Designerhunde
Fra : JBH

Dato : 13-04-07 20:33

På Jens's opfordring er her lidt til diskussion

http://fpn.dk/liv/article52377.ece

mvh
JBH

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 14-04-07 10:48

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> På Jens's opfordring er her lidt til diskussion

Ingen forskel på dette og fremalv af "udstillingshunde".
Jeg ved ikke om det stadig er lige omfattende at hunde og katte bliver
"formet" efter ejerens ønske, men dette er på ingen måde så groft som f.eks
de fladnæsede perserkatte.

Michael

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-04-07 11:10

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Ingen forskel på dette og fremalv af "udstillingshunde".

arhh... det er der vel forhåbenligt, mig bekendt bliver racerne ikke krydset
på må og få.

> Jeg ved ikke om det stadig er lige omfattende at hunde og katte bliver
> "formet" efter ejerens ønske

Det er vel ikke ejeren der sætter standarderne på racehundene?
at de bliver avlet efter standarden, efter den ønskede profil af den
pågældende race, sikrer jo at hunden netop forbliver efter standarden og
ikke kommer til at vige fra denne ved at bruge atypiske avlsdyr.

, men dette er på ingen måde så groft som f.eks
> de fladnæsede perserkatte.

der kan vi da kun være enige, også hos visse hunde er samme sket.

Men efter mit indtryk, er disse usunde tendenser ikke det store problem
mere, de seriøse avler væk fra det.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 16:00

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:4620a821$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> pågældende race, sikrer jo at hunden netop forbliver efter standarden og
> ikke kommer til at vige fra denne ved at bruge atypiske avlsdyr.

Det gør ham her men han er jo også en blanding af kamel og hyæne.
Alligevel den smukkeste hund i Toves album.
Her ses han lige efter han har spist 2 kattekillinger.
Tilfreds og mæt
http://jp-web.dk/milo1.jpg

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 16:08

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> Alligevel den smukkeste hund i Toves album.

Så hun får lige et mere
http://jp-web.dk/milo2.jpg
--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-04-07 18:11

In news:4620ec9f$0$52152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:

> [...]
> Alligevel den smukkeste hund i Toves album.
> Her ses han lige efter han har spist 2 kattekillinger.

Jah ! Han er godt nok smuk, men det er _alle_ hundene i mit album.

Tak for billederne

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-04-07 18:25

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alligevel den smukkeste hund i Toves album.
> Her ses han lige efter han har spist 2 kattekillinger.

justerer du på farverne når du redigerer billederne, eller har han sådan en
meget dyb rød tone i pelsen?

Jeg har tænkt over det før, men har aldrig fået spurgt..

smuk er han bestemt ikke (-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 18:46

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:46210e49$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> justerer du på farverne når du redigerer billederne, eller har han sådan
> en meget dyb rød tone i pelsen?

Nej lille Marie det gør jeg ikke. Intet snyd her.
Jeg har justeret på lysstyrken, da jeg tog dem i skygge
Han har virkelig denne flotte dybe røde farve

> smuk er han bestemt ikke (-;

Pjat med dig du er garanteret smaskforelsket i ham ligesom alle andre der
ser ham.
Han pryder hele forsiden på Toves album

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-04-07 18:57

In news:46211381$0$52093$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:

> Pjat med dig du er garanteret smaskforelsket i ham ligesom alle
> andre der ser ham.
> Han pryder hele forsiden på Toves album

Jeg deler sol og vind lige, og skifter "forsiden" på mappen med korte
mellemrum, så Milo har altså også en chance, han står næsten for tur
igen

Synes lige jeg vil bemærke, at min mand har set billederne og han var
_meget: begejstret for Milo, som han synes er en meget flot hund. Der
eksisterer så også kun én hund for min mand og det er en schæfer,
derfor fik vi aldrig en ny Asia.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-04-07 19:21

> [...]
> Jeg har justeret på lysstyrken, da jeg tog dem i skygge
> Han har virkelig denne flotte dybe røde farve

ok, så vil jeg indrømme, hvis du ikke siger det til resten af gruppen, at
han har en pæn farve af en schæfer (hyæne-kamel) at være..(-;

> Pjat med dig du er garanteret smaskforelsket i ham ligesom alle andre der
> ser ham.
> Han pryder hele forsiden på Toves album

Ha...min ene kat pryder hendes pc som tapet..HAHAHA!...((-; tag den du!

mvh. marie -der har lavet et fint nyt billede til Tove i dag, som erstatning
for det andet hun har hængene på pc-væggen (-;

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-04-07 20:13

In news:46211b68$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> [...]
> mvh. marie -der har lavet et fint nyt billede til Tove i dag, som
> erstatning for det andet hun har hængene på pc-væggen (-;

Det glæder jeg mig meget til , men det siger jeg dig, hvis hans
ansigtsudtryk ikke er det samme eller lige så godt, så _bliver_ han på
"væggen" med hans ugler i pelsen, lopper og øremider og hvad han
ellers var besat af. Det udtryk er bare så skønt.

Men da du siger at han er en "linselus", så kommer der sikkert mange
flere billeder med tiden at vælge imellem, forhåbentlig også af Anton,
Albert og de tre vovser.

Hvordan har Loui det nu ? Har han stadig ondt ? Jeg har tænkt meget på
ham, og håber at det værste er overstået.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-04-07 20:26

> [...]
> "væggen" med hans ugler i pelsen, lopper og øremider og hvad han ellers
> var besat af. Det udtryk er bare så skønt.

Jeg skal lige have redigeret en bunke, så du får i morgen.. ellers er der
kommet et par eller 3 i kattegalleriet på vores hp, hvis det er
http://www.photopassion.dk/webgrafik/katte%20SimpleViewer_v17/index.html
Der er jo en i huset, som jeg jo har lovet ikke nævne ved navns nævnelse,
der farer rundt og fotograferer "sin kat" i tide og utide..GGG.

> Men da du siger at han er en "linselus", så kommer der sikkert mange flere
> billeder med tiden at vælge imellem, forhåbentlig også af Anton, Albert og
> de tre vovser.

det er så helt sikkert!

> Hvordan har Loui det nu ?

Han har ondt i forparten et sted, jeg kan ikke finde ud af hvor præcist det
er, faktisk har han pebet et par gange her til aften, hvor han har forsøgt
at komme op i sin stol, tror det er skulderen, men er ikke sikker.Det er
første gang jeg har hørt den hund pibe.
Han halter ikke, og kan sagtens gå og løbe.
men sådan en 50+ kilos hund der kommer og kaster ham til jorden, der kan
godt være noget der er trykket.
sårene er ok, der er stadig et par store hævelser, men det ser rimeligt ud.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 21:15

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:46211b68$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> ok, så vil jeg indrømme, hvis du ikke siger det til resten af gruppen, at
> han har en pæn farve af en schæfer (hyæne-kamel) at være..(-;

Gode linier og pigmentering koster det var jo det bla jeg gik efter

> Ha...min ene kat pryder hendes pc som tapet..HAHAHA!...((-; tag den du!

Nu er du så heldig at du ikke bor i nærheden af Milo for så havde du ingen
kat overhovedet.
Sdr.Jylland er snart kattefri.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-04-07 21:21

> [...]
> meddelelsen news:46211b68$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Gode linier og pigmentering koster det var jo det bla jeg gik efter

Det kender jeg såmænd godt!, så flot pigment som Loui har, det må Milo
drømme sig til (-;
og striber koster ekstra!

> Nu er du så heldig at du ikke bor i nærheden af Milo for så havde du ingen
> kat overhovedet.
> Sdr.Jylland er snart kattefri.

Så har Milo ikke stødt ind i dræber katten Harald.. Harald blåtand,
hårfager, hårløs, fjeldaben jo..han er berygtet!
Han spiser schæfere til morgenmad.. vores by er tørlagt for den slags
skabninger (-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 21:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:46213782$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> hårfager, hårløs, fjeldaben jo..han er berygtet!
> Han spiser schæfere til morgenmad.. vores by er tørlagt for den slags

Jo men nu er Milo så heller ikke en schæfer vel!..

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-04-07 21:21

On 14 Apr., 19:25, "Torben og Marie-louise
> justerer du på farverne når du redigerer billederne, eller har han sådan en
> meget dyb rød tone i pelsen?

Det må være blod fra de omtalte kattekillinger ?

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 21:26

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen

Det må være blod fra de omtalte kattekillinger ?

Nej da men rigtig nok noget svineri hvis det foregår på gulvtæppet.
Når han gnasker i dem sprøjter det ud af begge ender.
Mærkeligt at han ikke kan lide sådan nogle små killinger

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-04-07 21:29

On 14 Apr., 12:09, "Torben og Marie-louise

> [...]
> pågældende race, sikrer jo at hunden netop forbliver efter standarden og
> ikke kommer til at vige fra denne ved at bruge atypiske avlsdyr.

Standarten bliver ofte fortolket som at hvis der f.eks. står "kort
næse" så vælger udstillingsdommerne altid den korteste næse som den
der bedst passer til standarten, og over generationer bliver det til
overtypning - med standarten som baggrund for overtypningen.
Forskellige dyreværnsorganisationer har forsøgt at få
opdrætsorganisationer til at tage problemet alvorligt, jeg synes ikke
de har fået den helt store respons.
Problemet med overtypning trives især i hunderacer der primært bruges
til udstillinger.

> Men efter mit indtryk, er disse usunde tendenser ikke det store problem
> mere, de seriøse avler væk fra det.

Også i Danmark kan en opdrætter sagtens komme i vanskeligheder med
disciplinærmaskineriet hvis man påtaler f.eks helbredsproblemer
omkring en race som pr. definition ikke findes.

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-04-07 07:00

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

de har fået den helt store respons.
Problemet med overtypning trives især i hunderacer der primært bruges

der er heldigvis forskel fra dommer til dommer.. jeg talte med en opdrætter
af fransk bulldog, og hun talte meget åbent omkring racens problemer som
følge af overtypingen, og deres kamp for at få de problemer under kontrol
igen, også omkring de opdrættere som vægtede det ekstreme udseende frem for
sundheden. Men det var hendes klare opfattelse, at standarderne havde
flyttet sig mod det mere sunde.
Men at det primært er udstillingshunde/familiehunde siger vel sig selv, hvem
kan bruge en sygeligt formet hund til arbejde eller andet seriøst.
min race har også kort snude, men den må da ikke være så kort, at det er
noget hinder for at den kan trække vejret normalt og uhindret. og sådan skal
det være.

problemet hos katteracer har også været under skarp kritik, og herhjemme
tager opdrættere afstand fra de ekstrem korte næser.
..

Også i Danmark kan en opdrætter sagtens komme i vanskeligheder med
disciplinærmaskineriet hvis man påtaler f.eks helbredsproblemer
omkring en race som pr. definition ikke findes.

ja, der er nogen der desværre sidder for tungt på vægtskålen i visse kredse,
forstå det hvem der kan.
Her er det topopdrætterene der burde stå sammen og stå fast.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 15-04-07 07:55

On Sun, 15 Apr 2007 07:59:46 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>min race har også kort snude, men den må da ikke være så kort, at det er
>noget hinder for at den kan trække vejret normalt og uhindret. og sådan skal
>det være.

Så skal din race blandes med Oy. *GGG* Han ser stadig ud som om der er
nogen der har hevet hans snude ud, så den er alt, alt for lang, men
ellers er han begyndt at se noget mere harmonisk ud. Benene ligner
ikke længere noget han har lånt fra en giraf, og hans pels og
aftegninger er helt suveræne. Selv min datter udbrød sidst hun så ham
"Hvor er han dog blevet flot", men da jeg så spurgte om hun virkelig
mente det, så fortsatte hun "Ja, men han er stadig grim i ansigtet"
*LOL*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-04-07 08:08

> [...]
> "Hvor er han dog blevet flot", men da jeg så spurgte om hun virkelig
> mente det, så fortsatte hun "Ja, men han er stadig grim i ansigtet"

GGGG.. det var jo det jeg sagde.. han skal nok vokse sig til at blive noget
der ligner en hund..GG. har du et nyt billede af ham?

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 15-04-07 18:21

On Sun, 15 Apr 2007 09:08:20 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>GGGG.. det var jo det jeg sagde.. han skal nok vokse sig til at blive noget
>der ligner en hund..GG. har du et nyt billede af ham?

Så måtte jeg jo lige ha' gang i kameraet.

http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-1.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-2.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-3.jpg

Måske ikke de bedste billeder, men man kan måske ane at han er blevet
lidt større...?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-04-07 18:45

> [...]
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-3.jpg
>
> Måske ikke de bedste billeder, men man kan måske ane at han er blevet

Jo for pokker!, han er da blevet rigtig stor! . Og er da en ganske pæn hund
at se på efterhånden!
Så jo, han er ved at vokse sig ud af den grimme ælling..GG
Jeg kunne rigtig godt tænke mig et billede hvor du tager billedet i højde
med ham, sæt dig på måsen leyna!, det giver et bedre indtryk af ham, i
stedet for at se ham oppe fra og ned.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 15-04-07 20:42

On Sun, 15 Apr 2007 19:45:11 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

>Jeg kunne rigtig godt tænke mig et billede hvor du tager billedet i højde
>med ham, sæt dig på måsen leyna!, det giver et bedre indtryk af ham, i

Det har jeg skam prøvet, men så er mit kamera i alvorlig fare for at
blive ædt, for det er godt nok spændende. *GGG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-04-07 20:12

In news:qgn4231v9srrkinkua0ashqhqb8padnnu2@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> [...]
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-2.jpg
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-3.jpg
>
> Måske ikke de bedste billeder, men man kan måske ane at han er

Han er da en dejlig og køn hund, det er også nogle pæne farver han
har. Han skal nok blive til noget når han bliver stor

Fra : Leyna

Dato : 15-04-07 20:43

On Sun, 15 Apr 2007 21:12:02 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Han er da en dejlig og køn hund, det er også nogle pæne farver han
>har. Han skal nok blive til noget når han bliver stor

Han har nogle ganske unikke farver og en utrolig flot pels, men hans
snude er alt, alt for lang. *GGG* Han er så grim at han er
charmerende!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-04-07 22:16

On 15 Apr., 19:21, Leyna <l...@leyna.dk> wrote:

> [...]
>
> Måske ikke de bedste billeder, men man kan måske ane at han er blevet

Du skrev andetsteds at han var lidt mærkelig i proportionerne. Jeg
blev helt skuffet, for jeg havde godt nok ventet noget virkelig ude af
proportioner, som en vis anden hund der jævligt kommer på bane i den
slags sager i denne gruppe. Oy ser jo næsten normal ud!

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 16-04-07 06:38

On 15 Apr 2007 14:15:33 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> [...]
>proportioner, som en vis anden hund der jævligt kommer på bane i den
>slags sager i denne gruppe. Oy ser jo næsten normal ud!

Han SÅ helt forkert ud, men han er vokset så de forskellige
legemesdele er begyndt at passe sammen... sådan da.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 16-04-07 09:31

Og lige et par billeder mere af min designerhund...

http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-mvaks.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-7.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-6.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-5.jpg
http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-4.jpg

Måske Tove skal ha' lidt nyt til albummet?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-04-07 11:07

In news:duc623p35c454ru4vc779vvepi166k35m8@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:
> [...]
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-5.jpg
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/6mdr-4.jpg
>
> Måske Tove skal ha' lidt nyt til albummet?

Jo mange tak, billeder er altid velkomne. Man kan rigtigt se nu,
at Oy snart er lige så stor som sin far. De vokser alt for hurtigt de
små nuttede hvalpe, det er bare om at nyde de små kluntede dejligheder
mens man kan. De ser da også ud til at nyde hinandens selskab. Det er
altid godt med legekammerater