Hunde på græs
Fra : Lars Knudsen

Dato : 03-04-07 18:42

Halløj,

Syntes bare jeg ville vise hvad foråret gør ved et par hunde

http://www.landligt.dk/sverige/hundeleg.htm

** Lars

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-04-07 21:41

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
> Halløj,
>
> Syntes bare jeg ville vise hvad foråret gør ved et par hunde
>
> http://www.landligt.dk/sverige/hundeleg.htm

Hehe - må vi ikke se resten af videoen ..? Hvis den er ligesom jeg tror, så
tilter du rundt på skjoldet efter at være ramt af to forårskåde hunde

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-04-07 16:50

On Fri, 6 Apr 2007 22:41:05 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

>Hehe - må vi ikke se resten af videoen ..? Hvis den er ligesom jeg tror, så
>tilter du rundt på skjoldet efter at være ramt af to forårskåde hunde

Hehe... Nej jeg blev faktisk ikke væltet omkuld denne gang

** Lars

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-07 15:14

In news:sd4513lhu77fuj5q5ur8qn0jumfso6b19t@4ax.com,
Lars Knudsen <larsremove@landligtremove.dkaway> typed:
> Halløj,
>
> Syntes bare jeg ville vise hvad foråret gør ved et par hunde
>
> http://www.landligt.dk/sverige/hundeleg.htm
>

> ** Lars

Hej Lars.

Mange tak for synet af to dejlige vovser der nyder livet. Hvor er de
bare søde, de nyder også det dejlige vejr. Iflg. vejrudsigten bliver
næste week-end næsten sommeragtig, så de kan komme endnu mere ud at
lege.

Tør man spørge hvad de hedder ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-04-07 16:59

Hej Tove,

On Mon, 9 Apr 2007 16:13:57 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Mange tak for synet af to dejlige vovser der nyder livet. Hvor er de
>bare søde, de nyder også det dejlige vejr.

De eeeeeelsker det - specielt Grand Danois'en kan ligge i time efter
time i solen ude på terassen efter en tumletur og bare blive bagt
igennem...

>Tør man spørge hvad de hedder ?

Den gule Grand Danois (eller nærmere grå efterhånden... hun er 6 år)
hedder Simba på trods af at det er en pige... Vi købte hende som 12
uger gammel fra en der havde købt hende uden helt at overveje hvor
stor sådan en egentlig bliver. Dengang hed hun "Speedy" og det går
bare ikke til sådan en stor hund... Så måtte vi hurtigt finde på noget
andet - så det blev Simba.

Den sorte er en blanding af Labrador mor og Kleiner Münsterländer far,
hun hedder Sif og er 2 år. Mega energisk og glad lille hund. Hendes
jagtgener fornægter hende ikke, hun kan bruge laaaang tid på at snuse
dyrehuller i jorden igennem ude på marken indtil hun finder et hul der
bare er spændende og så går hun til det med forbenene så der flyver
jord om ørerne... Og skal hun slappe af elsker hun at sidde på første
salen hvor hun kan se ud af vinduet og betragte fuglene der har travlt
udenfor.

Deres fælles bedste ven er i øvrigt Emil der er en god gammeldags
kulsort huskat - der dog bor i stalden...

** Lars

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-07 17:31

In news:16ok131vm6m7vva0aukv8ffqql1pselsfk@4ax.com,
> [...]
>
> Deres fælles bedste ven er i øvrigt Emil der er en god gammeldags
> kulsort huskat - der dog bor i stalden... :o

Tak for svar. Jeg synes godt nok at Simba på billederne virker som en
stor hvalp. Jeg skal da lige love for, at der er "sus i skørterne" når
hun farer omkring. Hun virker i hvert fald ikke som en 6-årig. De er
rigtig dejlige begge to.

Jeg spurgte om navnene, fordi jeg samler på billeder af gruppens hunde
i mit private album på computeren, og så er det da ganske rart at få
sat navne på alle dejlighederne.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-04-07 20:21

On Mon, 9 Apr 2007 18:30:42 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Tak for svar. Jeg synes godt nok at Simba på billederne virker som en
>stor hvalp. Jeg skal da lige love for, at der er "sus i skørterne" når
>hun farer omkring.

Ja der er bestemt godt gang i hende når det lige tager hende. Til
gengæld kan hun uden problemer dase hele dagen i sofaen når det er
regnvejr.... Man h-a-d-e-r regn....

>Jeg spurgte om navnene, fordi jeg samler på billeder af gruppens hunde
>i mit private album på computeren, og så er det da ganske rart at få
>sat navne på alle dejlighederne.

Hvor hyggeligt.... Det må vel blive til lidt af en samling med tiden!

** Lars

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-07 21:01

In news:ed4l1352pklencah406hdpmug74ci8hkae@4ax.com,
> [...]
>
> Ja der er bestemt godt gang i hende når det lige tager hende. Til
> gengæld kan hun uden problemer dase hele dagen i sofaen når det er

Ja, hvem gør ikke det

> Hvor hyggeligt.... Det må vel blive til lidt af en samling med
> tiden!

Det håber jeg da. Startede først på album'et for ca. 3/4 år siden. Jeg
har også et album til kattegruppens katte. Der er vist ialt ca. 64 MB
billeder fra begge grupper. Jeg gør det også delvis fordi det er rart
at kunne "sætte ansigt" på dyrene, når ejerne omtaler dem ved deres
navne i indlæggene, det er jo ikke altid man kan huske hvordan de ser
ud. Det hygger jeg mig meget ved. Den ene hobby kan vel være lige så
god som den anden.

Fra : Leyna

Dato : 10-04-07 07:31

On Mon, 9 Apr 2007 22:01:01 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>In news:ed4l1352pklencah406hdpmug74ci8hkae@4ax.com,
>Lars Knudsen <larsremove@landligtremove.dkaway> typed:

>Ja, hvem gør ikke det

Vaks og Oy. De er totalt ligeglade om det tisser ned hele tiden.
Påskedag var det rigtigt grimt regnvejr her, og da valgte de to knægte
at stikke af på en springtur. Jeg gjorde hele huset rent mens de var
væk, og da de så endelig kom retur var de så gennemvåde og møgbeskidte
at jeg kunne starte forfra. Når Vaks skifter farve og bliver lige så
mørk som de to andre, så ved jeg at det er tid til endnu en gang
hoverengøring. Først af hunden og derefter af badeværelset. *SUK* Den
køter kan bare ryste sig så der kommer mudder helt op i loftet. (Okay,
nu er her osse lavloftet, men alligevel)

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-04-07 20:19

On Mon, 09 Apr 2007 17:59:09 +0200, Lars Knudsen
<larsremove@landligtremove.dkaway> wrote:

>Deres fælles bedste ven er i øvrigt Emil der er en god gammeldags
>kulsort huskat - der dog bor i stalden...

Jeg fandt lige et billede med Emil:

http://www.landligt.dk/sverige/images/sif/Sif_211104_033.jpg

Og Sif... Hun er lidt kommet hjem der.. Så 9 uger gammel eller
deromkring.

** Lars

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-07 20:35

In news:8a4l1396i1023544tkfefvc5570puin82c@4ax.com,
> [...]
>
> http://www.landligt.dk/sverige/images/sif/Sif_211104_033.jpg
>

> Og Sif... Hun er lidt kommet hjem der.. Så 9 uger gammel eller

Hvor er hun dog bare kær med sit røde halsbånd. Jeg kan lige skimte
Emil som sidder og ser lidt betænkelig ud. Jeg har også selv for mange
år siden haft en kulsort kat. Nu har jeg en lille tortiepige som
hedder Mini. Jeg har desværre ikke selv hund mere, men havde for nogle
år siden en dejlig schäfertæve som blev 16 år. Det er bare så skønt at
have en hund (eller to ), så ved man hvad man skal få tiden til
at gå med, for kede sig gør man aldrig.

Fra : Leyna

Dato : 10-04-07 07:26

> [...]

>stor sådan en egentlig bliver. Dengang hed hun "Speedy" og det går
>bare ikke til sådan en stor hund... Så måtte vi hurtigt finde på noget

Hun skulle da ha' heddet Pjevs eller Fifi! *fniiiiis*

>Den sorte er en blanding af Labrador mor og Kleiner Münsterländer far,
>hun hedder Sif og er 2 år.

Sådan en blanding skulle min Hans efter sigende osse være, så derfor
må jeg lige spørge dig... hvordan er hendes pels? Hans har lidt
krøllet pels, som mest virker lidt krøluldsagtig. Den er smuk og
skinnende, men ikke særlig blød at røre ved.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-04-07 11:42

On Tue, 10 Apr 2007 08:25:49 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Hun skulle da ha' heddet Pjevs eller Fifi! *fniiiiis*

Arv ja.. Fifi ville ha' været fint - hendes ører er vist store nok til
at man kunne binde dem med en fin rød sløjfe oven på hovedet

Det kunne være et kønt syn da.... hihi...

> [...]
>krøllet pels, som mest virker lidt krøluldsagtig. Den er smuk og
>skinnende, men ikke særlig blød at røre ved.

Det var sjovt nok... Sif's bels er ret kort, helt glat og blød helt
uden krus, den eneste er lidt bølger i pelsen på halen. Det er meget
som en labradors pels vil jeg sige. Til gengæld har hun længere ben
end de normalt har, så når hun vil kan hun for alvor tage benene på
nakken!

** Lars