hvalp og vaccination
Fra : Zoddy

Dato : 12-04-07 15:44

Min Cavalier hvalp er 9 uger gammel, og endnu ikke vaccineret første gang.
Er det sikkert at lade ham være sammen med andre hunde, der 100% sikkert har
fået alle vaccinationer, eller kan de stadig bære på smitte?

Mvh Zoddy

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 14-04-07 10:18

> [...]
> Er det sikkert at lade ham være sammen med andre hunde, der 100% sikkert
> har fået alle vaccinationer, eller kan de stadig bære på smitte?

spørg din dyrlæge

hilsen Pia

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 10:27

"Zoddy" <guldpibe_slet@slet_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min Cavalier hvalp er 9 uger gammel, og endnu ikke vaccineret første gang.
> Er det sikkert at lade ham være sammen med andre hunde, der 100% sikkert
> har fået alle vaccinationer, eller kan de stadig bære på smitte?

Hvorfor ikke bare få hvalpen vaccineret ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : lh

Dato : 14-04-07 15:25

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> "Zoddy" <guldpibe_slet@slet_hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor ikke bare få hvalpen vaccineret ?
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk

Jeg har lige fået min hvalp vaccineret for nu anden gang.
Jeg fik en snak med min dyrlæge, og hun sagde at inden hvalpen var
færdigvaccineret, så skulle man altså passe lidt på med at lade den være
sammen med andre hunde generelt og heller ikke lufte den hvor der blev lufte
mange andre hunde f.eks.
Og hun sagde at der ER en reel riskiko fordi der er pavovirus nogen steder
af og til. Og hvalpene dør som regel af det.
I dag siger hun også at det med at hvalpene skal være færdigvaccineret inden
feks hundetræning, er at hunde i vore dage bliver hente fra alle egne og
kroge i landet og verden!
Det er bare hvad jeg har fået at vide jeg ville sige.

lh