Kryds fingre for Angel.
Fra : pwh

Dato : 28-03-07 08:04

Stakkels Angel bliver ved med at kaste sin mad op,
2-3 timer efter hun har spist sin skånekost kommer den op igen.
Jeg tror kun hun har holdt 1 måltid i sig på 3 dage.
Så nu har hun tid til røngtenundersøgelse hos dyrelægen
her kl 10:45.
Hun har under hele forløbet haft det fint, god appetiti,
ville gå tur og lege som normalt.
Så de sagde hos dyrelægen mandag at jeg lige kunne
se tiden an på skånekost et par dage.
Men hun fik sidste chanche i går, hvor jeg gav hende
udkogte ris med laks kl 20, og på turen kl 23 røg
det hele umotivret op igen.

Nå jeg håber self at de ikke skal skærer i hende,
og er det et kødben der har lavet misseren
tror jeg Barf bliver droppet, hun har aldrig
været særlig flink til at tygge sin mad så det
er bestemt en mulighed at der sidder en knogle et sted.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-03-07 08:21

God bedring med Angel, og så håber vi det bedste, og lurer med fra
sidelinjen på hvad der sker videre.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 08:35

Kim Christensen, skrev:
> God bedring med Angel, og så håber vi det bedste, og lurer med fra
> sidelinjen på hvad der sker videre.

Tak skal du have
Jeg skal nok løbende komme med opdateringer,
andre kan lige så godt drage nytte af de erfaringer
som jeg kommer til at gører mig med det.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-03-07 08:21

> [...]
> været særlig flink til at tygge sin mad så det
> er bestemt en mulighed at der sidder en knogle et sted.

Her fra Langeland krydser labberne Sally og Sia poter.
Pøj-pøj Angel.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 08:39

A. S. Nielsen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Her fra Langeland krydser labberne Sally og Sia poter.
> Pøj-pøj Angel.
>
> Venlig hilsen, Anelise

Mange tak her fra Djævleøen

/Jens

Fra : JB

Dato : 28-03-07 08:39

> [...]
> været særlig flink til at tygge sin mad så det
> er bestemt en mulighed at der sidder en knogle et sted.

Har Angel været hos dyrlægen, eller har du kun talt med ham i telefonen?

Min ene collie blev også ved med at kaste op, sidst vi var på ferie i
Østrig. Vi måtte til dyrlægen og hunden havde halsbetændelse. Formodentlig
fordi han havde drukket det kolde vand i bjergbækkene. Han fik antibiotika
og noget pulver for at genoprette bakteriebalancen i maven. Det hjalp med
det samme. Næste dag var han frisk igen, men jeg skulle give skånekost i et
par dage og kun små mængder af gangen.

Jeg tror at hvis det er et ben, der generer, ville hun være meget dårlig.

God bedring til Angel.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 08:47

JB, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Har Angel været hos dyrlægen, eller har du kun talt med ham i
> telefonen?

Vi var lige forbi hos dyrelægen mandag for at hører om de havde
noget mod irrerteret mave, men hun blev ikke disideret undersøgt,
men dyrelægen kunne jo se at hun rendte glad rundt.
De ville så ikke give mig noget medicin da hun ikke havde diarre
eller tegn på forstoppelse, men rådede bare til skånekost et par dage.

> [...]
> bakteriebalancen i maven. Det hjalp med det samme. Næste dag var han
> frisk igen, men jeg skulle give skånekost i et par dage og kun små

Kunne jeg da håbe på at det er, hun har badet i og drukket af vandet
i Damhussøen og i Voldgraven, så det er da en mulighed.

> Jeg tror at hvis det er et ben, der generer, ville hun være meget
> dårlig.

Også min fornemmelse, og der er som sagt fint hul igennem,
hun har da skidt hver dag, uden at have tynd eller hård mave.
Har så givet hende lidt ekstra fiskeolie de sidste dage,
det burde jo smører hele systemet

/Jens

Fra : JB

Dato : 28-03-07 08:54

> Kunne jeg da håbe på at det er, hun har badet i og drukket af vandet
> i Damhussøen og i Voldgraven, så det er da en mulighed.

Det er garanteret Damhussøen, der er den skyldige.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 09:04

JB, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det er garanteret Damhussøen, der er den skyldige.

Det både håber jeg, og det håber jeg ikke.
De har så meget glæde af at svømme i den næsten året rundt,
men på den anden side ville det værer rart hvis det er noget
så uskyldigt som en infektion.
Hun har self ikke fået lov til at bade siden hun begyndte
på at brække sig, har holdt hende rimeligvis i ro.

/Jens (som skal afsted til dyrelægen nu)

Fra : Eva

Dato : 28-03-07 08:43

> [...]
> været særlig flink til at tygge sin mad så det
> er bestemt en mulighed at der sidder en knogle et sted.

Hej Jens

Krydser alt, hvad der kan krydses for at Angel snart er helt OK igen.

Det er ikke rart, når ens dyr ikke er på toppen, så held og lykke med at få
tøsen 100% på poterne igen.

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 08:52

Eva, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jens
>
> Krydser alt, hvad der kan krydses for at Angel snart er helt OK igen.

Mange tak, altid rart med lidt opbakning

> Det er ikke rart, når ens dyr ikke er på toppen, så held og lykke med
> at få tøsen 100% på poterne igen.

Jeg hader det som pesten.
Det er første gang i sit liv hun er syg, Tyson fejler heller
aldrig noget. De gange de har værer indlagt har været pgr
neutralicering eller fysiske skader, det kan jeg bedre forholde mig til.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 28-03-07 09:16

On Wed, 28 Mar 2007 09:04:22 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så nu har hun tid til røngtenundersøgelse hos dyrelægen
>her kl 10:45.

Jeg krydser alt hvad jeg kan krydse.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 10:49

Leyna, skrev:

> Jeg krydser alt hvad jeg kan krydse.

Self gør du det, takker

/Jens

Fra : C.H

Dato : 28-03-07 09:37

> [...]
> været særlig flink til at tygge sin mad så det
> er bestemt en mulighed at der sidder en knogle et sted.

Også her krydses alt, hvad krydses kan!

Jeg håber, at det er noget fuldstændig uskyldigt, der højst kan klares med
en penicillin-kur!
Du sidder hos doktoren lige nu, så du er heldigvis tæt på en afklaring - jeg
giver dig helt ret, når hunden sådan pludselig bliver halvskidt uden nogen
synlig årsag til det, så bliver man lidt utilpas.....

Jeg håber det bedste!!

Connie

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 10:56

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Også her krydses alt, hvad krydses kan!

Takker

> [...]
> afklaring - jeg giver dig helt ret, når hunden sådan pludselig bliver
> halvskidt uden nogen synlig årsag til det, så bliver man lidt

Jeg er lige kommet tilbage fra doktoren, han kunne self ikke
sige noget før de har taget en røngtenbillede,
kl 13:30 skal eg ringe til dem for at få dommen.
Han hældte umiddelbart mest til en infektion som kan
klares med en penicillin-kur.
Men på den anden side havde han næsten lige opereret
en Rotte for et fremmedlegme i dens mave.

> Jeg håber det bedste!!

Hun er i de bedste hænder, det er deres mest erfarne
dyrelæge der tager sig af hende.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-07 09:56

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:8soOh.2

> [...]
> været særlig flink til at tygge sin mad så det
> er bestemt en mulighed at der sidder en knogle et sted.

Skal nok krydse fingre for Angel. Det er hårdt, når man ikke ved, hvad
vovsen fejler.
En af vores hvalpekøbere, havde en anden stor hund, med lignende symptomer,
som Angel. Feber, opkast og vist heller ingen dårlig mave. Det viste sig, at
hunden havde slugt en bold. Der skulle selvfølgelig en operation til, men
hunden er blevet helt frisk igen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 11:01

Buffy, skrev:

> [...]
> En af vores hvalpekøbere, havde en anden stor hund, med lignende
> symptomer, som Angel. Feber, opkast og vist heller ingen dårlig mave.

Hun har nu ikke haft feber, det var det første jeg chekkede.
Faktisk har hun været helt upåvirket, bortset fra brækkeriet,
dog virkede hun lidt afkræftet idag.
Men hun har også tabt 1 kg siden jeg vejede hende for 14 dage siden,
godt hun ellers er sund og stærk, og har lidt at tærer på

> Det viste sig, at hunden havde slugt en bold. Der skulle selvfølgelig
> en operation til, men hunden er blevet helt frisk igen.

Tja, alt er muligt med sådan en møghund

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-07 12:00

In news:8soOh.2$J95.0@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:
> [...]
> været særlig flink til at tygge sin mad så det
> er bestemt en mulighed at der sidder en knogle et sted.

Pøj Pøj Pøj med Angel, den søde pige. Mon ikke det "bare" er en
infektion, jeg håber det.
Antibiotika er en god opfindelse.

Jeg tror heller ikke at vandet i Damhussøen er for rent. Du skal i
hvert fald være forsigtig med blåalgerne hvis hundene kommer i
nærheden af saltvand. Du kan følge forekomsten inde på MI's
hjemmeside, den bliver vist opdateret hver dag.

Krydser fingre for jer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-07 12:28

In news:460a4acd$0$48469$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

Du kan følge forekomsten inde på MI's
> hjemmeside, den bliver vist opdateret hver dag.

Jeg mente selvfølgelig DMI's hjemmeside: www.dmi.dk. Det har du jo
nok selv kunnet regne ud

Fra : pwh

Dato : 28-03-07 12:08

Tove Krieger, skrev:
> In news:8soOh.2$J95.0@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> Pøj Pøj Pøj med Angel, den søde pige. Mon ikke det "bare" er en
> infektion, jeg håber det.
> Antibiotika er en god opfindelse.

Det håber jeg self, men nu har de professionelle taget over,
så er det slut med gætteri fra min side.
Jeg får forhåbentligt besked om ½ time.

> [...]
> nærheden af saltvand. Du kan følge forekomsten inde på MI's
> hjemmeside, den bliver vist opdateret hver dag.

Det er vel kun i de varme perioder at der er alger så vidt jeg ved,
der får de heller ikke lov til at bade.

> Krydser fingre for jer.

Takker

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-03-07 12:05

> [...]
> været særlig flink til at tygge sin mad så det
> er bestemt en mulighed at der sidder en knogle et sted.

Her krydser vi også - og ser frem til du har en afklaring på problemet, der
forhåbentlig er til at løse.

- Winnie