Nyt Hjem til Hund
Fra : Ellen01

Dato : 29-03-07 18:37

Hej ..
Jeg vil lige høre nogle andres mening..omkring denne sag..
Jeg kender en, der af flere forskellige årsager ikke kan ha sin lille
hund mere.Den er 1,5 år.. godt og vel...
Måske er der fundet en ny familie til hunden. Et ægtepar som altid har
haft hund..og som bryder sig rigtig godt om vovsen... Men den tidliger
ejer, vil ha at hendes datter kan komme og besøge hunden...Og det vil
de nye ejere ikke ha.. Er der nogen der har en mening omkring dette,
vil jeg meget gerne høre den..Jeg ved godt hvad jeg syntes, men jeg
vil gerne høre nogle andres meninger.... Mvh Ellen

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 19:03

In news:1175189818.587615.57710@l77g2000hsb.googlegroups.com,
Ellen01 <ellen@e-and-l.com> typed:
> [...]
> mening omkring dette, vil jeg meget gerne høre den..Jeg ved godt
> hvad jeg syntes, men jeg vil gerne høre nogle andres meninger....

Jeg er lige ved at tro, at vi har samme mening.

Min mening er, at har man givet afkald på sin hund, så må det være
endegyldigt. Det kan da godt være at datteren måske vil savne hunden
hvilket er forståeligt, men man kan trods alt ikke forlange at have en
form for "besøgsret", det må ejeren da kunne forstå. Man kan jo ikke
både blæse og have mel i munden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ellen01

Dato : 29-03-07 19:06

On 29 Mar., 20:03, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:
> [...]
> hvilket er forståeligt, men man kan trods alt ikke forlange at have en
> form for "besøgsret", det må ejeren da kunne forstå. Man kan jo ikke

Hej Tove...
Det er også den holdning jeg har.....
Mvh Ellen

Fra : JSM

Dato : 29-03-07 21:00

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det vil da være synd for hunden hvis dens "gamle" familie skal have
besøgsret. Den får jo ikke en chance for at knytte sig ordentligt til den
nye familie hvis den gamle jævnt tit kommer på besøg.
Man kunne måske lave et kompromis hvor den gamle families datter får lov at
komme på besøg efter en karensperiode på 6-12 måneder ?

mvh
Jesper

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 21:10

"JSM" <sevelsted@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Det vil da være synd for hunden hvis dens "gamle" familie skal have
> besøgsret. Den får jo ikke en chance for at knytte sig ordentligt til den
> nye familie hvis den gamle jævnt tit kommer på besøg.

Fik en gang en pekingeser af en familie der skulle flytte.
Efter et par år blev jeg "træt" af den og gav den til min mor.
Hun var mere glad for den end mig.
Skulle jeg så undlade at besøge min mor

ps: den var aldrig i tvivl om at den hørte til hos min mor, så blot de har
det godt kan de sagtens knytte sig til nye mennesker.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 22:41

In news:460c1d02$0$52195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 22:51

> [...]
>

> Fik en gang en pekingeser af en familie der skulle flytte.
> Efter et par år blev jeg "træt" af den og gav den til min mor.

Nu har Ellen jo ikke skrevet noget om, hvor vidt det var for hundens
skyld, at de ikke bryder sig om besøg af nogle andre menneskers
datter. Det kan jo være, at de i al almindelighed ikke ønsker en sådan
forbindelse, og selvfølgelig skulle du da besøge din mor. Det er jo et
helt andet forhold end dette.

Mine forældre havde også en pekingeser da jeg var barn. Den fik mine
bedsteforældre, og selvfølgelig besøgte vi dem i vores ferier, og
hunden elskede dem, især min morfar. Man kan ikke sammenligne i denne
situation, da det jo er familie.

> ps: den var aldrig i tvivl om at den hørte til hos min mor, så blot
> de har det godt kan de sagtens knytte sig til nye mennesker.

Det er da helt klart at de kan

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-03-07 22:00

On 29 Mar., 22:09, "jopa" <a...@jp-web.invalid> wrote:

> Fik en gang en pekingeser af en familie der skulle flytte.
> Efter et par år blev jeg "træt" af den og gav den til min mor.
> Hun var mere glad for den end mig.
> Skulle jeg så undlade at besøge min mor

Trods ihærdige anstrengelser er det ikke lykkes mig at forestille mig
John med en pekingeser!

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 22:04

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> Hun var mere glad for den end mig.
> Skulle jeg så undlade at besøge min mor

Trods ihærdige anstrengelser er det ikke lykkes mig at forestille mig

Hmmm hvad er en pekineser ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-03-07 07:45

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hun var mere glad for den end mig.
> Skulle jeg så undlade at besøge min mor

Trods ihærdige anstrengelser er det ikke lykkes mig at forestille mig

LOL....jeg har først set det nu....GGGGGGGGG.....
for pokker da... det er da humor der vil noget..((-;
dræberpekingeseren..
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 30-03-07 08:25

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> LOL....jeg har først set det nu....GGGGGGGGG.....
> for pokker da... det er da humor der vil noget..((-;
> dræberpekingeseren..

Han skal måske kaldes PekingeserJohn for eftertiden

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-03-07 22:02

> [...]

> hvilket er forståeligt, men man kan trods alt ikke forlange at have en
> form for "besøgsret", det må ejeren da kunne forstå. Man kan jo ikke

Da jeg for nogle år siden skulle have ny hund sprang jeg også fra ved
en opdrætter som jeg vurderes ville få svært ved at give slip på sine
hvalpe. Ikke at jeg har noget imod at de ser hvordan deres afkom
kommer til at leve, men en egentlig rådighedsvagt, med deltagelse i X
antal udstillinger, og hvad ved jeg, nej tak.

Hilsen Kim

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 30-03-07 07:41

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg mener de nye ejere skal ha mulighed for at have hunden for sig selv, det
er jo ikke et skilsmisse barn vi her taler om, med fælles forældremyndighed,
osv.
Men jeg mener godt, at sælger kan kræve foreksempel et par billeder en gang
om året, eller noget i den stil, eller, at hunden ikke må vidersælges uden
deres viden.

Jeg kan da heller ikke som opdrætter komme anmasende i folks hjem, og besøge
de hvalpe, som jeg har solgt.

Køber har da krav på privatlivets fred, og hvis køber mener sælger skal se
hunden engang, ja så kan de jo invitere dem på en kop kaffe, eller de kan
ringe til tidligere ejere, og spørge om de giver en kop kaffe.

Som jeg læser Ellen´s indlæg, ja så er der da vist ikke tale om familiære
forhold mellem køber og sælger.

Mvh
Anita
www.torsted-hundepension.dk

Fra : Leyna

Dato : 30-03-07 08:17

On Fri, 30 Mar 2007 08:40:44 +0200, "Søren & Anita Andersen"
<info@torsted-hundepension.dk> wrote:

>Men jeg mener godt, at sælger kan kræve foreksempel et par billeder en gang
>om året, eller noget i den stil, eller, at hunden ikke må vidersælges uden
>deres viden.

Jeg ved ikke om de ligefrem kan KRÆVE billeder, men det ville da være
en venlighed.

Hans er jo osse en genbrugshund, og den tidligere familie spurgte pænt
om de måtte komme at se til ham engang imellem. Det kunne jeg ikke se
noget galt i, men de har aldrig vist sig igen. Det finder jeg til
gengæld underligt, når nu de havde spurgt. Jeg ville sikkert selv tage
på besøg hvis jeg havde skaffet mig af med et af mine husdyr, men jeg
ville så osse kun afsætte dyret hos venner eller familie.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-07 08:29

Leyna, skrev:
> Jeg ville sikkert selv tage
> på besøg hvis jeg havde skaffet mig af med et af mine husdyr

Hvem skulle dog finde på at overtage en radmager Lab-kopi,
en tromletyk vandskræk X-blanding eller en gulvskidene Grisehund

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-03-07 12:38

On Fri, 30 Mar 2007 09:28:37 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvem skulle dog finde på at overtage en radmager Lab-kopi,
>en tromletyk vandskræk X-blanding eller en gulvskidene Grisehund

Jeg har sg* ingen radnagre hunde, du!
Der er såmænd mennesker nok der gerne vil overtage både Vaks og Hans,
men den gulvskidende grisehund har der ikke været meget bud efter.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-07 12:42

Leyna, skrev:

> Jeg har sg* ingen radnagre hunde, du!

Jeg har heller aldrig påstået at Vaks er radnager,
men med 41 kg til den højde må han da værer radmager

> Der er såmænd mennesker nok der gerne vil overtage både Vaks og Hans,

Mod passende betaling vel

> men den gulvskidende grisehund har der ikke været meget bud efter.

Tænkte jeg nok, ham hænger du på

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-03-07 15:10

On Fri, 30 Mar 2007 13:42:28 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg har heller aldrig påstået at Vaks er radnager,
>men med 41 kg til den højde må han da værer radmager

Jeg har åbenbart mistet en "bue" på vejen, så m blev til n.
Men mager er Vaks bestemt ikke.

>Mod passende betaling vel

Vides ikke, for de ER ikke til salg!

>Tænkte jeg nok, ham hænger du på

Og det er jeg slet ikke (ret) ked af!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-07 16:36

Leyna, skrev:

> Jeg har åbenbart mistet en "bue" på vejen, så m blev til n.
> Men mager er Vaks bestemt ikke.

BiafraVaks bliver han snart kaldt i gruppen
Først skal han forgiftes med tørkost,
og derefter må han heller ikke for nok af det

/Jens

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 30-03-07 09:40

> Jeg ved ikke om de ligefrem kan KRÆVE billeder, men det ville da være
> en venlighed.

Det kan de da godt, ellers kan de da lade være med at sælge, hvis køber ikke
vil maile/sende et par billeder om året.
Det er vel intet galt i at man interesere sig for hunden, og gerne vil følge
den.
Det kan jo godt lade sig gøre på afstand, via billeder og breve/mail.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 30-03-07 19:36

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:460cb0e3$0$14039$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg kan da heller ikke som opdrætter komme anmasende i folks hjem, og
> besøge de hvalpe, som jeg har solgt.

Mine købere skriver under på at vi må besøge hunden og sådan er det bare. Vi
er yderst velkomne og går der for lang tid før vi kommer, bliver der skam
rykket for besøg og hundeleg i haven!

> Køber har da krav på privatlivets fred, og hvis køber mener sælger skal se
> hunden engang, ja så kan de jo invitere dem på en kop kaffe, eller de kan
> ringe til tidligere ejere, og spørge om de giver en kop kaffe.

Selvfølgelig har køber da krav på privatlivets fred - vi kommer jo heller
ikke uanmeldt. Men hvis køber nægtede at ville have besøg af os på et eller
andet tidspunkt, ville vi aldrig sælge en hund til vedkommende.

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 30-03-07 20:00

Winnie Schildknecht, skrev:

> [...]
> heller ikke uanmeldt. Men hvis køber nægtede at ville have besøg af
> os på et eller andet tidspunkt, ville vi aldrig sælge en hund til

Hej Winnie
Opfrisk min rustne hukommelse,
hvad er det for en race du opdrætter ???

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 31-03-07 07:57

> Hej Winnie
> Opfrisk min rustne hukommelse,
> hvad er det for en race du opdrætter ???

Jack Russell terriers.
Berta Bims er lige kommet i løbetid og det kunne være så hyggeligt med et
kuld sommerhvalpe, men vi må vist hellere vente til næste omgang!

- Winnie, der syntes det burde være ok at drive rovdrift på sin tæve

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-03-07 13:44

On 30 Mar., 13:37, Leyna <l...@leyna.dk> wrote:

> men den gulvskidende grisehund har der ikke været meget bud efter.

Prøv en kinesisk restaurant ;P

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 30-03-07 15:10

On 30 Mar 2007 05:43:53 -0700, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Prøv en kinesisk restaurant ;P

Må han da skide på gulvet dér?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-07 16:37

Leyna, skrev:

> Må han da skide på gulvet dér?

Næh, men kineserne bruger meget svinekød i deres retter

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-03-07 13:51

On 30 Mar., 08:44, "Torben og Marie-louise

> dræberpekingeseren..

Der findes en enøjet version af nævnte race her i nærheden som ville
tage kampen op med en dinosaur hvis den traf en sådan.

Jeg kommer til at tænke på min eneste træningsaften nogensinde i DcH.
Der var en der var kommet med en italiensk mynde (vejer ca det
dobbelte af en nullermand) og den skulle for f* og h* (og sgu) op og
bide i armen på en figurant.
Det var så komisk med den lille spinkle hund der gloede helt
forvitrret på figuranten med alt hans beskyttelsesgrej, det skulle de
rhave været taget et billede af.
Og tragisk fordi de klaphatte til trænere i DcH der "træner alle
hunderacer" ikke kan forstå at der er nogen hunde der er anderledes
end andre. Apropos de der vil have obligatorisk hundetræning....

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-03-07 14:46

On 30 Mar., 08:44, "Torben og Marie-louise

> dræberpekingeseren..

Der findes en enøjet version af nævnte race her i nærheden som ville
tage kampen op med en dinosaur hvis den traf en sådan.

HE..har du mødt min Ebbe? han er så godt nok en cairnterrier, men
alligvel..GG..

[...]

Jeg begriber så ikke hvad pokker der får folk til at træne sådanne hunde på
den måde, hvad skal de dog bruge det til?
og endnu mindre hvorfor klubben træner uegnede hunde til den slags, og
uegnede ejere for den sags skyld.

mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 09-04-07 12:55

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460d1489$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> på den måde, hvad skal de dog bruge det til?
> og endnu mindre hvorfor klubben træner uegnede hunde til den slags, og

Jeg tror du har fået bidearbejde galt i halsen.
De fleste hunde kan godt li' at jagte et "bytte" og syntes det er vældig
sjovt, det er denne "leg" man bringer over i et bideærme. Man kan ved hjælp
af byttedriften lære de fleste hunde at bide i et ærme, og rigtig mange
hunde syntes det er pisse sjovt.
At lave bidearbejde med sin hund, betyder ikke at man lærer den at bide
nogen, eller gør den aggressiv, man lader bare hunden bruge sin byttedrift,
og rigtig mange hunde elsker det, og kunne aldrig finde på at bide nogen af
den grund.

Hvid man stiller figuranten op uden sit ærme (byttet) er de fleste hundene
stort set ligeglade med ham, for det er ærmet (byttet) der er det sjove.

At nogle hunde så ser sjove ud med et ærme i munden er ligemeget, det er om
hunden har det sjovt der bør afgøre, om den får bidearbejde. (og her ser vi
bort fra mentalt ustabile racer som ikke kan styres når de drifter op)

Kim H.