Artroflex & Glusosamin
Fra : Sanne

Dato : 25-03-07 23:32

Hejsa.

Min hund brækkede noget i albueleddet da hun var 4 måneder gammel. Det blev
sat sammen med skruer og søm og hun er kommet sig fint over det.
Vi fik at vide, at der var chancer for hun senere vil kunne få slidgigt i
leddet. Vi tænker på at give hende et tilskud til kosten som måske kan
hjælpe på dette.

Jeg vil lige høre jer efter jeres egne erfaringer med følgende produkter
eller andre i samme stil

Artroflex
Glusosamin (pulverform)

Hvis I bare er helt pjattet med et bestemt produkt og I samtidig har et link
til et godt sted at købe det vil jeg blive glad for at høre om dette.

Pft
Sanne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-03-07 05:06

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> link til et godt sted at købe det vil jeg blive glad for at høre om dette.

Jeg har givet min tæve artroflex siden december, pga. enorm stivhed og
problemer i bevægeapparatet .
Jeg må sige at jeg er imponeret over produktet!, allerede efter små 14 dage
var der forandringer at se, efter 3 uger hoppede hun selv op bag i vores
bil, hvad hun aldrig har kunnet før, osv. osv.

Så det kan jeg kun varmt anbefale, jeg køber det hos min dyrlæge, men har da
set at det fåes flere steder på nettet også.

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-03-07 07:04

> [...]
> link til et godt sted at købe det vil jeg blive glad for at høre om dette.

hej Sanne

i flere år har jeg brugt "ArthroCare-plus" - et
glucosamin-chondroitin-lignende produkt fra dyrlægen - til min nu afdøde
labrador Molly, der blev opereret i det ene knæ i en ung alder. Hun nåede
aldrig at udvikle symptomer fra knæet i form af slidgigt, men blev altså
også kun 6½ år gammel.

Til min nye lab.hvalp, der nægter at æde Olivers og som derfor - med
opdrætterens velsignelse - fra i forgårs er sat over på Barf, har jeg
bestilt Hokamix Gelenk fra www.skyescot.dk - et produkt, der skulle
forebygge ledproblemer hos store racer. Bare for at være på den sikre side

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Sanne

Dato : 26-03-07 09:50

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> aldrig at udvikle symptomer fra knæet i form af slidgigt, men blev altså

Er der forskel på ArthroCare-plus og Artroflex ??

Så på dyrelaegevagten.dk at det nu hedder Flexvital Powder istedet for
Artroflex

Oyhaaa jeg bliver lidt forvirret af alle de navne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-03-07 09:58

> Er der forskel på ArthroCare-plus og Artroflex ??
>
> Så på dyrelaegevagten.dk at det nu hedder Flexvital Powder istedet for
> Artroflex
>

> Oyhaaa jeg bliver lidt forvirret af alle de navne

Ja det er jeg da også nu.. den artroflex jeg bruger er i flydende form, den
du refererer til på dyrlægevagten ser da ud til at være i pulver, jeg ved at
artroflexen har været i begge former.
hmmm jeg står og skal have en ny portion, hader når de laver om på
tingene..(-;

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-03-07 10:21

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46078afd$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej Sanne og Marie

Helt ærlig, det ved jeg ikke, men ArthroCare-plus er eller har i hvert fald
været lidt billigere end Arthroflex.
Prøv at se på shoppen i www.netdyredoktor.dk om de har begge dele, så kan du
sammenligne indhold og pris.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : C.H

Dato : 26-03-07 11:07

> Er der forskel på ArthroCare-plus og Artroflex ??
>
> Så på dyrelaegevagten.dk at det nu hedder Flexvital Powder istedet for
> Artroflex
>

> Oyhaaa jeg bliver lidt forvirret af alle de navne

Vi købte artroflex hos dyrlægen og ArthroCare på Netdyredoktor.dk, hvor det
var lidt billigere.
Det skulle være det samme produkt, men bare fra to forskellige firmaer.
Om der er små detaljer der gør, at det ene produkt skulle være bedre end det
andet, ved jeg ikke.

Connie

Fra : Sanne

Dato : 04-04-07 07:52

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det skulle være det samme produkt, men bare fra to forskellige firmaer.
> Om der er små detaljer der gør, at det ene produkt skulle være bedre end

Jeg har nu investeret i en spand fra dette sted.
Syntes det ser ud til at være så nogenlunde det samme i som Artroflexen

http://equidan.dk/Default.aspx?CTYPE=7b2a5492-cccc-45de-a8ee-1f36b59cefe6&ID=1e47ebf5-16cf-46a9-b7a4-d6490979c3c5

Jeg skal melde tilbage efter noget tid og fortælle om jeg kan se forskel på
hundene...

Mvh
Sanne

Fra : Anette

Dato : 04-04-07 00:57

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> bestilt Hokamix Gelenk fra www.skyescot.dk - et produkt, der skulle
> forebygge ledproblemer hos store racer. Bare for at være på den sikre

Vores Dagmar har fået Hokamix i sit barf-foder i et lille års tid - og det
virker okay.
Hun var stiv i bagbenene når hun havde sovet, virkede som om hun havde ondt
og var lidt træg i det, men det er væk nu.
Dyrlægen siger hun stadig har nedsat bevægelse i sine hofteled, og vi gør
hvad vi kan for at
hindre at hun hopper rundt på bagbenene; men siden vi startede på HOkamixen
har hun haft det fint og vil ikke rigtig forstå at hun ikke må hoppe rundt
alt for meget

/ Anette
www.philana.dk opdateret med lang ferie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-04-07 07:32

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> hindre at hun hopper rundt på bagbenene; men siden vi startede på
> HOkamixen har hun haft det fint og vil ikke rigtig forstå at hun ikke må

hej Anette

bruger du det almindelige Hokamix eller Hokamix Gelenk?
Den sidstnævnte skulle være målrettet hvalpe af store racer eller hunde, der
allerede har pådraget sig gener fra leddene, men er også betydeligt dyrere
end førstnævnte: 835 kr. for 1,5 kg. Med et dagligt forbrug på 15 g til hver
af mine to hunde holder sådan en portion kun 50 dage, men hvis produktet
lever op til reklamen betaler jeg det gerne for at styrke leddene og undgå
smerter og indskrænket bevægelighed hos hundene.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Anette

Dato : 05-04-07 17:46

A. S. Nielsen wrote:

> bruger du det almindelige Hokamix eller Hokamix Gelenk?

Hej Anelise

Jeg bruger den almindelige Hokamix....og bliver ved med det, så længe det
kan holde Dagmar rask og rørig Gelenk'en er jo, som du skriver, mest
beregnet til hvalpe der vokser.

kh/ Anette
www.philana.dk