En dårlig start
Fra : Leyna

Dato : 27-03-07 07:37

Man skal altså ikke prale for meget med at ens hvalp nu er blevet
renlig... !

Oy startede som sædvanligt dagen med at forsøge at snige sig op i
sengen. Han har dog nået en anseelig størrelse, og snigeriet bliver
som regel opdaget. Han blev så beordret ned igen, men han gumlede på
et eller andet, så jeg måtte lige tjekke hvad han nu havde fundet, som
han kunne ødelægge. ADWR! Han havde en halv død mus i munden. Altså
ikke en der var halvdød, men halvdelen af af en (bagenden). Kan da
godt se, at det ville have været sagen at ligge og hygge sig med den i
sengen, meeeeeeen...

Så står man naturligvis op, for at få kadaveret fjernet, og i køkkenet
opdager man så at Oy har anlagt en mindre sø. *suk* I stuen opdager
man så en gevaldig kage. *SUK*
Det gik ellers godt længe, men muligvis har Oy været lige stresset nok
i går aftes. Han var nemlig med ude at køre i bil, og selvom han ikke
kastede op, så var han meget, meget skidt tilpas. Han måtte osse bæres
ind i bilen, da han nægtede at gå selv. Og han er sg* blevet tung!
Manden er ikke ret glad for at tage Oy med ud på de små ture, når han
kører til købmanden eller lign. så at han kom med i går var kun fordi
jeg osse var med og mente at det kunne være en god træning i at gøre
ham kørevant. Min mand kan ikke klare hvis han kaster op, så der skal
jeg være med til at gøre rent efter ham. *GGG*

Nå, jeg er nu ikke bange for at han igen er blevet urenlig, men vælger
at tro, at det er et engangs uheld. Han er nemlig blevet supergod til
at "sige til", når han skal ud, men hvis jeg er gået i seng, så hører
jeg ham jo ikke kradse på havedøren, såeh... Det er dog ikke den
bedste start på dagen jeg kan forestille mig, men til Oy's
undskyldning skal det nok siges, at det ikke er ham der har skylden
for den halve mus. Han har bare snuppet det en af kattene har
efterladt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-03-07 07:58

Leyna, skrev:
> Man skal altså ikke prale for meget med at ens hvalp nu er blevet
> renlig... !

Nogen kan jo bare ikke lade være

> Så står man naturligvis op, for at få kadaveret fjernet, og i køkkenet
> opdager man så at Oy har anlagt en mindre sø. *suk* I stuen opdager
> man så en gevaldig kage. *SUK*

Det var jo det jeg sagde til dig sidst, glæd dig ikke for tidligt.
Lyder precist som med Angel, der gik også længere og længere imellem.

Men har du ikke mulighed for at lave deres egen udgang, så Oy ikke skal
bede om lov til at komme ud og besørge, men bare selv kan gå ud.
Jeg vil IKKE anbefale Harald Skralds hundelemme, de holder ikke
ret længe til hunde i rigtig hundestørrelse

> Min mand kan ikke klare hvis han kaster op,

Er Kong Kurt sart

/Jens (som har tørret en del bræk op de sidste dag)

Fra : Leyna

Dato : 27-03-07 19:42

On Tue, 27 Mar 2007 08:57:37 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men har du ikke mulighed for at lave deres egen udgang, så Oy ikke skal
>bede om lov til at komme ud og besørge, men bare selv kan gå ud.

Bare jeg kunne, men jeg kan ikke umiddelbart se hvor den skulle laves.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-03-07 19:59

Leyna, skrev:

> Bare jeg kunne, men jeg kan ikke umiddelbart se hvor den skulle laves.

Brug fantasien som jeg gjorde

Nu kender jeg jo ikke dit hus, men jeg gjorde det at jeg sløjfede et
kældervindue og erstattede selve vinduet med en krydsfinerplade.
Så lavede jeg (også af krydsfiner) en rampe op til deres udgang.
Husk at sætte nogle træstyker fast på rampen så de ikke glider.
Selve udgangen er en hjemmebikset tunnel hvor der hænger
nogle gummimåtter for at holde på varmen i huset.
Altså et simpelt form for vindfang, det fungerer fint og koster
nok ikke meget mere end 200kr i materialer.

Fordelen er at du ikke behøver at skærer hul i hus eller døre,
skal du flytte eller bliver træt af hundehullet, er det bare at
sætte vinduet i igen.
Så lur på om i har et vindue uden praktisk værdi.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-03-07 20:31

On Tue, 27 Mar 2007 20:58:44 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så lur på om i har et vindue uden praktisk værdi.

Det har vi ikke... og vi har heller ingen kælder.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-03-07 21:06

Leyna, skrev:

> Det har vi ikke... og vi har heller ingen kælder.

Skodhus

/Jens

Fra : RJ

Dato : 27-03-07 09:37

Hyggelig morgen *s*

Renlighed går som regel lidt frem og tilbage - og OY kan jo sagens have sagt
til uden at du kan have hørt det og når man skal ja så skal man jo altså

Sisse har lykkeligvis besluttet sig for at aviser alligevel godt kan bruges
indendørs - i går var jeg oven på et kort øjeblik og hørte godt hun peb, men
lagde ikke noget i det, da jeg kom ned havde hun besørget - ja hun havde
lige været ude sammen med den gamle men var ganske tydeligt ikke blevet
færdig.

Hendes skyld? Nope - jeg må blot igen stramme op på opmærksomheden og være
glad for at hun nu bruger aviser, nogen hvalpe er først helt renlige i 8 -
10 mdr. alderen, andre er det som 8 - 10 uger gamle ( min gamle tusse var
det 1 dag efter jeg hentede hende 8½ uge gammel).

Ja jeg ville nu også gerne have haft Sisse havde været som Tussen.

/Rikke

Fra : Leyna

Dato : 27-03-07 19:47

On Tue, 27 Mar 2007 10:36:39 +0200, "RJ" <softlips_sugarbay@yahoo.com>
wrote:

>Renlighed går som regel lidt frem og tilbage - og OY kan jo sagens have sagt
>til uden at du kan have hørt det og når man skal ja så skal man jo altså

Jeg er ret sikker på at han har sagt til, men da jeg sover på 1. sal,
så hører jeg altså ikke når han står i stuen og skraber på havedøren.

>Sisse har lykkeligvis besluttet sig for at aviser alligevel godt kan bruges
>indendørs

Uhhh, Oy har brugt aviser længe, men jeg var lidt træt af altid at
have aviser flydende på gulvet.

>Ja jeg ville nu også gerne have haft Sisse havde været som Tussen.

Osse her!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk