Skånekost. (og en lille historie)
Fra : pwh

Dato : 25-03-07 12:56

Stakkels Angel er blvet skidt for første gang i sit liv.
Det startede igår aftes hvor hun brækkede sin aftensmad
(oksekød med grøntmix) op som hun havde spist 1 time før.
Hun virkede ikke spor utilpas eller noget, så det gjorde jeg ikke
mere ud af. Her til morgen kunne jeg så ikke lige finde hende i huset,
hun kom så luskende ind fra haven med halen mellem benene
og virkede jævnt skidt tilpas, hun rystede lidt og virkede noget kold.

Jeg tog så hendes temperatur som var på 38,2 som burde værer ok,
hendes vejrtrækning også ok, og pulsen også rolig, ingen savlen eller noget.
Den kloge lille hund lagde sig så i solen i karnappen og sugede noget varme,
jeg tøede lidt sejfilet op til hende som hun spiste med lidt forbehold.
Chekkede haven og fandt ud af at hun havde brækket sig igen (kun galle nu),
så det har sikkert været derfor hun rystede lidt, kan man jo selv gører efter opkast.

Jeg sad så lige og lurede på om jeg babu skulle farer på dyrehospitalet med hende,
det ville jeg helst undgå, da det kan værer noget traumatisk for hende at skulle
efterlades derude til observation, men vi kan værer derude på 15 min. hvis det er.

For ikke at gører historien længere.
Hun friskede mere og mere op i løbet af formiddagen, og åd med stor glæde
den næste sejfilet hun fik (til Tysons og kattens store fortrydelse).
Vi har så lige gået en lille times tid uden for meget legeri (passede ikke Tyson),
og hun virker nu som at hun har det meget bedre, dog stadig lidt mat i poterne.

Tilbage til Topic.
Min plan var at give hende skånekost et par dage.
Og jeg havde tænkt mig at koge en kylling og noget pasta og komme noget
A-38 i. Er der andre gode råd til en stakkels hund der nok har ædt noget
den ikke skulle æde, tror det kan værer træstykker, dem har hun gumlet
en del i det sidste dage, køben har hun ikke spist den sidste uges tid,
hun har ikke fået andet end kallun/oksekød og grøntmix.

Lige en OT historie fra Engen også
Jeg så (hørte) en Mor råbe og skrige af sin lille 4-5 års datter
oppe på cykelstien der går omkring Engen.
Datten cyklede vist ikke så godt som Moderen forventede,
damen var helt hysterisk at hører på, så jeg begyndte at holde
øje med hende. Da hun pludselig klappede (ret hårdt) til datteren
blev det for meget for mig. Jeg gik så hen til hende og bad hende
pænt om at falde lidt ned, og sagde til hende at jeg ville ringe til
Politiet hvis jeg en gang mere så hende slå pigen.
Så blev hun muggen på mig, men det forventede jeg nu også
Råbte en masse som jeg ikke fik sammenhæng i, men jeg gentog
så overfor hende at jeg ville melde hende hvis det skete igen.
Til sidst så det ud til at hun stod af cyklen og hjalp datteren,
hendes råberi stoppede også, men hun så nok også at jeg hele
tiden havde hende under observation
Jeg oplevede ikke andre blande sig, det fatter jeg ikke at folk ikke gør.
Ser jeg nogen tæske løs på børn eller hunde så blander jeg mig sgu.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-03-07 13:21

In news:QrtNh.17$d24.6@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:
> [...]
> huset, hun kom så luskende ind fra haven med halen mellem benene
> og virkede jævnt skidt tilpas, hun rystede lidt og virkede noget

Det er da noget værre noget med hende Angel. Det er forhåbentlig bare
forbigående, vi andre kan jo også blive utilpas og kaste op, og så er
det ovre uden vi egentlig er klar over grunden.

> [...]
> pænt om at falde lidt ned, og sagde til hende at jeg ville ringe til
> Politiet hvis jeg en gang mere så hende slå pigen.

Jeg ved godt, at man ikke skal blande sig i andres opdragelse af deres
børn, men jeg synes at det er helt iorden at du greb ind. Det ville
jeg såmænd nok også have gjort, det er grimt at slå sine børn, men
desværre sker det jo i stort omfang uden at der bliver grebet ind.

P.S. God bedring med Angel, håber at det er ovre nu.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 25-03-07 13:56

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> forbigående, vi andre kan jo også blive utilpas og kaste op, og så er
> det ovre uden vi egentlig er klar over grunden.

Nemlig.
Jeg hader bare hvis et af mine dyr er syg, det sker heldigvis
meget sjældent, det har mest været katten før i tiden.
Lige nu ligger hun og flæsker sig i sofaen (for at irrerterer John),
så må jeg se hvordan det udvikler sig, evnt kan jeg tage en kort
dag på arbejdet imorgen hvis hun ikke er frisk til den tid.
Skal hun til dyrelæge ville jeg foretrække den hun er vant til,
og de har lukket i weekenden, så er der kun dyrehospitalet tilbage,
men dem har jeg altid som sikkerhed hvis hun skulle blive mere skidt tilpas.

> [...]
> jeg såmænd nok også have gjort, det er grimt at slå sine børn, men
> desværre sker det jo i stort omfang uden at der bliver grebet ind.

Jeg var også meget fristet til at blande mig allerede da hun "blot"
skreg hysterisk af datteren, pigen var fulstændigt stresset over Moderen
kunne jeg se, hun var jo ikke uartig, hun var bare dårlig til at cykle.
Men jeg ventede pænt til hun begyndte på at slå, det vil jeg altså
ikke se stiltiende på, det er da også mig bekendt forbudt ved lov.

> P.S. God bedring med Angel, håber at det er ovre nu.

Mange tak, hun ser ud til at have det rimeligt godt lige nu,
så må hun finde sig i at blive overforkælet resten af dagen
Hun får self en røvfuld når hun er rask igen, sådan at forskrække
mig på den måde

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 25-03-07 14:26

Fra : pwh

Dato : 25-03-07 14:39

Winnie Schildknecht, skrev:
> [...]

Havregrød kunne jeg prøve med, det kan hun godt lide hvis det
er lavet på mælk og der er smørklat på.
Så en gang havregrød med kogt fisk i kunne hun måske godt æde.
Hun har ikke haft tynd mave, så derfor var jeg bekymret over om
hun havde fået et fremmedlegme ned i maven.

> [...]
> afkræftet. Vi var faktisk på vej til dyrlægen, men så begyndte hun
> pludselig at spise og så var alt godt igen.

Det der bekymrede mig i morges var at hun over så få timer have
fået det skidt, jeg var oppe kl 3-4 stykker i nat for at tisse,
og der kom hun hen til mig og ville kæles, der fejlede hun vist intet.
5 timer efter lignede hun noget katten havde slæbt ind,
men det kan have været reaktionen på gylpning af galle,
det ved man fra sig selv er yderst ubehageligt.

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-03-07 21:52

> [...]
> en del i det sidste dage, køben har hun ikke spist den sidste uges tid,
> hun har ikke fået andet end kallun/oksekød og grøntmix.

Jeg ville nok vælge at faste hende 1 døgns tid inden jeg så vill egive
skånekost. Det gør jeg selv med Nicki når han har dårlig mave.

God bedring med hende.

> [...]
> Jeg oplevede ikke andre blande sig, det fatter jeg ikke at folk ikke gør.
> Ser jeg nogen tæske løs på børn eller hunde så blander jeg mig sgu.

Stærkt gået.

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : pwh

Dato : 26-03-07 05:15

Bolette Nielsen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville nok vælge at faste hende 1 døgns tid inden jeg så vill egive
> skånekost. Det gør jeg selv med Nicki når han har dårlig mave.

Det blev hun også, bortset fra et par små sejfileter for at teste
hendes appetit i løbet af dagen.
Hun fik først sin skånekost 1 døgn efter hun brækkede sig første gang,
og det var en moderat portion kylling+pasta+A38.
Det røg ned på ingen tid igår aftes, og er tilsyneladene blevet dernede.

> God bedring med hende.

Takker.
Hun ser rask ud her til morgen,
men hun får lige skånekoste idag også, jeg lavede jo 1/1 kylling igår
som skal spises op

> Stærkt gået.

Jeg er ikke altid god til at holde min kæft,
det er ikke kun her i gruppen jeg kan kæfte op

/Jens