Ormekur
Fra : lh

Dato : 09-04-07 19:43

Min lille hvalp på 3 mrd har lige fået en ormekur (efter aftale med
dyrlægen, som den skulle have en uge inden næste vaccination). Nu er jeg
meget usikker på om det var hende der har kastet op lige efter denne pille
er givet. Jeg tror det, men er ikke sikker, da der også gik en kat ude
sammen med den i haven.
Men nu er jeg i vildrede om jeg tør give den en pille mere??? Skal jeg
spørge dyrlægen om den kan tåle det. For HVIS pillen ikke er kastet op, så
får den jo dobbeltdosis.
Er ormepiller "uskadelige" eller kan man også overdosere med dem. .
Det er Milbemax hun har fået for lige at få det med.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-07 20:15

In news:461a8973$0$13684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
lh <lhmail@mail.dk> typed:
> [...]
> Er ormepiller "uskadelige" eller kan man også overdosere med dem. .
> Det er Milbemax hun har fået for lige at få det med.

Da det er en hvalp det drejer sig om, tror jeg nok at jeg ville vente
til i morgen og ringe til dyrlægen og spørge, når du ikke er sikker på
om det var hende der havde kastet op. Der står på netdyredoktors
hjemmeside om ormemidler bl.a. at det kan være nødvendigt at gentage
en ormekur med *2-3 ugers interval* (midlet er ikke nævnt), og
behandlingen afhænger af, om det er en hvalp, drægtig hund eller en
voksen hund.

Jeg tror ikke at jeg turde give en pille mere. Jeg bruger selv
Milbemax til min kat, og jeg mener at det er en éngangspille som
virker på alle typer orm, så det kan jo være at det er "stærke sager"
de piller indeholder.

Det er så bare min mening, der er sikkert andre her i gruppen der ved
mere om det end jeg.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats