæmpe
ham (han er naturligvis kastreret) - vil sådan noget som Serene Um kunne
gøre ham mere tilfreds med forholdene, eller findes der andre muligheder.
Jeg er meget glad for ham og vil meget nødigt omplacere ham tit et hjem,
hvor han kan gå frit.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 20:00

Anelise skrev:
> [...]
>misundelig på Bølles vegne, han ville simpelthen i den grad nyde et sådant

Hej Anelise!
Er der slet ikke mulighed for at hegne hele haven ind, så Bølle kan få et
større stykke at færdes på?
Din kattegård er vældig smart lavet, og arealet godt udnyttet, men Bølle
ville nok føle sig mindre "indespærret" ved at have hele haven til sin
rådighed.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 24-03-07 20:42

> [...]
> Din kattegård er vældig smart lavet, og arealet godt udnyttet, men Bølle
> ville nok føle sig mindre "indespærret" ved at have hele haven til sin

Hej Ragna

Desværre er der ikke mulighed for det. Andelsboligforeningen har regler for
højden på adskillelsen mellem haverne - max. 1.20 m, og Bølle har faktisk
sidste sommer været ude i haven under skarp overvågning, og satte to gange
over hegnet.
Jeg fortryder i den grad, at jeg ikke købte mig et alm. parcelhus i stedet,
hvor man i nogen grad selv bestemmer højden på hækken, som i hvert fald må
være 1,80 m, så vidt jeg ved.
Stakkels Bølle

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 20:59

Anelise skrev:
> [...]
>hvor man i nogen grad selv bestemmer højden på hækken, som i hvert fald må

Og stakkels dig, når du er ked af, at Bølle ikke er helt tilfreds.
Huskøb er jo et område, hvor det kniber med fortrydelsesretten!
I vores familie har vi også et par, som er flyttet fra deres parcelhus ind i
et rækkehus - og som har fortrudt det bitterligt, fordi det var alt for
tidligt for dem at få naboer så tæt på,
Men nu er vi vist ved at være lidt OT. Undskyld I andre!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-07 20:25

Hej gruppe!
> [...]
> Denne video er fra i dag, men hvis I orker, kan Pivs første tur i haven
> også ses ved at gå til næste video i rækken.

Jeg er Bjørn's største fan =D

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 20:43

Hans Christian skrev:
>Jeg er Bjørn's største fan =D

Jeg takker mange gange på vores hunds vegne.
Vi har heller aldrig haft så nem og kærlig en hund, selv om vores
schæferhunde, og før dem vores rottweilere, også var dejlige og gode hunde.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 10:51

> [...]
> Vi har heller aldrig haft så nem og kærlig en hund, selv om vores
> schæferhunde, og før dem vores rottweilere, også var dejlige og gode

Velbekomme. =)

De tre hunde jeg havde med mine forældre under min opvækst var også dejlige.
Det var tre Lhasa Apso'er. Den ældste, Mulle, var herren i huset (som min
nuværende guldklump af en tilløberkat er opkaldt efter), og kunne godt
snappe lidt indimellem, hvis man provokerede ham - men hvem kan ikke det? -
han fik en lille kone, som vi kaldte Silke, og hun var en lille engel hele
vejen igennem. En af de perfekte små køtere, man kunne ligge og nusse med
hele dagen, uden at det ville være nok for hende. Udover at være kælen var
hun også meget madglad, så man kan næsten forestille sig hvor jovial en
lille tæve hun har været.

De to fik så hvalpe - tre stk - hvoraf vi fandt dejlige hjem til to af dem,
og beholdte den førstefødte, der kom til at hedde Absalon (noget med A
skulle han jo hedde, når nu han kom først). Han var ligeså smuk som sin far
og ligeså hamrende kærlig som sin mor. Aldrig har han knurret af noget
menneske - altid tog han imod verdenen med et kæmpe smil over hele ansigtet
(munden åben, tungen hængende ud, og store åbne øjne, der udstrålede en stor
livsglæde).

Hunde er knageme dejlige kræ. Kan kun forestille mig hvor hyggeligt det må
være at have både kat og hund - måske en dag, når jeg har mulighed for at
købe et hus med en stor have, som de så kan boltre sig i.

Læg endelig flere videoer op med Bjørn og kattenes interaktion, det er nok
så hyggeligt at sidde og følge med i.

Fra : Ragna

Dato : 25-03-07 12:49

Hans Christian skrev:

>De tre hunde jeg havde med mine forældre under min opvækst var også
>dejlige. Det var tre Lhasa Apso'er.
Det er en race, som jeg ikke har mødt så tit. De ser vældig søde ud, og dine
tre lyder som nogle dejlige hunde.

>Hunde er knageme dejlige kræ. Kan kun forestille mig hvor hyggeligt det må
>være at have både kat og hund - måske en dag, når jeg har mulighed for at
>købe et hus med en stor have, som de så kan boltre sig i.
Det kan du roligt glæde dig til.
Da vi havde rottweilerne (to efter hinanden) var der ikke noget særlig nært
forhold mellem hund og kat, bortset fra at en ung hankat legede lidt
forfølgelsesleg med hunden ude i haven, men begge schæferhundene havde et
kærligt forhold til vores katte.
Collien kan både kæle og lege vildt med kattene, dog har Fufu en tendens til
at kæle mere og lege lidt mindre med Bjørn, mens Piv er med på den værste.

>Læg endelig flere videoer op med Bjørn og kattenes interaktion, det er nok
>så hyggeligt at sidde og følge med i.
Heldigvis må man have helt op til 1 GB på PhotoBucket, så jeg behøver ikke
engang slette nogle af dem, når jeg får lavet flere videoer.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Siri

Dato : 25-03-07 14:34

> [...]
> Heldigvis må man have helt op til 1 GB på PhotoBucket, så jeg behøver ikke
> engang slette nogle af dem, når jeg får lavet flere videoer.

Fint! Fint! Hep
Vi vil se mitter! Søde, livlige missebasser & glade vuffer!
Det er en glæde at have dyr, der trives.
Desværre er Belle vist ikke kommet på den helt rigtige hylde her.... Hun
og Gia er meget forskellige, og kommer på tværs af hinanden. Jeg anede
ikke, hvor forsigtig Gia er, i forhold til en lille ivrig en som
Belle.... Måbe....
Det er lidt skidt for dem begge to p t :-/
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 25-03-07 17:15

Siri skrev:
> [...]
>ikke, hvor forsigtig Gia er, i forhold til en lille ivrig en som
>Belle.... Måbe....
>Det er lidt skidt for dem begge to p t :-/

Hej Siri!

Vores to er også meget forskellige, og det har taget et godt stykke tid, før
vi fik fornemmelsen af, at Fufu var blevet glad for den lille.
Piv masede meget på, og hans kontaktforsøg virkede ret voldelige på store,
blide Fufu, der i begyndelsen var direkte bange for - og senere helt
tydeligt tit irriteret på - det lille myr.
Jeg var tit ked af det på den stores vegne, når den lille kom masende hen
oven i ham, når han sov fredeligt på sofaen, og han derefter fortrak ovenpå
for at få ro.
Det tog også et stykke tid, før den store ikke sprang ned fra sengen og
fandt et andet sovested, hvis den lille kom for tæt på.
Jeg tror der er gode chancer for at dine to også lærer at blive gode venner,
men det kan godt tage et stykke tid.
Hvis du ikke allerede bruger det, kunne du forsøge med Feliway i
stikkontakten. Vi synes, at det hjalp her hos os.
Man kan godt være ked af det på begges vegne, når sammenføringen ikke går
som man gerne vil have det, men pludselig kan det begynde at gå i den
rigtige retning. Det håber jeg for dig!

--
Mange hilsener fra Ragna