Besøg i haven af en tæve
Fra : OZ3BTO

Dato : 12-04-07 23:25

Ja vi tænkte nok at det måtte ske en dag ..

Vi har idag haft besøg af noget der mindede om en hvid shæfer .. en tæve som
bugsy var ret int. i ..

Nå ja fik dem skildt ad og fik fat i den fremmede (virkede meget rolig) og
læste nummer på halsbåndet

Nummeret var ok men folkene i den anden ende havde da solgt hunden for
længe siden (her snakker vi mdr.) og vidste ikke hvor den hørte til nu men
de ville da lade høre tilbage når de fandt ud af det....intet hørt endnu

Så nu sidder jeg her med 2 vovser .. en tæve i løb og han han der vil på
hende .. SHIT !!

Nu forhøre jeg mig i brugsen imorgen .. nogen må da kende den ... Vi har
hele aften gået flere ture rundt i området og forhørt os ad .. ingen kender
hunden

Næste skridt må vel være internat ?

Maj & Erik

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-04-07 06:25

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Nu forhøre jeg mig i brugsen imorgen .. nogen må da kende den ... Vi har
> hele aften gået flere ture rundt i området og forhørt os ad .. ingen
> kender hunden
>
> Næste skridt må vel være internat ?

Du skal ringe til politiet og høre om den er efterlyst, ligeledes internater
i området. Om ikke andet så skal politiet tage sig af den, om de gør det ved
jeg ikke, men det skal de.

Der vanker ihvertfald en bøde til rette ejer, hvis det forholder sig sådan
at de ikke har fået skiftet skiltet ud til et med korrekt adresse på.
er det iøvrigt ikke også et krav at den er mærket på en eller anden måde, i
så fald må dyrlægen eller politi/falck kunne scanne den for chip, men hvis
ikke engang skiltet er opdateret, er der nok ikke stor sandsynlighed for at
der er sket noget ved ejerskifteforholdet heller.

mvh. marie

Fra : OZ3BTO

Dato : 13-04-07 09:52

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:461f13ea$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> hvis ikke engang skiltet er opdateret, er der nok ikke stor sandsynlighed
> for at der er sket noget ved ejerskifteforholdet heller.

Rette ejer er fundet....

Det var en ældre mand og hunden var stukket af fra ham
Han vidste ikke det med skiltet da han havde fået den fra sin datter..
Åbenbart hende der ikke har skiftet den .. Men nå har lovet ham at tage en
med fra inde fra dyrehandlen når jeg skal derind igen.

Lige nu tumler de to hunde rundt ude i haven og otto sidder her og får en
kop kaffe .. undres over hvad det er for noget maskineri jeg sidder ved ;)

Maj

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-04-07 10:08

> [...]
>
> Lige nu tumler de to hunde rundt ude i haven og otto sidder her og får
> en kop kaffe .. undres over hvad det er for noget maskineri jeg sidder

nå, men det var da godt at rette ejer er fundet.
Det er heller ikke sådan med alt det nymodens halløj..GG..

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-04-07 10:17

In news:461f4499$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
OZ3BTO <no@spam.dk> typed:

> [...]
> Lige nu tumler de to hunde rundt ude i haven og otto sidder her
> og får en kop kaffe .. undres over hvad det er for noget maskineri

Gudskelov at ejeren er fundet. Der er ikke noget så opløftende, som
når en historie ender godt.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim H.

Dato : 13-04-07 15:02

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja vi tænkte nok at det måtte ske en dag ..
>
> Vi har idag haft besøg af noget der mindede om en hvid shæfer .. en tæve
> som bugsy var ret int. i ..

Det er vel ikke i omegnen af Roskilde?

Jeg spørger fordi Roskilde politi ringede i dag og fortalte at de havde
fundet vores schæfer, og at vi skulle komme og afhente den. Min kone
meddelte så betjenten, at godt nok løber vores hund ganske hurtig, men fra
Næstved til Roskilde på de 2 min. der var gået siden hun klappede ham sidst,
det ville hun ikke tro på
De blev så enige om at de skulle få tjekket "nummerpladen" i øret endnu
engang, og han undskyldte mange gange.

Kim