Udlandstur med hund
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-04-07 17:22

Hvad kræves for at tage 7 kg hund med til udlandet?

Pengemæssigt, hvad ser vi på der?

Tidsmæssigt - hvor lang tid før skal hunden have en vaccination?

--
Per, Esbjerg

Fra : lh

Dato : 11-04-07 17:36

> [...]
>
> Pengemæssigt, hvad ser vi på der?
>
> Tidsmæssigt - hvor lang tid før skal hunden have en vaccination?

Det kommer vist an på hvor I skal hen?

lh

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-04-07 17:49

lh wrote:

> Det kommer vist an på hvor I skal hen?

Bare en smut til Tyskerland. Længere væk bliver for varmt for hunden uden
aircon i bilen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-04-07 17:38

In news:461d0bb3$0$48073$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Per Henneberg Kristensen <phk_fjern_@esenet.dk> typed:
> Hvad kræves for at tage 7 kg hund med til udlandet?
>
> Pengemæssigt, hvad ser vi på der?
>
> Tidsmæssigt - hvor lang tid før skal hunden have en vaccination?

Der står en del her:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ellen01

Dato : 12-04-07 08:47

On 11 Apr., 18:48, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Bare en smut til Tyskerland. Længere væk bliver for varmt for hunden uden
> aircon i bilen.
>
> --
> Per, Esbjerg

Hej per.
Hvis i skal flyve kan du tage din hund med op i flyet i en hundetaske
og have den stående under sædet... og det koster ca 60 kr pr kilo
hund.... hvis den er større, skal den i den opvarmede Cargo... til
samme pris, i et specielt bur, som du hos de fleste flyselskaber selv
skal skaffe dig...
Ang vacine... burde en hundegalskab være nok, og så de sædvanlige
vacinationer... VI blev engang stoppet af Tolden på en af de Tyske
motorveje, hjem til Italien hvor jeg bor, fra Danmark med alle vores
vovser bag i bilen og der var tolderen tilfreds nok, med papir fra
dyrlægen på vacination imod Rabies..og så vores vacinations bøger hvor
man kan se at vi har vacineret vores hunde.... Vi har IKKE
øretatoveret vores hunde... Det er egentlig en lov her i Italien, men
det er ikke noget man går op i her.. Og det var Tolderen i Tyskland
heller ikke intresseret i...
Det er ret så sjovt at ha sine hunde med på Tur, vi stopper altid hver
1,5 time for at lade hundene tisse og kigge sig lidt omkring... Og på
sådan en tur, så vores hunde sne for første gang... Vores lille
nanna.. stod helt stille i sneen og prøvede at løfte alle sine poter
på en gang... Det var ret så sjovt... så god tur....
Med venlig hilsen Ellen

Fra : Anette

Dato : 12-04-07 18:01

Ellen01 wrote:
> [...]
> dyrlægen på vacination imod Rabies..og så vores vacinations bøger hvor
> man kan se at vi har vacineret vores hunde....

Det er så ikke nok mere. Jeg mener det var fra oktober 2004 at alle kæledyr
skal være udstyret med et "pas til selskabsdyr" hvor vaccinationerne er
stemplet i. Og det er et lovkrav overalt i EU at dyret er identitetsmærket
med enten øretatovering eller chip, og at dyret er rabiesvaccineret.(
England og Sverige har andre regler, bl.a antistoftest)

Vi er, inden for det sidste års tid blevet bedt om at fremvise disse bøger
på vores hunde, henholdsvis tolden mellem Tyskland og Polen og af politiet
på den tyske motorvej.
Det koster en bøde hvis man ikke har hundepasset med sig.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ellen01

Dato : 14-04-07 06:58

On 12 Apr., 19:00, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> [...]
> på den tyske motorvej.
> Det koster en bøde hvis man ikke har hundepasset med sig.

Ja det skulle ikke undre mig...... Mvh Ellen

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 14-04-07 10:17

> [...]
>
> Pengemæssigt, hvad ser vi på der?
>
> Tidsmæssigt - hvor lang tid før skal hunden have en vaccination?

hej Per - spørg din dyrlæge

hilsen Pia

Fra : Ellen01

Dato : 15-04-07 07:09

On 14 Apr., 11:17, "Pia Palmblad Wright" <palmbladwri...@webspeed.dk>
wrote:

> hej Per - spørg din dyrlæge
>
> hilsen Pia

Hej igen...
Nåh nu har JEG været til min dyrlæge ... for at få det "åndsvage"
hundepas...og så bliver mine hunde også chippet..i øerne... og hun
sagde at Rabies vaccinationen skal gøres 1 måned FØR du rejser..
Hernede koster det mig 630 kr for chippen,,, normal vaccination og
rabies vaccinationen...
Med venlig hilsen Ellen

Fra : Ellen01

Dato : 15-04-07 08:14

On 15 Apr., 08:09, "Ellen01" <e...@e-and-l.com> wrote:

> [...]
> sagde at Rabies vaccinationen skal gøres 1 måned FØR du rejser..
> Hernede koster det mig 630 kr for chippen,,, normal vaccination og

Prisen er altså alt inclusiv... for alle tre ting...
Mvh Ellen