Vægt
Fra : Leyna

Dato : 29-03-07 10:52

Så har Oy været hos dr. dyr for at få sin anden vaccination, og
selvfølgelig var de to andre med, for lige at blive kontrolvejet.

Her kan jeg så konstatere (hvilket jeg har vidst i masser af år), at
det er væsentligt lettere at tage på end at tabe sig.

Vaks har tabt sig 4 kg så nu vejr han 41 kg. Flot gået, Vaksebasse!
Hans har ikke ændret vægt overhovedet. (ØV)
Men lille Oy har alligevel rekorden. 10 kg. har han taget på, så han
vejer nu 25 kg. Så kan jeg bedre forstå at jeg synes han er blevet
tung.

Oy fik lutter ros. Smuk pels, flotte tænder og perfekt foderstand.
"Moderen" er lidt stolt nu! Osse af sin Vaksebasse, som for en
gangs skyld undlod at styrte hen og lette ben op ad skranken. *G*

Hans spiser ikke ret meget, men det ser ikke ud til at det gør den
store forskel. Jeg holder naturligvis øje med ham og hans vægt, men
jeg tror ikke der er så meget mere at gøre. Jeg håber at den kommende
sommer kan motivere ham til lidt mere motion, men ellers har jeg ikke
flere ideer til hvad der kan gøres.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 11:29

Leyna, skrev:

> Vaks har tabt sig 4 kg så nu vejr han 41 kg. Flot gået, Vaksebasse!

Er 41 kg ikke ved at værer i underkanten for så stor en hund,
men self sundere end at veje for meget.

> Hans har ikke ændret vægt overhovedet. (ØV)

Ærgeligt.

> Men lille Oy har alligevel rekorden. 10 kg. har han taget på, så han
> vejer nu 25 kg. Så kan jeg bedre forstå at jeg synes han er blevet
> tung.

Der ender jo med at komme en rigtig (grise)hund ud af ham
Kan se i mine gamle "jurnaler" at Tyson vejede 25 kg da han
var 5½ mnd gammel, han vejer nu +46 kg, 5 år gammel

> Oy fik lutter ros. Smuk pels, flotte tænder og perfekt foderstand.
> "Moderen" er lidt stolt nu! Osse af sin Vaksebasse, som for en
> gangs skyld undlod at styrte hen og lette ben op ad skranken. *G*

Jamen så trives Oynk'son jo på Olivers, det gjorde mine også.
Hæ, Tyson skulle lige strinte en tår oppe hos dyrelægen idag,
det sagde hun var helt almendeligt

> [...]
> jeg tror ikke der er så meget mere at gøre. Jeg håber at den kommende
> sommer kan motivere ham til lidt mere motion, men ellers har jeg ikke

Næh det er nok svært, det er jo heller ikke sundt at sulte kiloene af ham.
Og mere motion giver jo også størrer muskler, der som bekendt vejer
mere end fedt.
Svømning her jeg selv erfaring med får kiloene til at rasle af Tyson,
men der er vist noget om at Hans ikke gider svømme, eller husker jeg forkert.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-03-07 13:44

On Thu, 29 Mar 2007 12:29:18 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Er 41 kg ikke ved at værer i underkanten for så stor en hund,
>men self sundere end at veje for meget.

Nope. Han er endda i det man på udstillingerne kalder i "god
foderstand". Det betyder lidt "kraftigt bygget". *G*

Jeg synes jo han er flot at se på, men det er altså ikke sådan at man
kan se hans ribben, som mange dyrlæger mener man skal kunne.

>Der ender jo med at komme en rigtig (grise)hund ud af ham
>Kan se i mine gamle "jurnaler" at Tyson vejede 25 kg da han
>var 5½ mnd gammel, han vejer nu +46 kg, 5 år gammel

Jeg har ingen anelse om hvor stor Oy egentlig bliver, men 10 kg. mere
tror jeg ikke er urealistisk.

>Jamen så trives Oynk'son jo på Olivers, det gjorde mine også.
>Hæ, Tyson skulle lige strinte en tår oppe hos dyrelægen idag,
>det sagde hun var helt almendeligt

Oy trives vist på det hele.
Vaks gør mig altid lidt pinligt berørt når han strinter hos dyrlægen.

>Svømning her jeg selv erfaring med får kiloene til at rasle af Tyson,
>men der er vist noget om at Hans ikke gider svømme, eller husker jeg forkert.

Du husker helt korrekt. Hans er i den grad vandskræk. *GGG*
Men han tog sig en ordentlig spæne/legetur med Oy i går. Det sker
yderst sjældent, og derfor bliver man lige ekstra glad, når det
endelig sker.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-03-07 14:09

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

hej Leyna

stakkels Vaks, nu skal du altså ikke slanke ham så meget

Man må ikke kunne _se _ ribbenene, men skal kunne _føle_ dem, når man
stryger hånden hen langs siden af hunden - det er i hvert fald, hvad min
dyrlæge siger.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 14:40

A. S. Nielsen, skrev:
> [...]
>
> Man må ikke kunne _se _ ribbenene, men skal kunne _føle_ dem, når man
> stryger hånden hen langs siden af hunden - det er i hvert fald, hvad

Leyna er ikke tilfreds for hun kan se ribbenene på den modsatte side
af den sinde hun kigger på
Nu skal stakkels tynde Vaks lide under at Hans ikke kan tabe sig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 14:59

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Leyna er ikke tilfreds for hun kan se ribbenene på den modsatte side
> af den sinde hun kigger på
> Nu skal stakkels tynde Vaks lide under at Hans ikke kan tabe sig

Her er så et billede af en perfekt dræbermaskine.
74 cm høj ca 55 velformede kilo uden et gram fedt.
Her ligger han på gårdspladsen hvor han nys har skambidt 2 gamle damer fra
Jehovas vidner
http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=58

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 15:04

jopa, skrev:
> Her ligger han på gårdspladsen hvor han nys har skambidt 2 gamle
> damer fra Jehovas vidner
> http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=58

Har du omsider fået kat

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 15:28

> Har du omsider fået kat

Som du selv har været inde på utallige gange så findes der ikke smukkere
hund.
Når jeg snakker hund så er det ikke pjatdyr under 40-50 kg.
1 kg Olivers om dagen og dine bliver samme størrelse, bare ikke i højden

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 16:33

jopa, skrev:

> 1 kg Olivers om dagen og dine bliver samme størrelse, bare ikke i
> højden

Nej for fanden, mine skal tabe sig.
Hvad der self er svært når man fodrer dem med noget
der indenholder mere energi end udpinte tørknolde

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 17:26

> Nej for fanden, mine skal tabe sig.
> Hvad der self er svært når man fodrer dem med noget
> der indenholder mere energi end udpinte tørknolde

Nu er der jo møj mere energi i Olivers end i et kyllingeskrog som ikke er
alsidigt nok.
Ben og andet affald kan bruges som tilskud, men uden tilsætning af vitaminer
og andre vigtige ingredienser som findes i et godt tørfoder, så grænser det
til dyrplageri

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 18:46

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er der jo møj mere energi i Olivers end i et kyllingeskrog som
> ikke er alsidigt nok.

Enig

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 17:25

In news:460bcd0f$0$52198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Som du selv har været inde på utallige gange så findes der ikke
> smukkere hund.

Hørt, han er virkelig en smuk hund. Han ser nu heller ikke særlig
"frelst" ud, men det nåede damerne vel heller ikke. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 17:34

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Hørt, han er virkelig en smuk hund. Han ser nu heller ikke særlig "frelst"
> ud, men det nåede damerne vel heller ikke. LOL

Garanterer for at de ikke nåede at frelse ham.
Alt det fis med at man ikke må pudse hunden på folk kan jeg ikke forholde
mig til
Her i huset må Milo alt!
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 17:41

In news:460bea94$0$52140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
>>

> Garanterer for at de ikke nåede at frelse ham.
> Alt det fis med at man ikke må pudse hunden på folk kan jeg ikke

Yep ! Undtagen at ligge der hvor du skal gå, så får han et velrettet
spark

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 18:49

Tove Krieger, skrev:
> In news:460bea94$0$52140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> jopa <admin@jp-web.invalid> typed:

> Yep ! Undtagen at ligge der hvor du skal gå, så får han et velrettet
> spark

Schæfere indbyder generelt til at man sparker dem,
jeg nøjes dog med at have hunde der muler dem

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 19:28

> Schæfere indbyder generelt til at man sparker dem,
> jeg nøjes dog med at have hunde der muler dem

Det er så fordi de aldrig har truffet Milo
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 20:05

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Det er så fordi de aldrig har truffet Milo

Hvad skulle skallede 55kg Schæfer dog stille
op mod mine 88 kg (samlet) hunde
Fatter ikke folk kan nøjes med at have så lidt hund

/Jens

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 18:47

jopa, skrev:

> Her i huset må Milo alt!

Har han omsider fået adgang til møblerne,
det var sgu også på tide

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 19:30

> Har han omsider fået adgang til møblerne,
> det var sgu også på tide

Han vil ikke selvom jeg prøver at lokke.
Har enda prøvet at hælde en dåse makrel ud over sofaen men han vil ikke
derop

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 29-03-07 20:07

John skrev bl.a.:
"> Har enda prøvet at hælde en dåse makrel ud over sofaen men han vil ikke
derop

Hej John
Ja, flot er han og bestemt heller ikke dum, hvem pokker syntes det skulle
være et hit at ligge i makrel på en sofa????

Hanne/ hvis schæfertæve må ligge i den rene lædersofa.

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 20:13

Hm, skrev:

> Hanne/ hvis schæfertæve må ligge i den rene lædersofa.

Minder mig om at jeg nede i dyrelægens butik i dag så at
de solgte lædersofaer specielt til hunde.
Mener den største kostede ca 2500kr

/Jens (hvis hunde da bare har stjålet hans lædersofa)

Fra : Eva

Dato : 29-03-07 20:18

> Minder mig om at jeg nede i dyrelægens butik i dag så at
> de solgte lædersofaer specielt til hunde.
> Mener den største kostede ca 2500kr
>
> /Jens (hvis hunde da bare har stjålet hans lædersofa)

Jens, kan du så ikke købe den i dyrehandlen - når nu "møgdyrene" ligger og
slanger sig i din? :0)
Eller kan du liiige klemme dig ned imellem dem? *SS*

Eva

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 20:33

Eva, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Jens, kan du så ikke købe den i dyrehandlen - når nu "møgdyrene"
> ligger og slanger sig i din? :0)

Den var lige lovlig lav til mig

> Eller kan du liiige klemme dig ned imellem dem? *SS*

Det har de intet imod

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-03-07 20:33

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen
> Ja, flot er han og bestemt heller ikke dum, hvem pokker syntes det skulle
> være et hit at ligge i makrel på en sofa????
>
> Hanne/ hvis schæfertæve må ligge i den rene lædersofa.

Nu var det en joke fordi jeg ved Jensen fodrer sine hunde i møblerne
Min må og har aldrig forsøgt at ligge i møblerne.
Sådan er vi så forskellige

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 20:46

In news:460c1476$0$52189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
>

> Nu var det en joke fordi jeg ved Jensen fodrer sine hunde i
> møblerne Min må og har aldrig forsøgt at ligge i møblerne.

LOL Jeg kom lige i tanke om, at Angel godt kan li' havregrød med
en smørklat (det siger Jens). Jeg kan lige se det for mig, at Jens
klasker en grydefuld ud i lædersofaen og kommer en smørklat i midten.

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 20:58

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> en smørklat (det siger Jens). Jeg kan lige se det for mig, at Jens
> klasker en grydefuld ud i lædersofaen og kommer en smørklat i midten.

Nemlig, og så sætter vi os alle 4 (katten kan godt lide havregrød)
og spiser sammen

/Jens

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 20:56

jopa, skrev:
> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen

> Nu var det en joke fordi jeg ved Jensen fodrer sine hunde i møblerne

Da Angel var hvalp fodrer hun sig selv MED møblerne

> Min må og har aldrig forsøgt at ligge i møblerne.

Og hvis hunde har det så bedst

/Jens

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 20:08

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Han vil ikke selvom jeg prøver at lokke.
> Har enda prøvet at hælde en dåse makrel ud over sofaen men han vil
> ikke derop

ROFL

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-03-07 20:51

On Thu, 29 Mar 2007 18:34:23 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Her i huset må Milo alt!

Endelig får han lov til at være i sofaen!
Det var sg* osse på tide!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-03-07 20:49

On Thu, 29 Mar 2007 16:28:26 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Når jeg snakker hund så er det ikke pjatdyr under 40-50 kg.

Bare vent. Hans skal nok komme efter det en dag!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-03-07 20:48

On Thu, 29 Mar 2007 15:40:14 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nu skal stakkels tynde Vaks lide under at Hans ikke kan tabe sig

Jeps, jeg sulter ham, gør jeg!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 20:59

Leyna, skrev:

> Jeps, jeg sulter ham, gør jeg!

Dyreplager

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-03-07 20:47

On Thu, 29 Mar 2007 15:08:39 +0200, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

>stakkels Vaks, nu skal du altså ikke slanke ham så meget

Jeg er ikke specielt i gang med at slanke Vaks, men han er vild med at
motionere.

>Man må ikke kunne _se _ ribbenene, men skal kunne _føle_ dem, når man
>stryger hånden hen langs siden af hunden - det er i hvert fald, hvad min
>dyrlæge siger.

Man _kan_ ane dem (når man føler godt efter) , men heller ikke mere.
Han er bestemt ikke for tynd.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 29-03-07 13:21

Leyna, skrev:
> jeg tror ikke der er så meget mere at gøre. Jeg håber at den kommende
> sommer kan motivere ham til lidt mere motion, men ellers har jeg ikke
> flere ideer til hvad der kan gøres.

Jeg faldt over denne opskrift i min søgen efter skånekost,
det er da et forsøg værd.
http://www.madtilhunden.dk/en_god_slankeret.htm

/Jens