Vandladningsbesvær hos 6 år gl. Retreiver?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-04-07 10:11

Jeg synes at min kones ca. 6 år gamle Golden Retreiver-han skal bruge
længere tid for at tisse nu end før.

Jeg har holdt lidt øje med det og nogen gange kommer det kun i dråbe-form.

Er det bare rent forebyggende at give ham noget græskar-pulver eller hvad?
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-04-07 10:23

> [...]
>
> Er det bare rent forebyggende at give ham noget græskar-pulver eller hvad?

Det synes jeg ærligt talt at i skal få undersøgt ordenligt hos dyrlægen,
vandladningsbesvær hos så ung en hund skal man tage alvorligt. det kan være
alt fra urinvejsinfektion til det er er mere alvorligt.
man skal ikke forebygge, når problemet er opstået, det kan i gøre når han er
blevet ok igen.

mvh. marie

Fra : Ragna

Dato : 15-04-07 12:14

Det lyder helt bestemt som om hunden har blærebetændelse, som er meget
smertefuldt, så I må af sted til dyrlægen senest i morgen.
Vores schæferhund havde det også en gang, men efter kort tids behandling med
antibiotika var han fri for symptomer, og sygdommen kom ikke igen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-04-07 13:10

In news:4621ec2c$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:
> [...]
> dråbe-form.
> Er det bare rent forebyggende at give ham noget græskar-pulver

Jeg tror at et dyrlægebesøg er det sikreste. Netdyredoktor skriver
også lidt om urinering:

http://www.netdyredoktor.dk/sw11294.asp

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-04-07 13:54

Tove Krieger skrev:

> Jeg tror at et dyrlægebesøg er det sikreste. Netdyredoktor skriver
> også lidt om urinering:
>
> http://www.netdyredoktor.dk/sw11294.asp

Okay - tak, Tove!
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-04-07 14:10

In news:46222056$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Okay - tak, Tove!

Velbekomme. Sender du lige en tilbagemelding når du har fået det
undersøgt ? Der er måske andre der kan have gavn af dit svar. God
bedring med vovsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-04-07 14:39

Tove Krieger skrev:

> Velbekomme. Sender du lige en tilbagemelding når du har fået det
> undersøgt ? Der er måske andre der kan have gavn af dit svar. God
> bedring med vovsen

Tak - dét skal jeg nok
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-04-07 09:48

Tove Krieger skrev:

> Sender du lige en tilbagemelding når du har fået det
> undersøgt ? Der er måske andre der kan have gavn af dit svar.

Som lovet en opfølgning:

Bestilt tid til i dag kl. 10 medbringende en urinprøve.

Den viste blærebetændelse - der var ingen blod i, men ellers hvide
blodlegemer, æggehvidestoffer og sikkert noget mere jeg har glemt.

Han blev så ordineret 1,6 pk. Clavubactin 5, 3 ml Curamox prolon og 1 ml
Rimadyl Vet.

De næste 8 dage skal han have en pille om morgenen og en om aftenen - og
hvis han så ikke er i orden skal han skannes for prostataproblemer.

Sidstnævnte ville dyrlægen undersøge på stedet med en finger - men da jeg
ved at man ikke kan tage ham i r*ven uden at få store problemer med hans
utilfredshed undlod hun så at gøre détte.

Foreløbig pris 730,25 kr.
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-04-07 10:08

> [...]

> De næste 8 dage skal han have en pille om morgenen og en om aftenen - og
> hvis han så ikke er i orden skal han skannes for prostataproblemer.

Det var godt du kom afsted!, det er såmænd ikke noget at spøge med, hvis det
ikke bliver behandlet.
håber det går i sig selv igen.

Jeg har en tæve der har haft problemer med blærebetændelse, jeg giver hende
tranebærkapsler som forebyggende, og det ser ud til at virke.

mvh. marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-04-07 10:17

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> Det var godt du kom afsted!, det er såmænd ikke noget at spøge med,
> hvis det ikke bliver behandlet.
> håber det går i sig selv igen.

Burde det vel med dén behandling?

> Jeg har en tæve der har haft problemer med blærebetændelse, jeg giver
> hende tranebærkapsler som forebyggende, og det ser ud til at virke.

Min hustru forsøgte noget lignende i søndags - det så flot ud med tranebær
på gulvtæppet.

Jeg har på mig selv kureret urinrørs-betændelse med hakkede
nasturcie(tallerkensmækker)-blade og nogle af dr. Wolles dråber (husker ikke
hvilke) - ved ikke om blærebetændelse er værre end urinrørs-ditto.
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-04-07 11:22

> Burde det vel med dén behandling?

forhåbentligt!

> Min hustru forsøgte noget lignende i søndags - det så flot ud med tranebær
> på gulvtæppet.

I skal blande indholdet af kapslerne i en klat leverpostej, så ryger det
højst sandsynligt ned, eller også så "propper" I simpelthen kapslen ned i
svælget på hunden, ligesom i ville gøre med anden pille-medicin som hunden
ikke frivilligt intager.
Jeg blander det i foderet, men fodrer I med tørfoder, er det nok ikke
løsningen for jer.

> Jeg har på mig selv kureret urinrørs-betændelse med hakkede
> nasturcie(tallerkensmækker)-blade og nogle af dr. Wolles dråber (husker
> ikke hvilke) - ved ikke om blærebetændelse er værre end urinrørs-ditto.

Der findes mange typer af naturmedicin, men ikke alt er lige godt til hunde,
som det er til mennesker.
tranebær har min dyrlæge ihvertfald anbefalet. Der findes også en aloe vera
drik, hvori der er tilsat tranebær, den skulle også være god til mange
formål.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-04-07 12:08

In news:46249f89$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:
Der findes også en
> aloe vera drik, hvori der er tilsat tranebær, den skulle også være
> god til mange formål.
>
> mvh. marie

Det er helt rigtigt. Det kan jeg skrive under på. Jeg har taget
Forever Living Products's Aloe Vera med tranebær i et par år nu, og
min førhen stadigt tilbagevendende blærebetændelse er så godt som
elimineret ..... skønt.

Aloe Vera er også i det hele taget godt til mange ting. FLP har noget
der hedder "First", som jeg bruger til at sprøjte på Mini med en
forstøverflaske når hun har sår eller tør hud. Det er fantastisk, også
til menneskebrug. FLP's produkter kan så kun købes gennem en privat
forhandler (det er min datter bl.a.), så jeg får procenter, for deres
priser kan godt være lidt pebrede, men deres produkter er
førsteklasses

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-04-07 12:08

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> I skal blande indholdet af kapslerne i en klat leverpostej, så ryger
> det højst sandsynligt ned

Nu får han det i skålen, siger min hustru - der har ikke været problemer
siden.

> eller også så "propper" I simpelthen
> kapslen ned i svælget på hunden, ligesom i ville gøre med anden
> pille-medicin som hunden ikke frivilligt intager.

Dét kan jeg nu ikke nænne.

Han får nogle piller hver morgen - og når jeg passer ham knuser jeg pillerne
i en stor messing-morter min hustru har stående, rører efterfølgende
pulveret op i Tartex og smører det på knækbrød - dét har han ikke noget
imod.

> tranebær har min dyrlæge ihvertfald anbefalet.

Fint!
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-04-07 10:18

In news:462489c0$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
>
> Den viste blærebetændelse - der var ingen blod i, men ellers hvide
> blodlegemer, æggehvidestoffer og sikkert noget mere jeg har glemt.

Jeg tænkte nok at det var blærebetændelse, det kan være temmelig
smertefuldt og man skal jo af med vandet hele tiden få dråber ad
gangen.

> [...]
>
> De næste 8 dage skal han have en pille om morgenen og en om aftenen
> - og hvis han så ikke er i orden skal han skannes for

Det er sikkert "kun" blærebetændelse, så han slipper nok for
yderligere tiltale

Mange tak for tilbagemelding. Der er sikkert nogle der kan nikke
genkendende til den situation. Det er jo altid halvdyrt at besøge
dyrlægen, men det er godt at være på den sikre side. Man har jo
anskaffet sig dyr fordi man elsker dem, og vil gøre hvad man kan for
at de skal være raske og glade.

God bedring med vovsen, han er sikkert snart helt på "dupperne" igen,
antibiotika virker som regel altid med det samme.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-04-07 10:26

Tove Krieger skrev:

> Jeg tænkte nok at det var blærebetændelse, det kan være temmelig
> smertefuldt

Han "brummede" for 1. gang i dag da han skulle af med vandet, sagde min
hustru der var ude med ham.

> og man skal jo af med vandet hele tiden få dråber ad
> gangen.

Sådan var det ind i mellem.

> Det er sikkert "kun" blærebetændelse, så han slipper nok for
> yderligere tiltale

Han er yngre end undertegnede - og jeg har endnu ikke prostaproblemer.

> Mange tak for tilbagemelding. Der er sikkert nogle der kan nikke
> genkendende til den situation.

Ja, det er fint nok.

> Det er jo altid halvdyrt at besøge
> dyrlægen, men det er godt at være på den sikre side. Man har jo
> anskaffet sig dyr fordi man elsker dem, og vil gøre hvad man kan for
> at de skal være raske og glade.

Min hustru havde regnet med 1500 kr. - hun betaler i øvrigt altid med et
smil!

> God bedring med vovsen, han er sikkert snart helt på "dupperne" igen,
> antibiotika virker som regel altid med det samme.

Tak - jeg overvejer om det er kommet af at han har ligget for koldt - han
vil gerne ligge på græsplænen efter en tur.

Han havde ikke været i havet de sidste 3 uger, så det er ikke dét.

Derudover har han forhudsbetændelse som vi ikke kan skaffe ham af med - dét
gør næppe situationen bedre.
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 07:05

> Derudover har han forhudsbetændelse som vi ikke kan skaffe ham af med -
> dét gør næppe situationen bedre.

Har læst et sted, at det skulle hjælpe, at give hunden noget tomat. Har ikke
selv afprøvet det, da vores hunde ikke døjer med det, men det er da et
forsøg værd.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-04-07 07:24

Buffy skrev:

> Har læst et sted, at det skulle hjælpe, at give hunden noget tomat.
> Har ikke selv afprøvet det, da vores hunde ikke døjer med det, men
> det er da et forsøg værd.

Beskeden er flux givet videre til min hustru (der spørger om han skal
*spise* det - og i hvilke mængder?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 08:09

> Beskeden er flux givet videre til min hustru (der spørger om han skal
> *spise* det - og i hvilke mængder?

Fandt lige linket, hvor jeg havde læst det:

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=90281

Så ½-1 tomat om dagen ( og ja den skal spises ), skulle vel kunne gøre det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 18-04-07 08:19

Buffy, skrev:

> Fandt lige linket, hvor jeg havde læst det:
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=90281
>
> Så ½-1 tomat om dagen ( og ja den skal spises ), skulle vel kunne
> gøre det.

Mon ikke det er nemmest med flåede tomater på dåse,
det holder mange hunde (incl mine egne) meget af

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-04-07 08:37

Buffy skrev:

> Fandt lige linket, hvor jeg havde læst det:
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=90281
>
> Så ½-1 tomat om dagen ( og ja den skal spises ), skulle vel kunne
> gøre det.

Tusind tak - lyder godtnok fantastisk - håber det hjælper!
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-04-07 09:45

Tove Krieger skrev:

> Sender du lige en tilbagemelding når du har fået det
> undersøgt ? Der er måske andre der kan have gavn af dit svar.

Efter en sprøjte og en 8-dages pennicilinkur er det nu galt igen - der er
hvide blodlegemer i urinen én gang til og han har nu fået en ny sprøjte hos
dyrlægen samt noget mere bredspektret penicilin til de næste 5 dage.
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-04-07 10:01

In news:4631b841$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> der er hvide blodlegemer i urinen én gang til og han har nu fået en
> ny sprøjte hos dyrlægen samt noget mere bredspektret penicilin til

Tak for tilbagemelding. Det er ikke helt usædvanligt at lige netop den
første kur han fik måske ikke virker efter hensigten. Håber at der
held med den nye kur. God bedring med vovse.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-04-07 10:19

Tove Krieger skrev:

> Tak for tilbagemelding.

Velbekomme

> Det er ikke helt usædvanligt at lige netop den
> første kur han fik måske ikke virker efter hensigten.

Nå, dét var da dejligt

> Håber at der
> held med den nye kur. God bedring med vovse.

Tak!
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-05-07 09:57

Tove Krieger skrev:

> Tak for tilbagemelding. Det er ikke helt usædvanligt at lige netop den
> første kur han fik måske ikke virker efter hensigten. Håber at der
> held med den nye kur. God bedring med vovse.

Han er midt i den nye kur nu og kan stadig "brumme" når han tisser - han
ville ud i nat kl. 3, hvor han så står 5 min. ad gangen.

Ind i mellem går det fint, så jeg hælder nu til den teori at det er en sten
af en art der generer ham.

Min hustru har bestilt tid hos dyrlægen hér i dag kl. 14:30, og måske kan
han så se noget på et røntgenbillede...
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-05-07 11:45

> [...]
> sten af en art der generer ham.
>
> Min hustru har bestilt tid hos dyrlægen hér i dag kl. 14:30, og måske kan

Det er godt at i tager det alvorligt, noget kunne godt tyde på, som du selv
er inde på, at det er "sten" der blokerer, det er pokkers smertefuldt på
mennesker, så der er nok ingen tvivl om at det gør ondt på ham når han
udtrykker sig med en brummen når han tisser.

meld endelig tilbage!

mvh.marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-05-07 12:21

> [...]

> smertefuldt på mennesker, så der er nok ingen tvivl om at det gør
> ondt på ham når han udtrykker sig med en brummen når han tisser.

Normalt har han en høj smertetærskel (ved fx. injektioner) så noget ku tyde
på at det ikke er så godt!

> meld endelig tilbage!

Helt klart!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-05-07 12:34

> Normalt har han en høj smertetærskel (ved fx. injektioner) så noget ku
> tyde på at det ikke er så godt!

Lige præcis!, og når sådanne hunde giver lyd fra sig, så GØR det ondt!.

> Helt klart!

godt! (-;

mvh. marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-05-07 08:52

Tove Krieger skrev:

> Håber at der
> held med den nye kur. God bedring med vovse.

Nå, nu lader det til at der bogstaveligt talt var held i sprøjten.

Bamse holdt op med penecillin i mandags og har tisset normalt et stykke tid
nu.

Han får osse en tomat hver dag, og det er længe siden at jeg har observeret
forhudsbetændelse, så HURRA for dét!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-05-07 10:41

In news:4642cf9e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
>
> Han får osse en tomat hver dag, og det er længe siden at jeg har
> observeret forhudsbetændelse, så HURRA for dét!

Det lyder rigtig godt Hans. Så var det sikkert penicillinen der
gjorde udslaget - det er en god opfindelse. Fortsæt med tomat hver
dag, hvis han kan lide det. Det skader i hvert fald ikke. Dejligt
for Bamse at der var hjælp at hente

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-05-07 12:21

Tove Krieger skrev:

> Så var det sikkert penicillinen der
> gjorde udslaget

Det ene skubbede og det andet trak!

> - det er en god opfindelse. Fortsæt med tomat hver
> dag, hvis han kan lide det. Det skader i hvert fald ikke.

Det har jeg osse tænkt os

> Dejligt
> for Bamse at der var hjælp at hente

Ja
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : pwh

Dato : 10-05-07 11:42

Hans Paulin (6310), skrev:

> Han får osse en tomat hver dag, og det er længe siden at jeg har
> observeret forhudsbetændelse, så HURRA for dét!

Hos dig eller Bamse :-?

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 12:51

> Hos dig eller Bamse :-?
>
> /Jens

Jens!! OT! altså...

......Hilsen Camilla, som heller ikke laver noget i dag...

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 10:05

> Efter en sprøjte og en 8-dages pennicilinkur er det nu galt igen - der er
> hvide blodlegemer i urinen én gang til og han har nu fået en ny sprøjte
> hos dyrlægen samt noget mere bredspektret penicilin til de næste 5 dage.

Øv, hvor er det synd for ham.
Det er jo en smertefuld oplevelse, men heldigvis plejer penicillinen, at
hjælpe hurtigt.

Måske skulle i prøve, at give ham lidt tranebær, når det nu ser ud til, at
være et tilbagevendende problem for ham. Tranebær skulle virke forebyggende
på urinvejsproblemer.

Rigtig god bedring med vovsen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-04-07 10:20

Buffy skrev:

> Øv, hvor er det synd for ham.

Ja, han vil ud hele tiden...

> Det er jo en smertefuld oplevelse, men heldigvis plejer penicillinen,
> at hjælpe hurtigt.

Sidst virkede sprøjten hurtigt.

> Måske skulle i prøve, at give ham lidt tranebær, når det nu ser ud
> til, at være et tilbagevendende problem for ham. Tranebær skulle
> virke forebyggende på urinvejsproblemer.

Han fik en skinke-rulle med tranebær for ½ time siden

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-05-07 22:40

Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
>
> Er det bare rent forebyggende at give ham noget græskar-pulver eller hvad?

Har du fået checket at hans prostata ikke er hævet ??? det kommer tit
ved hanhunde fra 6års aldren, min egen schæfer som lige er fyldt 6 år
har lige fået konstateret det.

Hilsen Martin.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-05-07 23:04

Martin Vollert" <"Mit fornavn skrev:

> Har du fået checket at hans prostata ikke er hævet ???

Dén fik han tjecket for 1. gang i dag - den 1. dyrlæge mente for en md.
siden at dét var for tidligt, men i dag fik Bamse meget mod sin vilie
"fingeren", og lægen mente at prostataen var en lille smule hævet.

Til gengæld var der i dag ingen hvide blodlegemer i urinen.

Han blev scannet og der var heller ingen sten.

Han fik også en sprøjte og efter lægebesøget kunne han (igen) tisse.

Han er på pennicillin indtil mandag - så må vi ta den dérfra.
Hans

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-05-07 00:01

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
>
> Han fik også en sprøjte og efter lægebesøget kunne han (igen) tisse.
>
> Han er på pennicillin indtil mandag - så må vi ta den dérfra.

Ok, for jeg går nemlig og venter på at få taget mig sammen til at
kastrerer drengen, så han prostata kan blive normal igen, hans problem
er især at han drypper fra penis når han har lagt ned så der kommer en
lille sø under ham, ikke særlig fedt når man er på besøg og han er med....
Hvad var det for en sprøjte han fik ???

Hilsen Martin.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-05-07 00:40

Martin Vollert" <"Mit fornavn skrev:

> Hvad var det for en sprøjte han fik ???

Godt spørgsmål - jeg ved det ikke; det var ikke mig der var henne med ham

Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-05-07 07:57

Martin Vollert" <"Mit fornavn skrev:

> Hvad var det for en sprøjte han fik ???

Det var mod prostataproblemer.
Hans

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-05-07 10:48

Hans Paulin (6310) skrev:

> Det var mod prostataproblemer.

Hhmm en P-sprøjte ??
Min dyrelæge sagde der var 3 ting man kunne gøre mod forstørret prostata.
De handler alle om at fjerne de mandlige kønshormoner (testosteron) som
er skyld i forstørrelsen.
1 kastrere drengen.
2 giv ham P-sprøjte, men der ville ret sikkert komme bivirkninger med
tiden, F.eks sukkersyge også ville det blive endnu dyre at behandle ham.
3 nogle tabelettere som ville beløbe sig til ca 800kr om Md.

Hilsen Martin.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-05-07 11:37

In news:463ad96c$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Det var mod prostataproblemer.

Jeg fandt lige et link fra dyrlægevagten ang. prostata problemer.
Efter det jeg kan se, så vil en kastration mindske prostata og give
hunden et bedre liv. Jeg tror ikke at jeg ville betænke mig et øjeblik
på at få ham kastreret. Hormonbehandlinger giver i i længden alt for
mange bivirkninger, og man kan jo risikere at det er en livslang
behandling.

Jeg ville helt sikkert få ham kastreret hvis han var min hund. Han
bliver jo ikke mindre elskelig af den grund, og hvis han kan slippe
for al den medicin vil meget være vundet.

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=1010/sprog=1/grp=3/menu=9/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-05-07 13:01

Tove Krieger skrev:

> Jeg ville helt sikkert få ham kastreret hvis han var min hund. Han
> bliver jo ikke mindre elskelig af den grund

Jeg vil nødig give min kone fikse ideer!
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-05-07 13:14

In news:463b2094$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Jeg vil nødig give min kone fikse ideer!

LOL