Trimning.
Fra : Webpoint

Dato : 18-04-07 20:28

Får sikkert et mindre ramaskrig fra alle jer "rigtige" hundemennesker

Men min elskede lille jack russel er efter hånden blevet en rigtig lille
pelsbold, selv om jeg trimmer ham ofte med en trimmekniv. Især i ansigtet og
under bugen, vælter pelsen frem.

Og nu kommer det sprængfarlige spørgsmål

Kan man snuppe vinterpelsen med en alm. hår trimmer. Samme model, som jeg
trimmer mig selv med

Jeg syntes nemlig ikke at jeg kan få den pels af med den normale
trimmerkniv.

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-04-07 06:27

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> trimmer mig selv med
>
> Jeg syntes nemlig ikke at jeg kan få den pels af med den normale

nu har jeg cairn terrier der også skal trimmes, jeg har set andre cairn
ejere der har mejet pelsen ned på hunden med en trimmer og fuldstændigt
spoleret pelsen ved det, jeg kender ikke russlernes pels, men hvis den har
så meget som du giver udtryk for, hvad så med at lade en ¨proff.
hundetrimmer få gjort det ordentligt, helt i bund så du selv bedre kan
vedligeholde den?, nogle trimmepelse kræver oftere trimning end andre, min
er også en af slagsen.
Jeg ved at winnie der også er her på ng har russler, måske du kan få hjælp
af hende.

mvh. marie

Fra : Winnie

Dato : 19-04-07 08:19

"Torben og Marie-louise Ager" skrev
> [...]
> er også en af slagsen.
> Jeg ved at winnie der også er her på ng har russler, måske du kan få hjælp

Cairn og russell pels, kan slet ikke sammenlignes - bortset fra, at ingen af
dem må rundbarberes

- Winnie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-04-07 11:11

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager" skrev

> Cairn og russell pels, kan slet ikke sammenlignes - bortset fra, at ingen
> af dem må rundbarberes

nej derfor skrev jeg også at jeg ikke kendte til russelpelsen, men
princippet med kun at tage de plukkefærdige hår er jo det samme, derfor
anbefalede jeg jo også at opsøge en proff. der kunne få pelsen køreklar, og
at få fat på dig (-;
jeg fik min cairn trimmet hos en ny hundefrisør lige før jul..hold da kæft,
hun har da ihvertfald aldrig trimmet cairn før, om overhovedet trimmet!, jeg
fik en totalt ødelagt pels tilbage, delvist klippet MED MASKINE! bla. under
maven..jeg ved ikke hvad han lignede! der går lang tid før den er i orden
igen.
jeg plukker ham normalt selv, men i perioder er mine hænder så smadrede at
jeg må få hjælp.
Og jeg sender aldrig min hund til en frisør jeg ikke kender mere.

mvh. marie

Fra : Winnie

Dato : 19-04-07 08:17

"Webpoint" skrev
> [...]
> trimmer mig selv med
>
> Jeg syntes nemlig ikke at jeg kan få den pels af med den normale

Ramaskrig? Det kan du da godt få - kan du så få den trimmekniv væk fra den
hund! Hvem har dog bildt dig ind, at det var metoden?
Du er i fuld gang med at ødelægge hundens pels.
Normalt skyder hunden selv de gamle hår ud. Du skal så hjælpe dem helt ud -
ikke ved at trimme med en kniv, men ved at plukke med pegefinger og
tommeltot. Det er ikke svært, men man skal lige have det ind i fingrene.
Hvis du ikke har ødelagt pelsen helt, ville du kunne se de yderste
"strittere" i pelsen, det er dem der skal af. Og vil de ikke forholdsvist
nemt af, gør du det forkert.
Det eneste sted på en russell-pels der skal bruges "værktøj" til, er poter
og faner - ellers er det forbudt!
Opsøg en professionel trimmer, der ved noget om russell-pels - hvis du bor
på Fyn eller Sjælland, vil jeg godt anbefale to trimmere. De kan plukke ham
i bund og fortælle dig lidt om hvordan du selv kan vedligeholde det.

Og det var så det ramaskrig

- Winnie, med et par damer der skal plukkes i weekenden!

Fra : Lene Hansen

Dato : 19-04-07 10:25

hej til
gruppen.
ja jeg er en af dem der bare læse i gruppen og nyder det. jeg blander mig
sjældent. men her har jeg lidt at bidrage med. jeg er uddannet hundefrisør.
og har selv salon. jeg kan kun give winnie ret. søg profesionel hjælp. vi er
villige til at vejlede i soignering. det som er sket er at du sikkert har
knækket pelsen i stedet for at du har trimmet. trimmet betyder tømt hård
sækkene. men man skal også lige huske at ikke alle pelse er gode pelse. men
få lidt hjælp og så kan du sagents gøre det selv fremover. mvh lene

Fra : Webpoint

Dato : 19-04-07 21:28

Hej Winnie og Lene.

Yep. Bor i Odense, så vil da meget gerne have en henvisning.

Vi havde en hundesalon i Odense NV, men den er lukket - og nu er han
simpelthen blevet for pjusket.

Så istedet for at gå i gang selv, så vil jeg da meget gerne have en
henvisning

Kim

Fra : Winnie

Dato : 25-04-07 19:15

"Webpoint" skrev
> [...]
> simpelthen blevet for pjusket.
>
> Så istedet for at gå i gang selv, så vil jeg da meget gerne have en

Hej Kim,
Undskyld jeg først svarer nu, men den smuttede altså lige.
Jeg kan anbefale dig, at kontakte CH Design - jeg kan ikke lige huske hvad
byen hedder, men det er på Fyn.
Ejeren hedder Charlotte, og du skal bede om en russell-trimning hos Tenna.
Nummeret er 24419330 eller 65951684 - du kan hilse fra Tennas faster
- Winnie