Til barferne
Fra : C.H

Dato : 12-04-07 08:50

Det er meget sandsynligt, at I ved dette i forvejen, men jeg bliver da nødt
til at nævne det alligevel.

Det er nemlig netop kommet mig for øje, at kalkunskind mistænkes for at
medføre akut bugspythindekirtelbetændelse hos hunde - og det vil vi alle vel
helst undgå

Så det var lige en servicemeddelelse..... (måske også til ikke-barfere, der
giver hunden restemad en gang i mellem - det vides nemlig ikke om det kun er
råt kalkunskind, den er gal med).

Connie....

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 08:54

C.H, skrev:
> [...]
> ikke-barfere, der giver hunden restemad en gang i mellem - det vides
> nemlig ikke om det kun er råt kalkunskind, den er gal med).

Hvor har du de oplysninger fra ???

/Jens (som dog aldrig køber Kalkun til sig selv eller hundene)

Fra : C.H

Dato : 12-04-07 09:38

> Hvor har du de oplysninger fra ???
>
> /Jens (som dog aldrig køber Kalkun til sig selv eller hundene)

Det var nærmest ved et tilfælde - jeg skulle søge efter symptomerne en hund
får ved chokoladeforgiftning og så dukkede denne oplysning op, jeg ikke har
set før...

Prøv at google på kalkunskind hund - der er flere hits.

Det, jeg ved lidt spredt læsning kommer frem til er, at det er den store
mængde fedt, der er på kalkunskind, der er synderen...

En kilde, der er henvist til på en af siderne, der beskriver det er denne:

Canine Medical Information, Part II, Author Cindy Tittle Moore

Connie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-04-07 09:50

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det, jeg ved lidt spredt læsning kommer frem til er, at det er den store
> mængde fedt, der er på kalkunskind, der er synderen...

Hmm..ja det er også det eneste jeg kan komme frem til, lyder lidt underligt
synes jeg, hvis det skulle være pga. fedtet. tænk på grønlandshundene på
job, de lever nærmest af råt spæk..
det må være et stof i skindet, der i kombination af det høje fedtindhold gør
udslaget.

mvh. marie -der skal til dyrlæge om lidt, min hund har fået bank og skal
have antibiotika pga. dybe bidsår..)-:

Fra : JB

Dato : 12-04-07 10:05

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:461df287$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> mvh. marie -der skal til dyrlæge om lidt, min hund har fået bank og skal
> have antibiotika pga. dybe bidsår..)-:

Nej det var dog forfærdeligt, hvordan er det gået til, og hvem er det?

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-04-07 10:11

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:461df287$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Nej det var dog forfærdeligt, hvordan er det gået til, og hvem er det?

lige kort inden jeg er kørt..

det var under træning at en berner sennen pludselig uden varsel rev sig fri
fra sin ejer og løb over og bed sig fast i Loui`s hoved..

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 12-04-07 10:19

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:461df764$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> det var under træning at en berner sennen pludselig uden varsel rev sig
> fri fra sin ejer og løb over og bed sig fast i Loui`s hoved..

Jeg tænkte nok, det var Loui, det var gået ud over. Boxere har jo ikke meget
pels, der beskytter. God bedring med ham. Jeg håber, det ikke er alt for
slemt.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-04-07 12:12

> [...]
>
> Jeg tænkte nok, det var Loui, det var gået ud over. Boxere har jo ikke
> meget pels, der beskytter. God bedring med ham. Jeg håber, det ikke er alt

Så er vi tilbage med smertestillende og antibiotika til den næste uges tid.

Der skete det, at vi var ved at træne signalering på afstand, vi stod vel et
par meter væk fra hundene, Loui lå med ca. 7 meters afstand fra berner
sennen hunden (som ellers er en sød hund, dog hanhund med meget stort H).
inden nogen nåede at reagere, var berneren i hovedet på loui, jeg nåede lige
at blive væltet da jeg så ham komme.
ingen varsler, ingenting..
Han bed sig simpelthen fast om Louis snude og trak ham ned. vi var 3 om at
få dyret til at slippe, jeg fik til slut held med at få min arm ind i
bernerens mund og den vej fik ham til at slippe min hund. Ja, dumt måske,
men den skulle sgu ikke maltraktere min lille kylling.

der var bidt rent igennem læber og mulen både over og under og ind i selve
munden på Loui, heldigvis uden at flænse noget.
jeg var mest bange for at det var gået ud over selve kæben, men den holdt
(-;

der blev skyllet og renset, og der så ikke ud til at være sket større skader
end de dybe bid. så derfor har jeg været omkring dyrlægen for at få ham til
at gå Loui efter og give ham noget antibiotika, så jeg håber ikke at der går
betændelse i det. Han er forståeligt nok noget hævet, og er øm i
forkroppen, og TRÆT.

håber ikke at han er blevet så chokket, at hans forhold til andre hunde er
ødelagt, jeg har jo været så glad for at han er så god til andre hunde, for
det er han virkelig, intet ondt i ham.

nå, det blev til en smøre..(-;

mvh. marie

ps. jeg spurgte dyrlægen om kalkunskindet.. det havde han aldrig hørt om
før, så han googlede mens jeg var der, og irriterede sig over, at der ikke
kunne skrives noget om årsagen. Men han lovede at følge op på det til næste
gang jeg skal derud om 14 dage.

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 10:26

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> lige kort inden jeg er kørt..
>
> det var under træning at en berner sennen pludselig uden varsel rev
> sig fri fra sin ejer og løb over og bed sig fast i Loui`s hoved..

Sådan en møghund, man skal aldrig stole på langpelsede hunde,
de er nogle bidske bæster alle til hobe

Vi krydser fingre for Loui herfra, selv om det nok mest
er han stolthed der har taget skade

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-04-07 10:53

In news:8YmTh.12$zO7.11@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Sådan en møghund, man skal aldrig stole på langpelsede hunde,
> de er nogle bidske bæster alle til hobe

Det er da vist godt at du har garderet det postulat med en "klovn"

/Jens

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 11:07

Tove Krieger, skrev:
> In news:8YmTh.12$zO7.11@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> Det er da vist godt at du har garderet det postulat med en "klovn"

Alle ved at at langpelsede hunde er sygeligt midsundelige på
det flotte udseende som de kortpelsede har

Det er altid de langpelsede hunde der starter balladen

/Jens

Fra : C.H

Dato : 12-04-07 11:18

> In news:8YmTh.12$zO7.11@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> Det er da vist godt at du har garderet det postulat med en "klovn"

Det var da grimt for Loui, jeg håber, ikke han er blevet alt for
forskrækket...

Og så lige en kommentar til Jens og Tove - for jeg har i går læst en sjov
lille notits i Illustreret Videnskab om et forsøg, der er lavet om hunde og
aggressivitet.
Det viste sig ved forsøget, at hvide hunde er mere aggressive end de
mørkere.
I følge artiklen skulle det gå således: Hvid, rød, sort, brun hvid mest
aggressiv, brun mindst.
Forsøget er lavet på hvalpe for at undgå at testen var farvet af prægning.

Sååå - hvem ved? Måske ER de langhårede også lidt mere sure end de
korthårede??? Alt kan tilsyneladende lade sig gøre

Connie - der heldigvis også gerne må være OT i sin egen tråd

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 11:34

C.H, skrev:

> [...]
> mørkere.
> I følge artiklen skulle det gå således: Hvid, rød, sort, brun hvid

Jeg vidste det

> Forsøget er lavet på hvalpe for at undgå at testen var farvet af
> prægning.
> Sååå - hvem ved? Måske ER de langhårede også lidt mere sure end de
> korthårede??? Alt kan tilsyneladende lade sig gøre

Man kender det jo også fre meneskeverdenen, "at spille langhåret"
som jo ikke just betyder noget posetivt

> Connie - der heldigvis også gerne må være OT i sin egen tråd

Pas du bare på at Leif Langhår ikke får lukket din forbindelse

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-04-07 12:14

> Sådan en møghund, man skal aldrig stole på langpelsede hunde,
> de er nogle bidske bæster alle til hobe

nemlig! (-;

> Vi krydser fingre for Loui herfra, selv om det nok mest
> er han stolthed der har taget skade

ja, klovnens ansigstmaling er nok lidt krakeleret, selvom han tog det meget
pænt, sagde selvfølgelig ikke en lyd under balladen, ingen schæferpivert
her..((-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 12:28

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> ja, klovnens ansigstmaling er nok lidt krakeleret, selvom han tog det
> meget pænt, sagde selvfølgelig ikke en lyd under balladen, ingen
> schæferpivert her..((-;

Nemlig, rigtige hunde piver aldrig
Tyson (med sit tynde Schæferblod) piver over den mindste smerte,
får han en torn i poten er han ved at dø 10 gange
Angel siger ikke en lyd, jeg opdager det ved at hun går lidt ujævnt

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-04-07 10:51

In news:461df764$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> det var under træning at en berner sennen pludselig uden varsel rev
> sig fri fra sin ejer og løb over og bed sig fast i Loui`s hoved..
>
> mvh. marie

Det var dog skrækkeligt. Stakkels Loui. Den ejer må da have røde ører,
når vedkommende ikke har styr på sin hund. Håber at Loui har det godt
igen, de er nogle hårde "bananer" de boxere, det ville være synd at
kalde dem pivede. Giv ham et knus fra mig.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-04-07 15:12

> [...]
> vedkommende ikke har styr på sin hund. Håber at Loui har det godt igen, de
> er nogle hårde "bananer" de boxere, det ville være synd at kalde dem

jeg vil dog sige til ejerens forsvar, at hun normalt har fin kontrol over
ham, men her klikkede der noget for ham.
hun havde en lang line i ham, fordi hun ved, at han finde på at løbe på
tæverov.Men sådan gik det nu, desværre.
Ejeren var selvfølgelig meget ked af det, ansvarsforsikringen tager jo
regningen,så ingen sure miner.
underligt nok, for jeg har trænet med hende og hendes hund siden de var
lømler på 6-7 mdr. jo, bevares, berneren har da altid liiiige skulle markere
sin status som en bredskuldret mand, men aldrig ballade som sådan. Og da
slet ikke sådan et umotiveret angreb som det her var, jeg har aldrig oplevet
noget lignende før.

Lige nu ligger Loui i sin kurv, og er ret så træt.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-04-07 15:24

In news:461e3df7$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> Lige nu ligger Loui i sin kurv, og er ret så træt.

Det kan jeg sandelig godt forstå, stakkels godmodige vovse.

Men hvad nu ? Tør du godt gå til træning igen sammen med den hund, den
har da åbenbart et problem. Det kan selvfølgelig også være, at dens
ejer har fået sig en ordentlig forskrækkelse, for hun kan jo ikke vide
hvornår den gør det igen. Jeg tror ikke at jeg turde, hvis jeg ikke
kunne stole på hunden.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-04-07 15:56

> [...]
>
> Det kan jeg sandelig godt forstå, stakkels godmodige vovse.
>
> Men hvad nu ? Tør du godt gå til træning igen sammen med den hund,

Ja, det tør jeg godt, selvfølgelig er alle obs på den nu, og den chance får
den ikke igen.

Jeg tror, at grunden kan ligge i en tæve der lige har været i løbetid, den
lå ved siden af Loui da det skete.
Og da berneren er voldsom dameglad, KAN det have været årsagen, samt at
ejeren simpelthen ikke nåede at blinke med øjnene før det var for sent.
Men jo, ejeren var slemt forskrækket også.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 10:37

C.H, skrev:

> [...]
> op, jeg ikke har set før...
>
> Prøv at google på kalkunskind hund - der er flere hits.

Det har jeg så prøvet, mit umiddelbare indtryk er at de forskellige
sider bare gentager hinanden.
Men som sagt køber jeg aldrig kalkun, og vil så heller ikke
gører det i fremtiden, better safe than sorry

Det må så værer svært for dem der ikke barfer, hvis "fjerkræ" er en
bestandel af tørfoderet kan det vel let også værer kalkunskind,
kalkunfødder, kalkunnæb, kalkunfjer, ect, ect

/Jens (som synes kalkun er en kedelig spise)

Fra : C.H

Dato : 12-04-07 11:22

> Det har jeg så prøvet, mit umiddelbare indtryk er at de forskellige
> sider bare gentager hinanden.
> Men som sagt køber jeg aldrig kalkun, og vil så heller ikke
> gører det i fremtiden, better safe than sorry

Ja, sådan har jeg det også med det. Ingen grund til at flyve til vejrs over
info'en men heller ingen grund til at udfordre skæbnen

> Det må så værer svært for dem der ikke barfer, hvis "fjerkræ" er en
> bestandel af tørfoderet kan det vel let også værer kalkunskind,
> kalkunfødder, kalkunnæb, kalkunfjer, ect, ect

Svaret er at købe foder, der ikke indeholder animalske biprodukter
Og så er kalkunskind jo næppe specielt koncentreret i tørkost...Så mon ikke
det går

> /Jens (som synes kalkun er en kedelig spise)

Connie - som synes man skal have en rasende veludstyret krydderihylde for at
spise kalkun - og så en kande vand eller to til at få slimhinderne i munden
fugtige igen...

Fra : JB

Dato : 12-04-07 11:30

> [...]
>

> Connie - som synes man skal have en rasende veludstyret krydderihylde for
> at spise kalkun - og så en kande vand eller to til at få slimhinderne i

Mine hunde synes nu, at kalkunhalse er guf.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 11:39

JB, skrev:

> Mine hunde synes nu, at kalkunhalse er guf.

Det ville mine nok også gører, jeg har bare aldrig set
dem til salg de steder jeg handler.

/Jens

Fra : JB

Dato : 12-04-07 12:09

> Det ville mine nok også gører, jeg har bare aldrig set
> dem til salg de steder jeg handler.
>
> /Jens

De har dem i BARF centret, men jeg synes, de er for dyre og i for små
stykker i forhold til Allegårdens kyllingeskrog.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 12:33

JB, skrev:

> De har dem i BARF centret, men jeg synes, de er for dyre og i for små
> stykker i forhold til Allegårdens kyllingeskrog.

BARF centret handler jeg ikke i, jeg køber ind hos Maxøe og i alm butikker.
Allergården skuffede i denne ombæring, ingen fåre/kammeben eller gris til salg,
så jeg gad ikke købe noget hos dem denne gang.
Hundene var ellers meget glade for den første portion jeg købte hos dem,
specielt deres grisepoter faldt i god jord, og deres kyllingeskrog elsker de også.
Nå til næste gang har de vel fået slagtet igen, så skal fryseren fyldes op med hundeguf.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 12-04-07 11:37

C.H, skrev:

> Svaret er at købe foder, der ikke indeholder animalske biprodukter
> Og så er kalkunskind jo næppe specielt koncentreret i tørkost...Så
> mon ikke det går

Næh, i der ikke barfer udsætter konstant jeres hunde for at blive forgiftet

Precis
Kylling er derimod en lækker spise

/Jens

Fra : JB

Dato : 12-04-07 08:57

> [...]
> der giver hunden restemad en gang i mellem - det vides nemlig ikke om det
> kun er råt kalkunskind, den er gal med).

Kan vi ikke få lidt uddybende oplysninger?

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-04-07 09:16

> [...]
> der giver hunden restemad en gang i mellem - det vides nemlig ikke om det
> kun er råt kalkunskind, den er gal med).

Hej Connie!

Hvor har du læst det henne?
Hvad kan det være i skindet der giver sådan noget?, det lyder da helt vildt!

mvh. marie