Min hund samler ALT op
Fra : lh

Dato : 01-04-07 13:58

Ja min kære lille hvalp er nu 3 mrd og er faktisk et lille dejligt væsen,
der er meget nem at opdrage og fuld af energi!!
Det største problem med hende er at hun samler ALT op, både i haven, men
også på gåtur. Jeg skal virkelig gå og se "foran" hvad der ligger. Sten æder
hun med velbehag desværre. Gik i går på en gangsti med småsten og der blev
samlet rigeligt op indtil jeg tog hunden på armen og kom ud derfra.
Det eneste der er at gøre er vel at sige "nej" og fjerne det fra munden? Hun
skal jo lære at ikke alt er spiseligt. Jeg er rigtig bange for hun skal få
spist noget farligt en dag, som glasskår og lign.
Gode råd - hvis andre findes - tages imod.

lh

Fra : jopa

Dato : 01-04-07 14:29

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Det eneste der er at gøre er vel at sige "nej" og fjerne det fra munden?

Ja hvis den æder det.
Spytter den det ud igen er der vel ingen skade.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : lh

Dato : 01-04-07 15:56

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "lh" <lhmail@mail.dk> skrev i meddelelsen
>
> Ja hvis den æder det.
> Spytter den det ud igen er der vel ingen skade.

> [...]

Jeg kan se i hendes afføring at især grene bliver ædt flittigt!!

lh

Fra : Is

Dato : 01-04-07 14:55

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal få
> spist noget farligt en dag, som glasskår og lign.
> Gode råd - hvis andre findes - tages imod.

Mon ikke det er noget alle hvalp har gjort i en kortere eller længere
periode??

Nu ved jeg ikke hvilke planer du har med hunden, men jeg synes det er
en god ting at de samler op. Vi skal bare lære hunden kun at gøre det
på kommanmdo.

Kommando "nej" og "rør det ikke" er fine, men hunden skal så lokkes
til at gøre noget andet, og roses for det.

det ku være
Smid lidt godbidder den kan søge efter istedet - eller måske noget af
dens legetøj - eller en apportpind, og ros den så for at
finde/aflevere det. Det er jo fordi hunden elsker at søge/finde ting.

På et tidspunkt kan hunde ligefrem gøre det til et sport at samle
noget op, for så ved den at der sker noget spændende(du forsøger at
finde det i dens mund).

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 16:08

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse news:460fac76$0$52131

> [...]
> skal få spist noget farligt en dag, som glasskår og lign.
> Gode råd - hvis andre findes - tages imod.

Lær hende, at slippe. Dvs. i stedet for "nej", så sig "slip". Evt. byt det
du har fjernet ud, med noget lovligt, som f.eks. en bold, et træktorv eller
lignende.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : lh

Dato : 01-04-07 16:26

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Lær hende, at slippe. Dvs. i stedet for "nej", så sig "slip". Evt. byt det
> du har fjernet ud, med noget lovligt, som f.eks. en bold, et træktorv
> [...]

Det gør vi faktisk hjemme i haven. Hun er meget dygtig til at hente bold,
eller andet legetøj og det bruger jeg meget for at flytte hendes "focus" med
et slip og nej til legetøjet hvor hun så masser af ros. Hun er rigtig dygtig
til at hente legetøj og slippe.
Men det er meget svært på en gåtur, der har jeg jo ikke sådan legetøj med.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 16:57

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse news:460fcf1f$0$52100

> Men det er meget svært på en gåtur, der har jeg jo ikke sådan legetøj med.

Så tag legetøjet med på tur- sværere er det vel ikke.
Det er dejligt, når først hunden har lært kommandoen og man kan få den til,
at spytte alt ud. Hvis det så viser sig, at være en lovlig ting, at hunden
gumler i, siger man bare værsgo til den igen. Har selv oplevet et par gange,
at jeg har fået min hund til, at spytte et tyggeben ud, men jeg skulle jo
også bare lige tjekke, at det var noget lovligt, at hun tyggede på.

--
Mvh. www.tjekmig.dk