Giftigt foder(igen)
Fra : Harald Blaatand

Dato : 01-04-07 12:00

Da jeg sidst skrev om underlige ting og gift i hundefoder blev jeg nærmest
" grinet ud" og hånet,nu ser det ud til at der er noget om det,igen....

Mvh

Steen

P159 TV2 TTV S159 Søn 01 Apr 12.49.29
TV 2 NYHEDERNE nyhederne.tv2.dk

Dyremad-skandale i USA vokser
Efter plastmaterialet melamin blev fun-
det i hunde- og kattemadåser i USA
trak fabrikanten 60 millioner dåser
tilbage. Nu har man også} besluttet, at
trække tørfoder tilbage fra hylderne.
Det skriver Svenska Dagbladet.

Fabrikanten Menu Food i Canada trak 60
millioner dåser med katte- og hundemad
tilbage, da det blev kendt, at kæledyr
var døde af nyresvigt eller var blevet
syge af maden.

Nu har også Nestl`e trukket dåsemad til-
bage, mens Hill's Pet Nutrition er de
første til at trække tørfoder tilbage.
------------ 31. mar 19:08 ------------

se www.tv2mediaforum.dk

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 01-04-07 12:08

Harald Blaatand, skrev:
> Da jeg sidst skrev om underlige ting og gift i hundefoder blev jeg
> nærmest " grinet ud" og hånet,nu ser det ud til at der er noget om
> [...]

Den eneste garati imod den slags er vel at Barfe sin hund økologisk.

/Jens (som Barfer, dog ikke ret meget med økologisk)

Fra : Harald Blaatand

Dato : 01-04-07 12:30

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:koMPh.12$U_1.0@news.get2net.dk...

> Den eneste garati imod den slags er vel at Barfe sin hund økologisk.
>
> /Jens (som Barfer, dog ikke ret meget med økologisk)

Ja,så må man vel selv til at opdrætte "sit foder" for at være sikker!
På den anden side kan man jo ikke vide hvorfor Hills har reageret som de
har,det kan jo være at de bare vil være på den sikre side og undersøge sagen
selv.

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 01-04-07 12:54

Harald Blaatand, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Ja,så må man vel selv til at opdrætte "sit foder" for at være sikker!

Det er nok at lave lidt meget teknik ud af det
Man skal jo også stadig tænke på at en hund jo kun skal holde 10-15 år,
hvor vi andre gerne skulle holde 70-80 år.
Så jeg tror at det er vigtigere at man tænker på hvad man stopper i sit
eget hoved, end hvad man stopper i hundens, inden for rimlighederne self

/Jens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-04-07 21:44

> [...]
> Så jeg tror at det er vigtigere at man tænker på hvad man stopper i sit
> eget hoved, end hvad man stopper i hundens, inden for rimlighederne self

Til gengæld kan du selv vælge hvad du propper i dit eget hoved.
Hunden kan ikke selv vælge, det er ejeren der vælger for hunden.

Skal dog lige sige, at jeg ellers er enig med dig.

--
mvh Uffe
(som vælger for hunden

Fra : pwh

Dato : 02-04-07 05:05

Uffe Bærentsen, skrev:

> Til gengæld kan du selv vælge hvad du propper i dit eget hoved.
> Hunden kan ikke selv vælge, det er ejeren der vælger for hunden.

Enig, og det forpligtiger da også synes jeg.

> Skal dog lige sige, at jeg ellers er enig med dig.

Det er jeg også

/Jens

Fra : Is

Dato : 01-04-07 15:00

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nærmest
> " grinet ud" og hånet,nu ser det ud til at der er noget om

Smat med et link til noget man skal logge ind for at se

> --
> Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om
ja

Erik Isager

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-04-07 00:25

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote in message

> Smat med et link til noget man skal logge ind for at se

> --
> mvh
> Erik Isager

Ok,undskyld,smatten bestod i at jeg ikke så efter hvad jeg kopierede fra
tekst tv,linket havde ingen betydning for teksten.

Jeg har spurgt Hills Danmark om de har noget at tilføje,min hund ser ud til
at have fået det bedre efter at jeg begyndte at bruge deres foder,så jeg
ville gerne fortsætte men helst uden at han blev syg af det på længere sigt.

Her er lidt på engelsk
http://www.cnn.com/2007/US/03/31/pet.food.recall.ap/index.html

Det ser ud til at det "kun" er Hills kattefoder der er tilbagekaldt

http://www.hillspet.com/menu_foods/Menu_Foods_03302007_en_US.htm--
Steen

Fra : pwh

Dato : 02-04-07 05:08

Harald Blaatand, skrev:

> [...]
> ud til at have fået det bedre efter at jeg begyndte at bruge deres
> foder,så jeg ville gerne fortsætte men helst uden at han blev syg af

Hvorfor laver du dog ikke bare dit eget foder, når du nu tilsyneladene
føler dig så usikker på kvaliteten af tørkost.

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-04-07 13:24

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:Mk%Ph.3$6B3.2@news.get2net.dk...

> Hvorfor laver du dog ikke bare dit eget foder, når du nu tilsyneladene
> føler dig så usikker på kvaliteten af tørkost.
>
> /Jens

Hvad er der nu galt i at være usikker på kvaliteten af foderet når hunde
bliver syge og dør af at æde det ?

Hvorfor fortæller jeg andre om at det sker når det enste resutat er
ligegylighed og pladder ?

Ja,jeg vil gerne vide hvad jeg putter i hovedet på mine dyr,men det er jo
nok ikke her i denne "private gruppe" jeg skal forvente nogen hjælp.

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-07 14:48

In news:4610f5fa$0$72306$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Harald Blaatand <bigtwincam88@larsen.mail.dk> typed:
> [...]
>
> Ja,jeg vil gerne vide hvad jeg putter i hovedet på mine dyr,men det
> er jo nok ikke her i denne "private gruppe" jeg skal forvente nogen
Hej Steen

Nu er det så kattefoder jeg bruger, da jeg ikke har hund mere. Jeg
køber Olivers og er ganske godt tilfreds. Der er en varedeklaration
(også på nettet) der fortæller alt hvad man har brug for at vide.

Det med det giftige foder skyldes jo i det aktuelle tilfælde fejl hos
en underleverandør. Der var vist så vidt jeg ved havnet Melamin i de
60 mill. dåser der blev destrueret. Der sker jo (desværre) lige så tit
"fejl" m.h.t. den mad vi mennesker indtager. Jeg tænker på salmonella
og lignende. Jeg tror ikke at dyrefoderet har fået en ringere kvalitet
generelt, men det som bl.a. Hills og Iams/Eukanuba lige har været ude
for hører vist til sjældenhederne, heldigvis. Livet kan jo ind imellem
være farligt for både dyr og mennesker.

Jeg tror ikke, at du skal gå og være nervøs for at du forgifter din
hund med foderet, hvis det er et godt og anerkendt mærke du køber. Det
ville jo være en katastrofe for de store dyrefoderfabrikanter hvis
deres foder ligefrem tager livet af vore kæledyr. Det er bare så
sørgeligt med de nyresvigt hos dyrene i USA, især da det kunne være
undgået.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-04-07 15:45

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> ligefrem tager livet af vore kæledyr. Det er bare så sørgeligt med de
> nyresvigt hos dyrene i USA, især da det kunne være undgået.

Hej Tove

Som jeg læste det var det kun deres katte tørfoder Hills trak tilbage,jeg
stoler på at deres andre produkter er ok.
Jeg blev bare lidt forskrækket,min dylæge lavede en liste med anbefalede
fabrikater til min store hvalp,af dem er er 2 på "giftlisten" og så altså
Hills kattefoder.
Det ser ud til at han har fået det meget bedre efter at jeg skiftede til
Hills,så det fortsætter jeg med.
Det der undrer mig nu,er at jeg fik advarslen om det giftige gluten længe
før der blev trukket noget tilbage,dengang troede jeg bare at det var et
salgstrick -heller ingen her tog det vist særligt alvorligt,men nu er det
alvor..

Mvh

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 02-04-07 17:37

Harald Blaatand, skrev:

> [...]
> længe før der blev trukket noget tilbage,dengang troede jeg bare at
> det var et salgstrick -heller ingen her tog det vist særligt

Jeg vil da næsten anbefale dig at låne/købe Ian Billinghurst bog
"Give Your Dog A Bone", så vil du blive meget klogere på
fodring af hunde.
Du kan også søge på nettet omkring Barf, men det synes jeg også
at man kan blive snoskforvirret over, den ene mener dit,
og den anden mener dat

/Jens

Fra : Is

Dato : 02-04-07 20:08

> [...]
> Du kan også søge på nettet omkring Barf, men det synes jeg også
> at man kan blive snoskforvirret over, den ene mener dit,

Vi mennesker går mere og mere over til at spise fastfood, det er vel
ikke for at bruge tiden på at lave "hundeæde"???
(ikke for at forhindre dig i at overbevise andre om hvad der er det
rigtig ! )

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 03-04-07 05:11

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Vi mennesker går mere og mere over til at spise fastfood, det er vel
> ikke for at bruge tiden på at lave "hundeæde"???

Det kan der da værer noget om, kvaliteten af det vi og hundene får at spise
bliver så også bare derefter.

> (ikke for at forhindre dig i at overbevise andre om hvad der er det
> rigtig ! )

Jeg prøver såmænd ikke at overbevise Harald Blaatand om at blive Barfer,
jeg anbefaler ham bare at sætte sig lidt mere ind i hundes ernæring,
når det nu åbenbart ligger ham meget på sinde.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 02-04-07 17:31

Harald Blaatand, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Hvad er der nu galt i at være usikker på kvaliteten af foderet når
> hunde bliver syge og dør af at æde det ?

Absolut intet, tværtimod.
Men så ville det naturlige skridt da værer at lave sit eget foder.
Jeg undrede mig bare over hvorfor du ikke gør det.

> Hvorfor fortæller jeg andre om at det sker når det enste resutat er
> ligegylighed og pladder ?

Jeg går ikke personligt så højt op i det, da jeg ikke fodrer med tørkost,
men pladder har der vel ikke været så meget af synes jeg.

> Ja,jeg vil gerne vide hvad jeg putter i hovedet på mine dyr,men det
> er jo nok ikke her i denne "private gruppe" jeg skal forvente nogen
> hjælp.

Så så, fald dog ned
Du kan netop i denne gruppe blive hjulpet hvis du selv vil
lave dine hundes mad, så du ved precis hvad de får.

Jeg mener da også at man blindt stoler på foderfabrikanterne
når man fodrer med tørkost, men det er jo et frit valg om du vil det.

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-04-07 18:17

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:2eaQh.27$Lk5.9@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Jeg mener da også at man blindt stoler på foderfabrikanterne
> når man fodrer med tørkost, men det er jo et frit valg om du vil det.

Tak for de gode råd.
Jeg er skam "faldet ned",det er altså svært at "høre" hvad folk mener i en
email ! )

I det her tilfælde stoler jeg på dyrelægen..
Mvh

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 02-04-07 19:03

Harald Blaatand, skrev:

> Tak for de gode råd.

Det er så lidt

> Jeg er skam "faldet ned",det er altså svært at "høre" hvad folk mener
> i en email ! )

Helt sikkert, jeg regnede også bare med at du havde misforstået mig,
det er hvad der kan ske

> I det her tilfælde stoler jeg på dyrelægen..

Nu kan jeg jo så ikke dy mig for at spørge hvem der
sælger hundemaden til dig

Hills er sikkert et fint nok foder, det fik Angel som hvalp,
hun gik dog hurtigt over til Olivers som Tyson spiste,
det foder har jeg været helt tilfreds med.
Jeg skiftde kun til Barf for at underholde hundene,
jeg ville ikke have betænkligheder ved at give dem tørkost igen.

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 03-04-07 12:42

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:bAbQh.32$fW6.8@news.get2net.dk...

> [...]
> Jeg skiftde kun til Barf for at underholde hundene,
> jeg ville ikke have betænkligheder ved at give dem tørkost igen.

Dyrelægen anbefalede 4 mærker men sagde samtidig at det nok var billigere at
købe i en dyrehandel ,så med mindre de har aktier i firmaerne er der vist
ikke meget at komme efter ...

Anbefalingen kom i forbindelse med en halvstor hvalp (Labrador/Flat coated
Retriever)der haltede på skift melle bag og forben,skiftet ser ud til at
have hjulpet.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 13:30

In news:46123d90$0$8702$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]
>
> Anbefalingen kom i forbindelse med en halvstor hvalp (Labrador/Flat
> coated Retriever)der haltede på skift melle bag og forben,skiftet

Man kan også købe forskellige mærker af lødigt foder på nettet. Jeg
køber f.eks. hos www.olivers.dk . Jeg bestiller 15 kg. foder på deres
hjemmeside, det koster 509,- kr. Et par dage efter kommer det med
fragtmanden uden at det koster noget i fragt. Hvis din hund ikke kan
li' foderet, ringer du bare til Olivers, og foderet bliver hentet
ligeledes uden beregning selvom der er brugt af posen. Derefter får du
dine penge tilbage.

Det kan man da kalde service. Det er så kattemad jeg køber, men
hundefoderet er lige så velsmagende . Jeg kender flere der er meget
begejstrede for det foder. Du kan da altid tage et kik på deres
hjemmeside.

Fra : jopa

Dato : 03-04-07 13:58

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Man kan også købe forskellige mærker af lødigt foder på nettet. Jeg køber
> f.eks. hos www.olivers.dk . Jeg bestiller 15 kg. foder på deres
> hjemmeside, det koster 509,- kr.
Det var voldsomt for 15 kg kattemad.
Jeg køber 15 kg hundemad (olivers) for 370,-
Mon ikke der er det samme i ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 14:14

In news:46124f7e$0$13934$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Det var voldsomt for 15 kg kattemad.
> Jeg køber 15 kg hundemad (olivers) for 370,-
> Mon ikke der er det samme i ?

Det skal jeg ikke kunne sige. Det er med kylling (den eneste variant),
men Mini er meget glad for det

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-04-07 14:20

> In news:46124f7e$0$13934$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> jopa <admin@jp-web.invalid> typed:

> Det skal jeg ikke kunne sige. Det er med kylling (den eneste variant), men
> Mini er meget glad for det

jeg køber også en sæk ad gangen og græmmes lidt over prisen..men mine er
også meget glade for det, og stortrives på det. men Tove, prøv at undersøg
om ikke der er nogen i dit område, der køber stort ind, det kan godt gå hen
og blive næsten halv pris..
jeg køber så også grus derfra, og har lige fået en aftale om en storkunde,
så næste gang får jeg 40% rabat, det er jo til at tage og føle på!.
mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 14:50

In news:46125474$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:
> [...]
> jeg køber så også grus derfra, og har lige fået en aftale om en
> storkunde, så næste gang får jeg 40% rabat, det er jo til at tage

Det vil jeg da se lidt nærmere på. Jeg deler en sæk med min datter og
en veninde. Jeg har jo kun lille Mini, min datter har Sofie og
veninden har 2 MCO'er. Vi fordeler det således, at veninden får de 10
kg, og Lone og jeg hver 2½ kg. Så passer det nogenlunde.

Nu ved jeg ikke hvor lang holdbarhed det har, men det kan da være, at
vi med fordel i hvert fald kan købe 2x15 kg. ad gangen, og så se om vi
kan få lokket nogle flere med hen ad vejen. Det lyder da som en god
ide, tak for den

M.h.t. indholdet så skulle det jo være rent kyllinge og laksekød
beregnet til menneskeføde, og så er der jo til katte tranebær i også,
foruden Omega 3 og 6 fiskeolie, det sætter jeg stor pris på, det tager
jeg også selv. I hundemaden er der foruden
Glucosamin/Chondroitin-sulfat/MSM (som er guld værd for leddene) også
Omega 3 og 6 fiskeolie plus både til hunde og katte et utal af gode
vitaminer o.s.v. Jeg er ovenud tilfreds med Olivers, det er et
virkelig godt foder. Jeg burde sgu' næsten ha' rabat, alene for at
anbefale det så meget som jeg gør

Fra : pwh

Dato : 03-04-07 19:18

jopa, skrev:

> Det var voldsomt for 15 kg kattemad.
> Jeg køber 15 kg hundemad (olivers) for 370,-
> Mon ikke der er det samme i ?

Nu er du da dummere end dum.
Der er vel hund i hundemad og kat i kattemad

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 03-04-07 18:41

> [...]
> hundefoderet er lige så velsmagende . Jeg kender flere der er meget
> begejstrede for det foder. Du kan da altid tage et kik på deres

Tak,det vil jeg da kigge på og overveje når jeg løber tør,men i dag købte
jeg hos Poppi ;Hills Science plan Adult Large breed lam og ris&kylling og
ris til 3x3 kilo for 189 kr,jeg købte 63 kilo,så der er til et par dage..

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-07 18:51

In news:461291b5$0$5790$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]
> købte jeg hos Poppi ;Hills Science plan Adult Large breed lam og
> ris&kylling og ris til 3x3 kilo for 189 kr,jeg købte 63 kilo,så der

Hills er skam også et meget godt og anerkendt mærke. Du fik da købt
"lidt" ind så nu går vovse i hvert fald ikke sulten i seng
foreløbig.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 03-04-07 18:58

> [...]
>
> Hills er skam også et meget godt og anerkendt mærke. Du fik da købt "lidt"
> ind så nu går vovse i hvert fald ikke sulten i seng foreløbig.

Jeg har 3 på ca samme str.,så det er såmænd ikke så voldsomt endda

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 03-04-07 19:23

Harald Blaatand, skrev:

> [...]
> købte jeg hos Poppi ;Hills Science plan Adult Large breed lam og
> ris&kylling og ris til 3x3 kilo for 189 kr,jeg købte 63 kilo,så der

Hmmmm...
Købte lige 6 kg rå kylling hos Netto igår for 10 kr/kg,
der er også til et par dage.
Prøv at stikke din hund sådan et helt kyllingelår,
du vil aldrig siden fodrer den på anden måde

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 05-04-07 11:55

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:iYwQh.40$Vw3.13@news.get2net.dk...

> [...]
> der er også til et par dage.
> Prøv at stikke din hund sådan et helt kyllingelår,
> du vil aldrig siden fodrer den på anden måde

Ok.hvis jeg ikke havde 3 hunde ville det sikkert være morsomt !

Jeg har altid fået af vide at fugleknogler er forbudt for hunde,men det er
jo så nok også forkert!

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 12:08

In news:4614d637$0$57884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]
>>

> Ok.hvis jeg ikke havde 3 hunde ville det sikkert være morsomt !
>
> Jeg har altid fået af vide at fugleknogler er forbudt for hunde,men

Jamen det er det også Steen, men *kun* når det drejer sig om tilberedt
fjerkræ, der sker intet når det er råt, for så er skelettet meget
bøjeligt og kan fordøjes uden at splintre.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 05-04-07 15:15

> [...]
>
> Jamen det er det også Steen, men *kun* når det drejer sig om tilberedt
> fjerkræ, der sker intet når det er råt, for så er skelettet meget bøjeligt

Okay,egentlig klart nok,så er salmonella nok heller ikke et problem for
hunde men er der ikke altid en risiko for sygdomme indtagelse af råt kød ?

Måske skulle jeg bare læse den bog ! )

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 15:36

In news:4615045e$0$12678$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]
>>

> Okay,egentlig klart nok,så er salmonella nok heller ikke et problem
> for hunde men er der ikke altid en risiko for sygdomme indtagelse

Du kan da også ( i første omgang) bare prøve at google på "råt
hundefoder", der er masser af gode artikler og hjemmesider.

Fra : pwh

Dato : 05-04-07 16:13

Tove Krieger, skrev:
> [...]
>
> Du kan da også ( i første omgang) bare prøve at google på "råt
> hundefoder", der er masser af gode artikler og hjemmesider.

Her er et par sider jeg kan anbefale dig at læse.
Begge Marie'er skriver også her i gruppen,
så dem kan du direkte stille spørgsmål til
http://www.kiplers.dk/?idx=barf
http://www.photopassion.dk/barf.htm

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-04-07 17:29

Jeg har 3 hunde der bliver barfet.. intet problem i det!

Hvis de er tilberedt bliver knoglerne porøse og splintres, de bliver
syleskarpe og kan lave en del ravage i tarmsystemet hvis uheldet er ude.
derimod hvis de er rå, så er de "elastiske" ellers ville dyrene (fuglene) jo
rende rundt og brække benene ved den mindste belastning ikke?.
prøv engang at sammenlign et knækket kyllingeben fra et tilberedt og et
råt!.
fordelene er mange, bla. at tænder og tandkød bliver naturligt passet, jeg
får aldrig renset mine hundes tænder, de er flotte rene og hvide uden
belægninger. og det giver en god beskæftigelse.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 05-04-07 17:43

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> fordelene er mange, bla. at tænder og tandkød bliver naturligt
> passet, jeg får aldrig renset mine hundes tænder, de er flotte rene
> og hvide uden belægninger. og det giver en god beskæftigelse.

Det kan jeg tilslutte mig mht Tyson.
Hans tænder var ved at værer en smule belagte,
faktisk så meget at de ved sidste check i 2006 talte
om at han måske snart skulle have en tandrensning.
Nu efter 5 mdr på Barf er hans tænder perfekt hvide igen

/Jens

Fra : pwh

Dato : 05-04-07 17:53

Harald Blaatand, skrev:

> Ok.hvis jeg ikke havde 3 hunde ville det sikkert være morsomt !

Ikke forstået.
Jeg Barfer to +40 kg/s hunde uden problemer, der er self mere
"besvær" med det i forhold til tørkost, men det er minemalt.
Jeg har da også lige kørt Angel på skånekost i 2 uger og Tyson
på normal Barf samtidigt, heller ingen probs i det.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 08-04-07 02:17

pwh wrote:

> Ikke forstået.
> Jeg Barfer to +40 kg/s hunde uden problemer, der er self mere
> "besvær" med det i forhold til tørkost, men det er minemalt.

Enig, Jens
Jeg råfodrer 3 hunde og det er intet problem, når man først har kørt rutinen
ind.
Vi har alle lige været på ferie i fem uger i Spanien, uden at skulle slæbe
mange kilo hundefoder med. Hundene hyggede sig gevaldigt med at frådse i
spansk kanin, fisk, kylling, kalvekød og okseben...og selvfølgelig frugt og
grønt.

Vi var ved dyrlægen lige før ferien og få 2 af hundene vaccineret, undersøgt
o.s.v og dyrlægen var imponeret over hvor flotte tænder de begge har - ikke
skyggen af tandsten, selvom den ældste, Dagmar, er 7 ½ år.

/ Anette

www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 03-04-07 19:16

Harald Blaatand, skrev:

> Dyrelægen anbefalede 4 mærker men sagde samtidig at det nok var
> billigere at købe i en dyrehandel ,så med mindre de har aktier i
> firmaerne er der vist ikke meget at komme efter ...

Ok, skud i tågen. Jeg kunne have været heldig
Jeg er bare lidt skeptisk overfor dem der både behandler mine hunde
og samtidigt sælger "vidunder foderet"

> Anbefalingen kom i forbindelse med en halvstor hvalp (Labrador/Flat
> coated Retriever)der haltede på skift melle bag og forben,skiftet ser
> ud til at have hjulpet.

Ok, jeg har så ikke haft de probs.
Men jeg vil igen anbefale dig at læse Ian's bog, meget vil
du nok ryste på hovedet over, men meget andet vil du kunne
bruge posetivt som jeg.
Man behøver jo ikke blive Barfer fordi man læser en Barfbog.
Du får faktisk samtlige gode info om tilsætinger til din hunds kost,
som du da kan kombinerer med tørkost, læs bogen og bliv klogere

/Jens